Ik vind stereo geluid voor praatprogramma’s en documentaires prima
Aankondiging
Samenvouwen
Nog geen aankondiging.
NPO 1 4K wellicht toch tijdens sportzomer, ook bij Delta/Caiway?
Samenvouwen
X
-
Oorspronkelijk gepost door Jarco Kriek Bekijk berichtBordewolf je haalt vaak Viaplay erbij om re duiden dat OTT niet de vervanging voor lineair is. Ik geloof echt dat dit voor jou en veel ouderen zeker het geval is. Maar Viaplay is in deze niet de graadmeter. Viaplay heeft in het begin te weinig geïnvesteerd in bandbredeehuur CDN. En daarom waren er verbindingsproblemen. Dat is nu inmiddels al een heel stuk beter. Maar als je andere streamingdiensten met live content en live streamingevenementen ziet dan zijn deze problemen er niet. Denk aan Ziggo GO met drie miljoen streamstarts bij een F1 race in 2021. de Streamers met gratis evenementen met meer dan 1,5 miljoen streamstarts, NLZIET, NPO Start en Videoland om maar eens een paar voorbeelden te noemen.
Dan mag het gras groener zijn bij de andere providers, maar de communicatie over NPO 1 UHD is al bij drie providers de deur uit.
Mijn verwachting als klant van Delta is dat ik verneem wat ze gaan doen, en niet 1 dag van te voren!
En wie het wel of niet interesseert, bij KPN en Ziggo maken ze er WEL KEER op KEER werk van. Nu al 8 jaren lang!
Dus die vinden het WEL belangrijk om dit te doen. Al was het maar omdat de NPO wellicht toch een plan heeft voor een permanent UHD kanaal voor evenementen?
Ik heb het twee jaar geleden ook gezegd: zet neer dat UHD kanaal en doe er ervaring mee op.
Ik voorzie dat we WEER met lege handen staan en vooral weer met een last minute communicatie: we leveren het EK in een sublieme HD kwaliteit en dat vinden wij van wc eend goed genoeg voor onze klanten.
En ik blijf aantekenen dat KPN en Ziggo in mijn regio niet kunnen leveren. Wel Odido of Solcon. Maar Solcon (overigens wel KPN dochter) heeft nog geen UHD kanaal aangekondigd, Odido beraad zich nog?Laatst bewerkt door Bordewolf; 17 May 2024, 15:27.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
.... Maar Solcon (overigens wel KPN dochter) heeft nog geen UHD kanaal aangekondigd, Odido beraad zich nog?
- 1 Like
Reageer
-
Hoe het ook zijn mag, als klant baal ik nu opnieuw van hoe Delta dit verhaal uit de weg gaat, niet communiceert en handelt naar ons als klant.
Dan mag het gras groener zijn bij de andere providers, maar de communicatie over NPO 1 UHD is al bij drie providers de deur uit.
Mijn verwachting als klant van Delta is dat ik verneem wat ze gaan doen, en niet 1 dag van te voren!
En wie het wel of niet interesseert, bij KPN en Ziggo maken ze er WEL KEER op KEER werk van. Nu al 8 jaren lang!
Dus die vinden het WEL belangrijk om dit te doen. Al was het maar omdat de NPO wellicht toch een plan heeft voor een permanent UHD kanaal voor evenementen?
Ik heb het twee jaar geleden ook gezegd: zet neer dat UHD kanaal en doe er ervaring mee op.
Ik voorzie dat we WEER met lege handen staan en vooral weer met een last minute communicatie: we leveren het EK in een sublieme HD kwaliteit en dat vinden wij van wc eend goed genoeg voor onze klanten.
En ik blijf aantekenen dat KPN en Ziggo in mijn regio niet kunnen leveren. Wel Odido of Solcon. Maar Solcon (overigens wel KPN dochter) heeft nog geen UHD kanaal aangekondigd, Odido beraad zich nog?
- 7 Likes
Reageer
-
Nee Solcon gaat dit ook niet leveren schat ik in maar lees net als je overstapt je wel een Philips 43 inch 4k tv krijgt. Ze denken dus wel mee dat je goed beeld krijgt. Ach toch leuk zo'n tv voor je slaapkamer.
https://www.solcon.nl/particulier/pa...a195abf6211254
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door Praathuis Bekijk berichtEergisteren zei Bordewolf nog : wacht maar af!!
Nu heeft hij het over lege handen…
Wie snapt het nog?
Er is gewoon geen 4K bij Delta , ook al wil je dat nog zo graag (ooit komt het er misschien wel)
Mijn moeder zei altijd Lievere koekjes bakken we niet.
- 3 Likes
Reageer
-
Er is nog een kans op UHD (EK) bij Odido als ik de reactie lees van een medewerker van Odido.
https://community.odido.nl/algemeen-...-4k-uhd-364833
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door Willem1980 Bekijk berichtEr is nog een kans op UHD (EK) bij Odido als ik de reactie lees van een medewerker van Odido.
https://community.odido.nl/algemeen-...-4k-uhd-364833
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door Praathuis Bekijk berichtEergisteren zei Bordewolf nog : wacht maar af!!
Nu heeft hij het over lege handen…
Wie snapt het nog?
- 2 Likes
Reageer
-
Inderdaad en daar hintte ik al eerder op, niet voor niets is er een omruilactie gaande.
Het lijkt mij echt onwaarschijnlijk dat Odido NPO 1 UHD gaat aankondigen. Maar niets is natuurlijk uitgesloten. Ik denk dat Odido met de huidige klachten onder andere op landelijke televisie bij Radar geen risico wil nemen. Aankondiging van de zender kan een grote aanvraag voor de nieuwe decoder opleveren. Los van dat Odido wel voldoende decoders op voorraad heeft, is dit logistiek een aardig uitdaging om het in goede banen te leiden. Hetzelfde geldt overigens voor Delta.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door Jarco Kriek Bekijk bericht
Er is bij Odido helemaal geen omruilactie gaande. Bestaande klanten die hun decoder zelf uit eigen beweging willen omruilen kunnen deze omruil via klantenservice aanvragen. Odido ruilt niet pro-actief om. En heeft ook klanten niet zelf actief aangegeven dar zij een omruil kunnen aanvragen.
Het lijkt mij echt onwaarschijnlijk dat Odido NPO 1 UHD gaat aankondigen. Maar niets is natuurlijk uitgesloten. Ik denk dat Odido met de huidige klachten onder andere op landelijke televisie bij Radar geen risico wil nemen. Aankondiging van de zender kan een grote aanvraag voor de nieuwe decoder opleveren. Los van dat Odido wel voldoende decoders op voorraad heeft, is dit logistiek een aardig uitdaging om het in goede banen te leiden. Hetzelfde geldt overigens voor Delta.
En nee die omruilactie is niet proactief, maar alle klanten kunnen wel bellen voor een nieuwe.
En die forumpost van een Odidomedewerker hint op het doorgeven van een UHD kanaal op die decoder, anders had hij dat niet hoeven roepen of antwoorden. Dan was nee voldoende geweest.Laatst bewerkt door Bordewolf; 17 May 2024, 23:19.
Reageer
-
Hoezo spreek ik mijzelf tegen? Net als jij zijn er altijd mensen die het nieuwste in huis willen hebben van hun provider. Ook al begrijpen zij de term UHD niet en zijn zij tevreden over het huidige HD beeld. Dat is gewoon wat uit het recente verleden is gebleken bij de Nederlandse kijker. Maar als jij het bericht van de Odido medewerker goed had gelezen dan kom je er ook achter dat Odido niet klaar is om UHD of 4K via een app aan te bieden. Dus dat providers zomaar via een providerapp iets in die kwaliteit kunnen leveren.
Maar om jou een goed pinksterweekend te geven...gij hebt helemaal gelijk.
- 2 Likes
Reageer
Om te reageren, moet je eerst inloggen.
Reageer