Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

[AANKONDIGING] Verbeteringen in audiokwaliteit

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • [AANKONDIGING] Verbeteringen in audiokwaliteit

    Hallo allemaal,

    Zoals eerder is gecommuniceerd werken we achter de schermen flink door aan verbeteringen voor Interactieve TV. Vanmorgen hebben we er eindelijk eentje kunnen doorvoeren. We hebben de audiokwaliteit van National Geographic Channel en Discovery Channel verhoogd van 96kbps naar 256kbps. We gebruiken de AAC audio codec, dus hoewel 96kbps prima kwaliteit levert, doet het geen recht aan hoogwaardige documentaires of concerten.

    We doen deze verbeteringen als een publieke test. Graag zouden we van jullie willen horen of de kwaliteitsverbetering hoorbaar is voordat we de verbetering over de hele linie uitrollen.

    We zien uit naar jullie reacties! Alvast bedankt!

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door Eduard B Bekijk bericht
    Hallo allemaal,

    Zoals eerder is gecommuniceerd werken we achter de schermen flink door aan verbeteringen voor Interactieve TV. Vanmorgen hebben we er eindelijk eentje kunnen doorvoeren. We hebben de audiokwaliteit van National Geographic Channel en Discovery Channel verhoogd van 96kbps naar 256kbps. We gebruiken de AAC audio codec, dus hoewel 96kbps prima kwaliteit levert, doet het geen recht aan hoogwaardige documentaires of concerten.

    We doen deze verbeteringen als een publieke test. Graag zouden we van jullie willen horen of de kwaliteitsverbetering hoorbaar is voordat we de verbetering over de hele linie uitrollen.

    We zien uit naar jullie reacties! Alvast bedankt!

    Mocht dit serieus zijn ik persoonlijk hoor het niet.
    Tv is hier op een soundbar aangesloten die prima geluid geeft, Misschien dat het wat “ helderder / zwaarder “ klinkt maar geen idee.
    denk dat dit voor iedereen anders is.
    Verder wel goed dat er vernieuwingen komen.

    Reageer


    • #3
      De beste test zou overigens eerder een muziekkanaal zijn.

      Wellicht dat er context kan worden gegeven 256 Kbps AAC tov Dolby. Het vijfuitgangengeluid van Dolby (met surround set) die snapt deze codec en geeft surround geluid (als voorbeeld een overvliegende helikopter) ? Volgens mij niet! (en dat weet ik zeker, want ik hoor slechts 2 boxen uit mijn systeem).

      Dolby kan namenlijk alleen via een AC3-codec en nooit met AAC. Dus niet akkoord indien AAC is doorgevoerd, dat is nog steeds stereogeluid (wel hoogwaardiger dan 96Kbps), maar nog steeds kan ik er niets mee, niet voldoende sporen om via meerdere kanalen geluid te krijgen uit mijn televisie en/of Surround Set.

      256 Kbps is altijd een verbetering, maar niet de gevraagde Dolbyverbetering conform zoals het op COAX was!

      Mijn mening over Discovery/NG geluid is vele malen beter op mijn Samsung QLED UHD tv. Het geluid is rijker. Maar nog steeds niet Dolby, dus nog steeds niet goed genoeg, Op National Geographic zijner documentaires die specifiek gebruik maken van Dolby voor de beleving (zoals films en concerten/muziekporgramma’s op o.a. NPO, RTL en SBS waar Dolby ook ontbreekt.

      En nu de tv engineer hier post (wat ik toejuich) waar blijven RTL Television Hd ( zenderlijst Caiway), TVE HD op interactief? En komen er nog meer HD omzettingen (wellicht dat daar het wachten op is?)
      *edit omdat jullie AT5 HD en MTV Live HD vandaag naar HD hebben omgezet, top!

      En worden er al tests gedaan met UHD zodat ook wij kunnen genieten van ESPN UHD?


      PS ik vind het goed dat we in tests worden meegenomen en ik hoop dat er iets gedaan wordt met de opbouwende kritiek!
      en tot slot: blij met de open communicatie en het feit dat jullie hard werken aan verbeteringen! We vergeten wel eens dat er mensen hard werken aan zaken wanneer we een klaagzang starten! Ondertussen zijn er mensen hard bezig voor ons! Complimenten daarvoor!
      Laatst bewerkt door Bordewolf; 9 Sep 2021, 23:20.

      Reageer


      • #4
        Jammer dat het nog geen dolby-surround is, maar de bitrate-verhoging klinkt stukken beter (minder schelle stemmen/geslis Top!

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door mcmurdyy Bekijk bericht
          Jammer dat het nog geen dolby-surround is, maar de bitrate-verhoging klinkt stukken beter (minder schelle stemmen/geslis Top!
          +1 Stereogeluid is significant beter. Nu nog een AC3 geluidsspoor aan kunnen zetten via de software van de decoder voor de abonnees die Dolby hebben. (Dat is ruim 95% naar mijn mening, het zit op zo goed als iedere HD flatscreen vanaf 2010). De geluidsporen kunnen en mogen niet slechter zijn dan COAX.

          Mijn tv maakt op COAX standaard gebruikt van het Dolby geluidsspoor. Zeker bij films, concerten, zelfs sport wil je Dolby.
          Mijn Dolbyset heb ik vandaag even weer aangesloten in de hoop dat ik deze weer in gebruik kom nemen, maar dus nog steeds niet.
          Laatst bewerkt door Bordewolf; 9 Sep 2021, 23:22.

          Reageer


          • #6
            We lijken voor uit te gaan in ieder geval ben benieuwd waar ze verder mee komen

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
              De beste test zou overigens eerder een muziekkanaal zijn.

              Wellicht dat er context kan worden gegeven 256 Kbps AAC tov Dolby. Het vijfuitgangengeluid van Dolby (met surround set) die snapt deze codec en geeft surround geluid (als voorbeeld een overvliegende helikopter) ? Volgens mij niet! (en dat weet ik zeker, want ik hoor slechts 2 boxen uit mijn systeem).

              Dolby kan namenlijk alleen via een AC3-codec en nooit met AAC. Dus niet akkoord indien AAC is doorgevoerd, dat is nog steeds stereogeluid (wel hoogwaardiger dan 96Kbps), maar nog steeds kan ik er niets mee, niet voldoende sporen om via meerdere kanalen geluid te krijgen uit mijn televisie en/of Surround Set.

              256 Kbps is altijd een verbetering, maar niet de gevraagde Dolbyverbetering conform zoals het op COAX was!

              Mijn mening over Discovery/NG geluid is vele malen beter op mijn Samsung QLED UHD tv. Het geluid is rijker. Maar nog steeds niet Dolby, dus nog steeds niet goed genoeg, Op National Geographic zijner documentaires die specifiek gebruik maken van Dolby voor de beleving (zoals films en concerten/muziekporgramma’s op o.a. NPO, RTL en SBS waar Dolby ook ontbreekt.

              En nu de tv engineer hier post (wat ik toejuich) waar blijven RTL Television Hd ( zenderlijst Caiway), TVE HD op interactief? En komen er nog meer HD omzettingen (wellicht dat daar het wachten op is?)
              *edit omdat jullie AT5 HD en MTV Live HD vandaag naar HD hebben omgezet, top!
              Allereerst bedankt voor je reactie, met dit soort gedetailleerde feedback kunnen we echt iets!

              De verbeteringen in audiokwaliteit zijn op dit moment beperkt tot stereogeluid.

              Wat je zegt klopt helemaal, op dit moment bieden wij geen Dolby Digital aan. Ik kan je wel vertellen dat we hier volop mee bezig zijn. Hopelijk kan ik snel een nieuw topic maken met de aankondiging dat de eerste kanalen Dolby Digital hebben. Helaas is het nog niet zover en richten we ons in de tussentijd op verbeteringen in de kwaliteit van stereogeluid.

              Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
              En nu de tv engineer hier post (wat ik toejuich) waar blijven RTL Television Hd ( zenderlijst Caiway), TVE HD op interactief? En komen er nog meer HD omzettingen (wellicht dat daar het wachten op is?)
              *edit omdat jullie AT5 HD en MTV Live HD vandaag naar HD hebben omgezet, top!
              Ferry heeft zojuist gereageerd in het topic hierover:
              https://www.zeelandnet.nl/forum/stel...it-interactief

              Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
              En worden er al tests gedaan met UHD zodat ook wij kunnen genieten van ESPN UHD?
              Als technicus weet ik helaas niets over de plannen m.b.t. UHD, omzettingen naar HD of welke nieuwe zenders er nog komen. Wel kan ik je iets vertellen over de techniek. Daarover kan ik je melden dat ons platform geschikt is voor UHD televisie. We bieden al geruime tijd optioneel de Kamai 7x aan, deze set-top-box is klaar om UHD streams te weergeven. Wanneer dat gaat gebeuren.. dat weet ik helaas ook nog niet.
              Laatst bewerkt door Eduard B; 10 Sep 2021, 18:18.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Eduard B Bekijk bericht
                Allereerst bedankt voor je reactie, met dit soort gedetailleerde feedback kunnen we echt iets!

                De verbeteringen in audiokwaliteit zijn op dit moment beperkt tot stereogeluid.

                Wat je zegt klopt helemaal, op dit moment bieden wij geen Dolby Digital aan. Ik kan je wel vertellen dat we hier volop mee bezig zijn. Hopelijk kan ik snel een nieuw topic maken met de aankondiging dat de eerste kanalen Dolby Digital hebben. Helaas is het nog niet zover en richten we ons in de tussentijd op verbeteringen in de kwaliteit van stereogeluid.


                Ferry heeft zojuist gereageerd in het topic hierover:
                https://www.zeelandnet.nl/forum/stel...it-interactief


                Als technicus weet ik helaas niets over de plannen m.b.t. UHD, omzettingen naar HD of welke nieuwe zenders er nog komen. Wel kan ik je iets vertellen over de techniek. Daarover kan ik je melden dat ons platform geschikt is voor UHD televisie. We bieden al geruime tijd optioneel de Kamai 7x aan, deze set-top-box is klaar om UHD streams te weergeven. Wanneer dat gaat gebeuren.. dat weet ik helaas ook nog niet.
                Ik neem aan dat voor Dolby ook de software van de decoder moet worden aangepast zodat er gekozen kan worden voor een ander geluidsspoor.
                Maar goed, jullie zijn ook daar hard mee bezig! Erg goed om te lezen!

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Eduard B Bekijk bericht
                  Hallo allemaal,

                  Zoals eerder is gecommuniceerd werken we achter de schermen flink door aan verbeteringen voor Interactieve TV. Vanmorgen hebben we er eindelijk eentje kunnen doorvoeren. We hebben de audiokwaliteit van National Geographic Channel en Discovery Channel verhoogd van 96kbps naar 256kbps. We gebruiken de AAC audio codec, dus hoewel 96kbps prima kwaliteit levert, doet het geen recht aan hoogwaardige documentaires of concerten.

                  We doen deze verbeteringen als een publieke test. Graag zouden we van jullie willen horen of de kwaliteitsverbetering hoorbaar is voordat we de verbetering over de hele linie uitrollen.

                  We zien uit naar jullie reacties! Alvast bedankt!
                  En wanneer zien we weer Nederlandse ondertiteling bij BBC Entertainment Eduard ? Deze vraag heb ik al openstaan van Maart of April

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door koekeroe Bekijk bericht

                    En wanneer zien we weer Nederlandse ondertiteling bij BBC Entertainment Eduard ? Deze vraag heb ik al openstaan van Maart of April
                    Lijkt me off topic, maar de ondertiteling is er gewoon op interactief.

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door Eduard B Bekijk bericht



                      Als technicus weet ik helaas niets over de plannen m.b.t. UHD, omzettingen naar HD of welke nieuwe zenders er nog komen. Wel kan ik je iets vertellen over de techniek. Daarover kan ik je melden dat ons platform geschikt is voor UHD televisie. We bieden al geruime tijd optioneel de Kamai 7x aan, deze set-top-box is klaar om UHD streams te weergeven. Wanneer dat gaat gebeuren.. dat weet ik helaas ook nog niet.
                      Toch raar dat het EK ondanks de aangeboden UHD stream niet is uitgezonden in UHD bij Delta/Caiway en T-Mobile. Beide providers hebben de Kamai.Je kan hier mooie verhalen vertellen maar de Kamai kan helemaal niet omgaan met dit soort streams dat is duidelijk. Wanneer komt daar verandering i.p.v. klanten een worst voor te houden. Mooi verkooppraatje. Kom eens met feiten.
                      Laatst bewerkt door Willem1980; 11 Sep 2021, 08:41.

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door Willem1980 Bekijk bericht

                        Toch raar dat het EK ondanks de aangeboden UHD stream niet is uitgezonden in UHD bij Delta/Caiway en T-Mobile. Beide providers hebben de Kamai.Je kan hier mooie verhalen vertellen maar de Kamai kan helemaal niet omgaan met dit soort streams dat is duidelijk. Wanneer komt daar verandering i.p.v. klanten een worst voor te houden. Riekt naar oplichting. Kom eens met feiten.
                        De feiten zijn dat daar een investering aan vast zit qua schijfopslag/capaciteit. ESPN UHD had ik al verwacht en met mij vele anderen.
                        Ergens moet Delta daar ook in gaan bewegen, maar dan moeten men toch eerst Dolby voor elkaar hebben. Twee zaken tegelijk ontwikkelen gaat meestal fout.
                        Maar als een technicus aangeeft dat de Kamai 7x dit kan, dan twijfel ik daar niet aan. Jou vraag moet doorgezet naar de beslissers/management van Delta die geld moeten vrij maken hiervoor. Ik vind wel dat UHD echt moet gaan komen. Er komen langzaamaan toch meer zenders die enige vorm van UHD/4K leveren.
                        ESPN UHD is HET voorbeeld omdat het bij het abonnement hoort, Eurosport UHD, Ziggo Sports 4K (al stap ik zelf einde jaar uit Ziggo Sports), Love Nature 4K en straks de app van Viaplay die op de een of het andere manier toch ook op de decoder moet. Het missen van het EK in 4K valt niet echt uit te leggen. Alle providers gingen mee op 3 uitzonderingen na, Delta, Caiway en T Mobile.

                        Maar laten we dit topic bij het geluid houden, tot nu toe is het stereogeluid op beide kanalen goed en 100 keer beter dan wat het was. Ik hoor graag wanneer er meer kanalen over worden gezet ( ik zou een aantal muziekkanalen pakken en de NPO zenders/RTL en SBS zenders)

                        En natuurlijk wanneer Dolby er is, maar daar wordt als het zo ver is een ander topic voor geopend.
                        Wat zijn de ervaringen van anderen? Snoepdoos? Anderen?
                        Laatst bewerkt door Bordewolf; 11 Sep 2021, 01:12.

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door Bordewolf

                          Goedzo dan zou ik dat topic oprakelen en hier stoppen met off topic posten. Dan kunnen we het hier hebben over de verbeterde geluidskwaliteit, zodat we dit kunnen volgens wanneer dit bij meer zenders wordt doorgevoerd.
                          Bent u de nieuwe Moderator ? Een poosje terug werd je bijna verwijdert van het forum.en nu ga je vertellen wat een ander moet gaan doen?
                          Laatst bewerkt door koekeroe; 12 Sep 2021, 13:59.

                          Reageer


                          • #14
                            Wanneer worden de verbetering doorgezet naar alle kanalen ?

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door Zeeuwse90 Bekijk bericht
                              Wanneer worden de verbetering doorgezet naar alle kanalen ?
                              Hier heb ik nog geen antwoord op. Zoals ik vermeld heb is dit een "publieke test" met twee kanalen. Als we merken dat de verbeterde kwaliteit geen problemen veroorzaakt gaan we de verbetering op meer kanalen doorvoeren.

                              Overigens staan we open voor suggesties welke kanalen het eerst zouden moeten volgen!

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X