Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

NPO 1 4K wellicht toch tijdens sportzomer, ook bij Delta/Caiway?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

Klopt, dat was ook al aangekondigd. En zelfs UHD en 4K kan via de app.
    Zei ik ook al. Maar zijn altijd van die idioten die het niet snappen en zeggen dat het niet kan.

Reageer

• Alles kan.....in theorie. Maar 25Mbps in Unicast zoals een providerapp dat kan je echt uit je hoofd zetten. Neem dat maar aan van een idiote gozerkerel. Overigens biedt niet alleen NPO maar ook Eurosport, Discovery en ESPN zenders in HBR (25Mbps). Zelfs tegenwoordig ook Ziggo Soort voor alle kanalen, alleen gebruikt SKV deze om technische redenen niet. Maar bij SKV gaat het om uitzenden in de broadcastnorm DVB-C en niet online. Bij KPN en Delta zou het wellicht ook kunnen maar dan via de decoder want dat is Multicast.

Nogmaals Unicast via een providerapp 25Mbps is een te grote belasting voor een netwerk. En de HBR stream van NPO is hier ook niet voor bedoeld. Die is voor DVB-C e/of Multicast. Een onderbouwing daarvoor is de praktijk bij KPN. Daar wordt opgenomen en uitgesteld content met een lagere bandbreedte en dus slechtere beeldkwaliteit aangeboden dan live. Reden: Live is Multicast en opgenomen/uitgesteld Unicast. Zij kunnen Unicast niet met gelijke bandbreedte als live aanbieden omdat dit met Unicast voor een te grote druk op het netwerk zorgt.

Reageer

• Oorspronkelijk gepost door Jarco Kriek Bekijk bericht
        Alles kan.....in theorie. Maar 25Mbps in Unicast zoals een providerapp dat kan je echt uit je hoofd zetten. Neem dat maar aan van een idiote gozerkerel. Overigens biedt niet alleen NPO maar ook Eurosport, Discovery en ESPN zenders in HBR (25Mbps). Zelfs tegenwoordig ook Ziggo Soort voor alle kanalen, alleen gebruikt SKV deze om technische redenen niet. Maar bij SKV gaat het om uitzenden in de broadcastnorm DVB-C en niet online. Bij KPN en Delta zou het wellicht ook kunnen maar dan via de decoder want dat is Multicast.

Nogmaals Unicast via een providerapp 25Mbps is een te grote belasting voor een netwerk. En de HBR stream van NPO is hier ook niet voor bedoeld. Die is voor DVB-C e/of Multicast. Een onderbouwing daarvoor is de praktijk bij KPN. Daar wordt opgenomen en uitgesteld content met een lagere bandbreedte en dus slechtere beeldkwaliteit aangeboden dan live. Reden: Live is Multicast en opgenomen/uitgesteld Unicast. Zij kunnen Unicast niet met gelijke bandbreedte als live aanbieden omdat dit met Unicast voor een te grote druk op het netwerk zorgt.
        Ook bij het snelste glasvezelnetwerk van Nederland. Naar mijn mening is UHD en 4K gewoon mogelijk via de tv apps. De toekomst gaat het wel uitwijzen wie er gelijk heeft, Dan geef ik ruiterlijk toe dat ik er naast zat.

Reageer

• 4K en UHD is gewoon mogelijk via een providerapp. Maar dan ook weer theoretisch, net al HBR bandbreedte. Maar omdat providerapps Unicast zijn is dit niet te verwachten. En als het al 4K of UHD wordt dan is het met lagere bandbreedte en nieuwere videocodes, KPN heeft bij wijze van test enkele jaren aan een deel van de klanten UHD via een providerapp aangeboden, Met een iets hogere bandbreedte met inderdaad beter beeld. Maar zelfs mer een kleinere groep gebruikers gaf dit probleem door Unicast.

Dar Delta het snelste glasvezelnetwerk van Nederland heeft dat heeft gek genoeg niet met deze materie te maken. De snelheid is meer dan voldoende. Het gaat alleen om de capaciteit van het netwerk. En snelheid is iets anders dan capaciteit.

Reageer

• Dit topic dateert uit mei 2021 en wát zijn we in 3 jaar opgeschoten???
            Blijkbaar niet veel, want dezelfde 'discussie' is nog steeds bezig met dezelfde doldwaze argumenten, verwijten, verwachtingen, juiste en minder juiste aanname's en heel weinig duidelijkheid van de kant van o.a. Delta. Jammer.

Alle ogen gericht op de toekomst......
            Mooi sportjaar toegewenst of het nu in SD, HD, 4K, UHD, kleur of Z/W is....dat de beste sporter maar mag winnen🤭😁
            [B][SIZE=12px][FONT=Verdana][COLOR=#000000][SUP]Er staat niémand op míjn banlist, dus jullie hoeven er ook geen rekening mee te houden.[/SUP][/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]

Reageer

• Oorspronkelijk gepost door Jarco Kriek Bekijk bericht
              4K en UHD is gewoon mogelijk via een providerapp. Maar dan ook weer theoretisch, net al HBR bandbreedte. Maar omdat providerapps Unicast zijn is dit niet te verwachten. En als het al 4K of UHD wordt dan is het met lagere bandbreedte en nieuwere videocodes, KPN heeft bij wijze van test enkele jaren aan een deel van de klanten UHD via een providerapp aangeboden, Met een iets hogere bandbreedte met inderdaad beter beeld. Maar zelfs mer een kleinere groep gebruikers gaf dit probleem door Unicast.

Dar Delta het snelste glasvezelnetwerk van Nederland heeft dat heeft gek genoeg niet met deze materie te maken. De snelheid is meer dan voldoende. Het gaat alleen om de capaciteit van het netwerk. En snelheid is iets anders dan capaciteit.
              Nogmaals, ik geef je graag gelijk wanneer UHD en 4K niet via de tv apps komen. De (nabije) toekomst gaat dit uitwijzen.
              Ik ga er van uit dat Delta technisch ook nog kan afdichten dat alleen bepaalde decoders deze zender(s) gaan krijgen.

Reageer

• https://www.overons.kpn/nieuws/kpn-t...zomer-2024-af/

Reageer

• Dan is het opnieuw afwachten op NPO UHD en ESPN UHD bij Delta…. Ik ben dit keer optimitischer tov 2 jaar geleden!

Reageer

• Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

Dan is het opnieuw afwachten op NPO UHD en ESPN UHD bij Delta…. Ik ben dit keer optimitischer tov 2 jaar geleden!
                    Ik niet, delta is alleen maar bezig met nieuwe klanten binnen halen. Ze hebben gewoon lak aan bestaande klanten. Hier (bij caiway) nog steeds allereerste Genesis glasvezel modem. Nog steeds maar Max 1 gb verbinding. Nog steeds geen 4K kastjes. Tarief wel steeds omhoog maar moderniseren ho maar.

Reageer

• Gisteren voetbal gekeken bij een vriend van mij in 4K, wel engels commentaar. Nou dat is pas echt een verschil. We vergeleken dit met het Ziggo 4k (UHD) kanaal. Was iets minder maar redelijk. RTL7 is dan echt niet meer om naar te kijken.

Helaas zal Delta bagger kwaliteit aanbieden en forumleden die zeggen dat het niet uitmaakt die hebben er echt geen verstand van. Dat zijn domme opmerkingen.

Reageer

• Ik verwacht niet dat Delta het voetbal gaat doorgeven in deze extra hoge beeldkwaliteit.
                        Zijn er nog glazen bollen die iets anders laten zien?

Reageer

• Oorspronkelijk gepost door Roma Bekijk bericht

Ik niet, delta is alleen maar bezig met nieuwe klanten binnen halen. Ze hebben gewoon lak aan bestaande klanten. Hier (bij caiway) nog steeds allereerste Genesis glasvezel modem. Nog steeds maar Max 1 gb verbinding. Nog steeds geen 4K kastjes. Tarief wel steeds omhoog maar moderniseren ho maar.
                          Je hebt wel de TV app, en mijn stelling blijft dat via de TV app UHD kanalen kunnen worden doorgegeven,
                          Verder komen de androidboxen er aan, die zullen waarschijnlijk beschikbaar komen wanneer je een nieuw abonnement kiest ipv je huidige en voor nieuwe abonnees,
                          Althans zo is ook destijds de Aria en de Kamai geintroduceerd.

Maar let op! De nieuwe box is nog niet gereleased, die zit nog in een testfase.
                          Laatst bewerkt door Bordewolf; 1 May 2024, 21:44.

Reageer

• [QUOTE=Bordewolf;n297945]

Je hebt wel de TV app, en mijn stelling blijft dat via de TV app UHD kanalen kunnen worden doorgegeven,
                            Verder komen de androidboxen er aan, die zullen waarschijnlijk beschikbaar komen wanneer je een nieuw abonnement kiest ipv je huidige en voor nieuwe abonnees,

Mijn 2e lg tv is blijkbaar net te oud voor de app. En die Androidbox, waarschijnlijk bij nieuw abonnement, dus waarderen ze "oude" klanten NIET. Maar goed heb niet het gevoel dat er ook maar iemand binnen delta/caiway dit forum leest, laat staan dat ze er iets mee doen, met alle feedback op dit forum.

Reageer

• [QUOTE=Roma;n297953]
                              Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

Mijn 2e lg tv is blijkbaar net te oud voor de app. En die Androidbox, waarschijnlijk bij nieuw abonnement, dus waarderen ze "oude" klanten NIET. Maar goed heb niet het gevoel dat er ook maar iemand binnen delta/caiway dit forum leest, laat staan dat ze er iets mee doen, met alle feedback op dit forum.
                              Jawel, je kan gewoon een nieuwe abonnementsvorm kiezen over tijd.
                              In elk geval trekt Delta de apps recht met de decoders, dus ook via daar zijn er mogelijkheden.
                              Laatst bewerkt door Bordewolf; 2 May 2024, 13:33.

Reageer

• [QUOTE=Roma;n297953]
                                Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

En voor je tweede TV mag weer € 5,00 extra voor ophoesten bij glasvezel ,Het is net als met zonnepanelen ,je wordt gepakt zodra ze dat kunnen,en roepen dat alles beter is
                                Laatst bewerkt door koekeroe; 2 May 2024, 13:34.

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                                X