Oorspronkelijk gepost door koekeroe
Bekijk bericht
Aankondiging
Samenvouwen
Nog geen aankondiging.
[AANKONDIGING] Dolby Digital #6
Samenvouwen
X
-
Oorspronkelijk gepost door Vondee Bekijk bericht
Hun best doen ze bij Schiphol ook, maar betekend nog niet dat het resultaat dan acceptabel is
Vandaar: doe eerst iets aan alles wat de tegenwind veroorzaakt anders hebben we in 2030 pas 4K, Dolby op alle apps en UHD.
Dat ze hard werken klopt, zeker de medewerkers op de werkvloer, Maar alleen hard werken door deze medewerkers is niet genoeg en geeft vooralsnog niet het gewenste resultaat. 1 stap vooruit, weer 2 terug etc.
Ziggo lanceert in 4 maanden tijd een perfect werkende IPTV box, met perfect werkende Dolby en strereo en deze gaat wel naar stereo wanneer en geen Dolbysignaal wordt meegezonden en 4K en UHD. Daar doet Delta 6 jaar over met inferieur resultaat.
Dit moet toch morgen aan de vergadertafel bij Delta het onderwerp van gesprek zijn? Je wilt provider zijn met landelijke uitstraling maar straalt uit een knutselclub te zijn die lijmt en plakt met inferieur materiaal.
Je hoeft toch maar te kijken naar KPN, Ziggo en anderen om te zien hoe het ook kan?Laatst bewerkt door Bordewolf; 9 Oct 2022, 20:40.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk berichtVoor nu hollen we achteruitā¦. Erg jammer maar de pruimen zijn zuur op dit moment.
Laat wel onverlet dat de medewerkers die hier posten desalniettemin hard werken om alles op de rit te krijgen en te houden! En ik wil deze medewerkers met hand en tand verdedigen, binnen wat ze kunnen doen, doen ze er alles aan. Wanneer de rest van de organisatie alleen maar zand in de motor gooit ipv olie dan gaat het nooit werken.
De vraag is of het nodig is overal te roepen alsof het een drama is.
Dolby uitzetten op 10 kanalen is een tijdelijke maatregel om te zorgen dat het tv product in elk geval werkt en dat is gelukt, beter dit dan kwakkelend beeld.
Het is wel duidelijk dat de extra vraag naar de steams inclusief Dolby bij veel bekeken programmaās een probleem is en dat dit een capaciteit/serverprobleem/bufferingsprobleemis. Ik mag aannemen dat het directielid dat al weken terug deze extra investering moest goedkeuren dit alsnog met spoed gaat doen en men alvast extra inkoopt voor UHD en 4K! Of gaat dan zijn bonus niet door einde jaar? Delta maakt hoge winsten, de enige die echt profiteren is het management, die krijgen hun bonussen wel, de klant kan al 5 jaar lang stikken met een halfgaar tv product, dat slechts in kleine stappen kan worden verbeterd.
Ziggo zet in 4 maanden tijden een nieuwe IPTV box met software op, met Dolby, met stereogeluid wanneer het Dolbysignaal er niet is en met 4K en UHD. Wanneer je als Deltaklant dat zou zien dan zou je spontaan een orgasme krijgen. Dat zijn zaken waar Delta al 5/6 jaar mee loopt aan te modderen,
Zelfs de native tv-apps die aanstaande zijn, hebben kennen weer geen Dolbygeluid etc.Terwijl KPN met veel succes het songfestival in Dolby Atmos, 4K bracht en met een extra UHD kanaal.
Kortom ik hoop dat binnen Delta het management en de beslissers eens goed zijn wakker geschud. Men heeft een CEO die komt van KPN nota bene. Die zou toch moeten weten hoe het wel moet en beter kan.[B][SIZE=12px][FONT=Verdana][COLOR=#000000][SUP]Er staat niĆ©mand op mĆjn banlist, dus jullie hoeven er ook geen rekening mee te houden.[/SUP][/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]
- 1 Like
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door Rinus Bekijk bericht
Je blijft jezelf herhalen in 2 topics.
Gelukkig on topic.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk berichtZiggo lanceert in 4 maanden tijd een perfect werkende IPTV box, met perfect werkende Dolby en strereo en deze gaat wel naar stereo wanneer en geen Dolbysignaal wordt meegezonden en 4K en UHD. Daar doet Delta 6 jaar over met inferieur resultaat.Dit moet toch morgen aan de vergadertafel bij Delta het onderwerp van gesprek zijn? Je wilt provider zijn met landelijke uitstraling maar straalt uit een knutselclub te zijn die lijmt en plakt met inferieur materiaal.Je hoeft toch maar te kijken naar KPN, Ziggo en anderen om te zien hoe het ook kan?
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk berichtTsja, we doen net alsof we weten wat de oorzaak is en dat weten we geen van allen. Educated guessen mag natuurlijk maar je zou alleen op grond van schaalgrootte kunnen gokken dat Delta eerst zoveel mogelijk klanten wil binden en daar de inkomsten van inzetten voor investeringen in DIT. Is wat voor te zeggen... Elke vergelijking met Ziggo en KPN gaat sowieso mank.
Bovendien had Caiway Multiscreen die wel Dolby had 6 jaar terug. Er zijn keuzes gemaakt waardoor het doorontwikkelen nu erg stroperig verloopt.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
De vergelijking hoe snel men daar wel een werkend product heeft en het wel lukt om goed door te ontwikkelen gaat niet zo mank.
Bovendien had Caiway Multiscreen die wel Dolby had 6 jaar terug. Er zijn keuzes gemaakt waardoor het doorontwikkelen nu erg stroperig verloopt.
- 1 Like
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk berichtWat weet jij dat zij en wij niet weten dan? Ken je alle technische hobbels die genomen moeten worden? Het enige dat je 'weet' is dat KPN iets eerder invoert dan een ander. Waarom en hoe weet je niet, dat gok je, dat neem je aan.
Weet je welke keuzes?
Dat wordt nu heel langzaam ingehaald.
De decoderkeuze kan ik niets over zeggen, of dat werkelijk een blok aan het been is weet ik niet.
En verder zie ik de de loop der jaren altijd weer capaciteitsproblemen wanneer er veel kijkers op 1 zender zijn. Dat geeft alleen aan dat dat men altijd achter loopt qua investeren ipv voorsorteerd op meer capaciteit wanneer er iets nieuws bij komt zoals Dolby.
Ja het is deels giswerk, maar delen laten zich toch echt ook raden.
- 1 Like
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
Zeker:keuze voor software die in de basis de basisfunctionaliteit van tv kijken niet ondersteunen. Dan heb ik het over een EPG die niet voldoet.
Ja het is deels giswerk, maar delen laten zich toch echt ook raden.
- 1 Like
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door Praathuis Bekijk berichtEr zijn al mensen die hun surround set hebben losgekoppeld om te kijken of alles wel goed is aangesloten.
Het is een tv-appā¦. Ik verwacht volle ondersteuning van wat de decoder kan, en minimaal Dolbygeluid en straks 4K en UHD, juist omdat de decoders het kennelijk niet kunnen (dat is wel een aanname) en temeer omdat de nieuwe tv app zie als vervanger voor de decoder. Niet per se een extra.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
Teletekst kan ik me iets bij voorstellen, maar een vervanger voor de decoder zal toch bij KPN ook Dolby en 4K hebben....
Overigens claimt KPN te testen met een Betaversie, kortom ook uit die test zal wel naar voren komen dat Dolby ontbreekt wanneer dat zo is:
https://www.kpn.com/thuis/smart-tv-app.htmLaatst bewerkt door Bordewolf; 10 Oct 2022, 16:29.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
Dat in de nieuwe tv apps ook niet meteen al nagedacht is dat Dolby ook daar in zou moeten zittenā¦ zegt iets over de softwareontwikkelaars.
Het is een tv-appā¦. Ik verwacht volle ondersteuning van wat de decoder kan, en minimaal Dolbygeluid en straks 4K en UHD
- 2 Likes
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
Bedoel je de TV App van Samsung of de telefoon/tablet-app, just checking...
Teletekst kan ik me iets bij voorstellen, maar een vervanger voor de decoder zal toch bij KPN ook Dolby en 4K hebben....
Overigens claimt KPN te testen met een Betaversie, kortom ook uit die test zal wel naar voren komen dat Dolby ontbreekt wanneer dat zo is:
https://www.kpn.com/thuis/smart-tv-app.htm
Maar wees eerlijk ook op Android en iOS heb je geen Dolby of 4K.
- 2 Likes
Reageer
Om te reageren, moet je eerst inloggen.
Reageer