Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

[AANKONDIGING] Verbeteringen in audiokwaliteit

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #16
    Oorspronkelijk gepost door koekeroe Bekijk bericht

    En wanneer zien we weer Nederlandse ondertiteling bij BBC Entertainment Eduard ? Deze vraag heb ik al openstaan van Maart of April
    Goed dat je het vraagt, ik had het topic niet gezien. Ik heb op je topic gereageerd, laten we dit topic voor de verbeteringen in audiokwaliteit houden.

    Reageer


    • #17
      Oorspronkelijk gepost door Eduard B Bekijk bericht
      Hier heb ik nog geen antwoord op. Zoals ik vermeld heb is dit een "publieke test" met twee kanalen. Als we merken dat de verbeterde kwaliteit geen problemen veroorzaakt gaan we de verbetering op meer kanalen doorvoeren.

      Overigens staan we open voor suggesties welke kanalen het eerst zouden moeten volgen!
      Ik ben voor! Ik ondervind geen problemen en dit is een goede verbetering, het zou mooi zijn wanneer meer forumleden reageren,
      Ik zou zeggen NPO 1,2,3, RTL 4, 5, 7,8 en Z, Net5 , SBS6 en Veronica en MTV Live HD en andere muziekkanalen.
      Dan is het stereogeluid in elk geval van goede kwaliteit. Natuurlijk zouden uiteindelijk alle zenders met stereogeluid deze verbetering moeten helpen.
      Daarna op naar Dolby!
      Laatst bewerkt door Bordewolf; 13 Sep 2021, 18:46.

      Reageer


      • #18
        Oorspronkelijk gepost door Eduard B Bekijk bericht
        Hier heb ik nog geen antwoord op. Zoals ik vermeld heb is dit een "publieke test" met twee kanalen. Als we merken dat de verbeterde kwaliteit geen problemen veroorzaakt gaan we de verbetering op meer kanalen doorvoeren.

        Overigens staan we open voor suggesties welke kanalen het eerst zouden moeten volgen!
        Inderdaad NPO 1,2,3, RTL 4, 5, 7,8 en Z, Net5 , SBS6 en Veronica,
        & Comedy Central.
        Omroep Zeeland mag ook
        Hier geen problemen ook dus mij betreft kom maar door.

        Laatst bewerkt door profiel-verwijderd; 13 Sep 2021, 19:55.

        Reageer


        • #19
          Oorspronkelijk gepost door Zeeuwse90 Bekijk bericht

          Inderdaad NPO 1,2,3, RTL 4, 5, 7,8 en Z, Net5 , SBS6 en Veronica,
          & Comedy Central.
          Omroep Zeeland mag ook
          Hier geen problemen ook dus mij betreft kom maar door.
          Ik hoop dat Edward hier updates gaat posten van de upgrades.
          Ik heb nog wel een tip. Kan de audiosoort vermeld worden in de zenderinfo? Je kan niet zien welke geluidsuitvoer er is (dus Stereo 96Kbps of Stereo 260Kbps of DD of Dolby Atmos ( toegegeven Dolby moet nog komen). Maar het zou mooi zijn dat het in de zenderinfo beschikbaar wordt, minimaal of het stereo of Dolby is.

          Reageer


          • #20
            Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

            Ik hoop dat Edward hier updates gaat posten van de upgrades.
            Ik heb nog wel een tip. Kan de audiosoort vermeld worden in de zenderinfo? Je kan niet zien welke geluidsuitvoer er is (dus Stereo 96Kbps of Stereo 260Kbps of DD of Dolby Atmos ( toegegeven Dolby moet nog komen). Maar het zou mooi zijn dat het in de zenderinfo beschikbaar wordt, minimaal of het stereo of Dolby is.
            De upgrades mogen inderdaad wel eens komen.
            Het zien van de geluidsuitvoer is ook een goeie 👍

            Reageer


            • #21
              Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

              Ik hoop dat Edward hier updates gaat posten van de upgrades.
              Ik heb nog wel een tip. Kan de audiosoort vermeld worden in de zenderinfo? Je kan niet zien welke geluidsuitvoer er is (dus Stereo 96Kbps of Stereo 260Kbps of DD of Dolby Atmos ( toegegeven Dolby moet nog komen). Maar het zou mooi zijn dat het in de zenderinfo beschikbaar wordt, minimaal of het stereo of Dolby is.
              Ik denk dat het weergeven van de stereokwaliteit geen meerwaarde heeft, met name omdat binnenkort alle kanalen de nieuwe 256kbps kwaliteit hebben. Dan zou dat icoontje voor ieder kanaal hetzelfde zijn.

              Een icoontje voor Dolby Digital is natuurlijk wel hartstikke handig, die zal er naar alle waarschijnlijkheid wél komen.

              Reageer


              • #22
                Oorspronkelijk gepost door Eduard B Bekijk bericht

                Ik denk dat het weergeven van de stereokwaliteit geen meerwaarde heeft, met name omdat binnenkort alle kanalen de nieuwe 256kbps kwaliteit hebben. Dan zou dat icoontje voor ieder kanaal hetzelfde zijn.

                Een icoontje voor Dolby Digital is natuurlijk wel hartstikke handig, die zal er naar alle waarschijnlijkheid wél komen.
                Top dat je dit zo deelt hier, dikke kudo's!

                Reageer


                • #23
                  Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht

                  Top dat je dit zo deelt hier, dikke kudo's!
                  +1, het is gewoon goed dat we op de hoogte gehouden worden, scheelt een hoop gezeur ook op dit forum van wanneer iets komt en of men er mee bezig is.
                  Ik (en een moderator) gaven twee maand terug al aan dat Dolby er aan zat te komen en dan nog zijn er forumleden die er aan twijfelen. Dan werkt info uit de eerste hand stukken beter.

                  Reageer


                  • #24
                    Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
                    Ik (en een moderator) gaven twee maand terug al aan dat Dolby er aan zat te komen en dan nog zijn er forumleden die er aan twijfelen.
                    Een mod en ik en die twijfel was er omdat je een geschiedenis hebt op meerdere fora van dingen absoluut zeker te weten die je later weer terug moest nemen. Nuance.

                    Reageer


                    • #25
                      Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
                      Een mod en ik en die twijfel was er omdat je een geschiedenis hebt op meerdere fora van dingen absoluut zeker te weten die je later weer terug moest nemen. Nuance.
                      Nope, in dit geval had de moderator dit al lang en breed gepost en herhaalde ik dit. Maar no offence.
                      En er zijn maar zeer weinig zaken die ik neerpen die niet uit zijn gekomen. Bovendien ben ik al maanden terughoudend met speculaties.

                      Reageer


                      • #26
                        Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

                        Nope, in dit geval had de moderator dit al lang en breed gepost en herhaalde ik dit. Maar no offence.
                        En er zijn maar zeer weinig zaken die ik neerpen die niet uit zijn gekomen. Bovendien ben ik al maanden terughoudend met speculaties.
                        Juist, als dat terughoudendheid was, wil ik het echt niet meemaken als je je nog eens opwindt....

                        Reageer


                        • #27
                          Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
                          Juist, als dat terughoudendheid was, wil ik het echt niet meemaken als je je nog eens opwindt....
                          Haha, daar is geen reden toe op dit moment. Volgens mij staat of valt een forum als dit met ook zo af en toe input van Deltamedewerkers.
                          Dat kan uitstekend zonder cruciale zaken te lekken. Het is dan ook top dat een tv-technicus aanhaakt en ons verteld waar men mee bezig is en ons op de hoogte houdt wanneer er updates zijn gedaan. En ik ben ook blij dat het beeld klopt dat ik al een paar maand roep: men is zich de tandjes aan het werken om het tv product te verbeteren.
                          Geluid, Dolby, meer HD en ja UHD zal echt ook gaan komen. Ik kan me niet voorstellen dat daar nog geen enkele test mee is gedaan of dat dit niet op de roadmap staat.
                          Ze doen het stap voor stap, eerst dit, dan dat en daarna het volgende. Daarmee zorg je steeds voor blijere gezichten ipv alles tegelijk willen en dat van alles niets werkt.

                          Reageer


                          • #28
                            Kom maar door met de verbeteringen!

                            Reageer


                            • #29
                              Ik vind de tandjes erg langzaam groeien hoor. Als je blij moet zijn met het opkrikken van stereo geluid terwijl over om ons heen het minimaal Dolby Digital geluid is wat de klok slaat bij KPN en Ziggo, dan vind ik dit niet meer dan een doekje voor het bloeden.

                              Ik moet trouwens wel lachen om je gezwabber, Bordewolf. Meestal was de toon van jouw berichten, dit kan zo niet langer !!! etc.
                              En nu krijg je bijna zere lippen van het blazen op de loftrompet.

                              Reageer


                              • #30
                                Oorspronkelijk gepost door snoepdoos Bekijk bericht
                                Ik vind de tandjes erg langzaam groeien hoor. Als je blij moet zijn met het opkrikken van stereo geluid terwijl over om ons heen het minimaal Dolby Digital geluid is wat de klok slaat bij KPN en Ziggo, dan vind ik dit niet meer dan een doekje voor het bloeden.

                                Ik moet trouwens wel lachen om je gezwabber, Bordewolf. Meestal was de toon van jouw berichten, dit kan zo niet langer !!! etc.
                                En nu krijg je bijna zere lippen van het blazen op de loftrompet.
                                Ik bespeur bij jou ongeduldigheid. Maar heel veel makken zijn inmiddels al hersteld.
                                * tv gids is aangepast (OPT-toets toont een prettige tv-gids)
                                * Ondertiteling is er
                                * Zoekfunctie waarmee je ieder programma kunt vinden uit de gids en uit "gemist"

                                Met het volgende is men bezig:
                                * Upgrade stereo-geluid naar de juiste norm
                                * Dolby

                                Waar ik vermoed dat ze ook mee bezig zijn
                                * UHD/4K

                                Het niet kunnen doorspoelen van opnames zou voor mij nu nog het enige grootste resterende probleem zijn.
                                Films, series of wedstrijden die je al tot halverwege hebt bekeken, je moet weg, neemt het op.
                                Je wilt een dag later de rest zien en ... shit het was op een RTL of SBS zender en je kan het niet doorspoelen.
                                Wil men dan niet snappen dat je niet weer het eerste gedeelte nog eens wil kijken en wilt kunnen doorspoelen tot waar je gebleven was?

                                Reageer

                                Om te reageren, moet je eerst .

                                verwerken...
                                X