Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Verdwenen aanbod - vervangende zenders

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Verdwenen aanbod - vervangende zenders

In elk geval lijkt Top40TV een nieuwe zender te worden volgens de TOP40 website, al is deze website al van even terug, dit lijken wel de plannen te zijn die zich verder ontvouwen, waarbij een extra kanaal TOP 40 classics ook niet uit te sluiten valt.
    https://www.top40.nl/nieuws-nieuws-e...tv-in-aantocht

Daarnaast verdwijnen er ook minimaal 5 HD zenders. Delta heeft nog geen echt vervangend aanbod gecommuniceerd voor de verdwenen zenders
    Laatst bewerkt door Bordewolf; 2 weken geleden.

Van mij mag je hoor maar het gaat nu wel heel erg opvallen dat Bor het hele enge dierenbos bij elkaar aan het goochelen is om maar een vermelding van een bekende mediawebsite te ontlopen. Eerder al met een glasvezelnetwerkje in het Westland. En nog enkele keren ook.

Maar dit is echt het meest lachwekkende. Omdat Totaal TV vandaag een artikel heeft gepubliceerd over verdwenen zenders en de onderhandelingen die Erik de Zwart voert met providers over een nieuwe muziekzender waarvan het project de naam Top 40 TV draagt, worst dit om te onderbouwen een artikel verstopt op de Top 40 webste van 15 jaar geleden opnieuw opgerakeld. Totaal achterhaalde informatie overigens als je weet waar de onderhandelingen nu over gaan.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Jarco Kriek Bekijk bericht
      Van mij mag je hoor maar het gaat nu wel heel erg opvallen dat Bor het hele enge dierenbos bij elkaar aan het goochelen is om maar een vermelding van een bekende mediawebsite te ontlopen. Eerder al met een glasvezelnetwerkje in het Westland. En nog enkele keren ook.

Maar dit is echt het meest lachwekkende. Omdat Totaal TV vandaag een artikel heeft gepubliceerd over verdwenen zenders en de onderhandelingen die Erik de Zwart voert met providers over een nieuwe muziekzender waarvan het project de naam Top 40 TV draagt, worst dit om te onderbouwen een artikel verstopt op de Top 40 webste van 15 jaar geleden opnieuw opgerakeld. Totaal achterhaalde informatie overigens als je weet waar de onderhandelingen nu over gaan.
      Daar gaat dit topic niet over en ook niet over TotaalTV. Dit topic gaat over het vervangende aanbod, dat overigens door Delta deels is ingevuld met Videoland.

Laten we het in 2025 een beetje normaal gaan doen!

Reageer

Dit heeft weinig met normaal doen te maken. Meer met een constatering. En nogmaals van mij mag je er een link naar een artikel uit 1898 bijhalen. Mij maakt het niet uit. Maar het valt op.

En normaal met elkaar omgaan moet van twee kanten komen beste Bor.

Reageer

Ik zie wel bij ARD in beeld dat het per 7 januari HD wordt.
          Laatst bewerkt door driepinter; 2 weken geleden.

Reageer

Een aantal Duitse zenders gaan naar HD only. ARD, ZDF, NDR en WDR zijn al HD op Interactieve TV.

https://www.heise.de/en/news/ARD-war...-10040200.html

ZDF en 3Sat volgen november 2025 met HD only. Neemt niet weg dat alle Duitste zenders al een HD variant hebben en vele bij Delta nog SD zijn.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
              Ik zie wel bij ARD in beeld dat het per 7 januari HD wordt.
              Slordig van Delta dat via coax de aanvoer nog in SD via satelliet is. Providers zijn enkele maanden geleden al op de hoogte gebracht van de aankomende wijziging en dat zij tijdig dienden over te schakelen op de HD-feed op de Astra1 satellliet.

Reageer

Dit is niet slordig. Er komt ruimte doordat er zenders vervallen, daardoor kan er een extra zender op coax naar HD. Dat zal per morgen (als ze werken) en anders maandag geregeld zijn. Ik ken niet meer de volledige situatie op coax, maar er stonden eerder nog alle SD varianten van de HD zenders.
                Dit zijn keuzes die Delta maakt. Zo lang de SD zender nog actief is was er geen noodzaak om deze meteen om te zetten.
                De regionalen zijn al jaren HD, maar niet op coax (slechts enkele).
                Coaxabonnees hebben OOK de keuze om o.a. de Androidbox aan te sluiten.

In tegenstelling tot Ziggo heeft Delta dan wel weer zo goed als alle basiszenders in HD via het ongecodeerde pakket.

Reageer

Dus het is niet slordig dat als een zender aan een provider laat weten dat zij van het SD-aanvoersignaal dienen over te stappen naar het HD-aanvoersignaal voor een bepaalde datum dat zij dit niet doen? En voor de goede orde, de door de zender genoemde richtdatum was niet 7 januari maar 24 december. En al sinds 20 december is een banner via het SD-aanvoersignaal te zien (eerste soms en daarna meer regelmatiger) dat het SD-signaal stopt dat een provider nog niet is omgeschakeld naar het HD-aanvoersignaal??

Ik vind dat in ieder geval slordig. Om het woord heel dan maar voor de goede vrede maar niet voor slordig te plaatsen. Waarom kunnen diverse providers die de zenders nog in SD door gaven zoals SKV wel tijdig handelen?

Reageer

Er is geen banner, wel staat het in de EPG. Tenminste dat is wat ik hier lees:
                    https://www.heise.de/en/news/ARD-war...-10040200.html
                    En daar staat toch echt 7 januari.
                    Die banner komt dus niet van ARD zelf.
                    Zoals ik zal zei, wanneer men morgen werkt, dan wordt dat echt meteen aangepast.
                    Vorig jaar werden de zenderwijzigingen ook snel aangepast.

Overigens in jou redenatie zouden ze ook al 3Sat moeten aanpassen omdat deze november 2025 ook alleen in HD beschikbaar is.

Reageer

Als ik kijk via de WebOS Smart TV app dan zijn zowat alle zenders in HD althans precies volgens het huidige zenderoverzicht van januari 2025.

Dat kan ik helaas van de coax niet zeggen.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                        Als ik kijk via de WebOS Smart TV app dan zijn zowat alle zenders in HD althans precies volgens het huidige zenderoverzicht van januari 2025.

Dat kan ik helaas van de coax niet zeggen.
                        Maar je hebt de mogelijkheid de app te gebruiken toch?
                        Dan wordt de soep toch echt niet zo heet gegeten.

Reageer

Misschien moet je eerst naar de realiteit kijken voordat je een dergelijke stellingname op verkeerd begrepen nieuwsartikel (begrijpend lezen blijft moeilijk voor menigeen) inneemt?

Ongeveer een miljoen satellietkijkers in Nederland kunnen beamen dat een informatiebanner over het stoppen van SD bij de betrokken zenders al enige tijd periodiek in beeld te zien is. En niet alleen via de EPG.

Reageer

Dat ontken ik niet… maar komt deze van de ARD of de satelietprovider?
                            Overigens heb ik dit soort banners in het verleden bij Ziggo ook wel eens gezien.
                            Tis geen Deltadingetje om te wachten tot het laatste moment.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

Maar je hebt de mogelijkheid de app te gebruiken toch?
                              Dan wordt de soep toch echt niet zo heet gegeten.
                              Het enigste nadeel dat hier nog voor mij aanzit is dat de WebOS app nog geen radiokanalen en Dolby bevat.

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                              X