Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

NPO 1 4K wellicht toch tijdens sportzomer, ook bij Delta/Caiway?

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Sportzomer 2024: EK voetbal in betere beeldkwaliteit | Totaal TV

    En dan is er toch nog nieuws van het TotaalTV-front. NPO1 komt mogelijk toch met UHD tijdens het EK met HDR en WCG2020.
    Het kostenaspect lijkt me voor nu nog niet aan de orde. Bezuinigen kan de NPO wel op andere zaken.

    Verder dus OS in 4K op Eurosport 4K, maar wellicht dus ook via NPO1 4K of NPO1 UHD.

    Hoe dan ook vind ik dat de NPO langzaam moet gaan nadenken om alles over te schakelen naar UHD, dat heeft nu toch echt wel lang genoeg geduurd.
    Langzaamaan zijn er zelfs 8K televisie en alle zenders blijven ver achter.

    En voor degene die het verhaal van beter beeld onzin vinden, alleen een behoorlijk hogere bitrate of een ingreep die Delta einde vorige jaar deed geeft al beter beeld:
    En uit eigen ervaring kan ik zeggen dat alleen HDR al beter beeld geeft wanneer dit niet standaard wordt toegepast maar de beelden worden geupscaled naar 4K/UHD met HDR.

    Kijkers tevreden over HBR-kwaliteit: zichtbaar beter beeld | Totaal TV

    Reageer


    • Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
      Sportzomer 2024: EK voetbal in betere beeldkwaliteit | Totaal TV

      En dan is er toch nog nieuws van het TotaalTV-front. NPO1 komt mogelijk toch met UHD tijdens het EK met HDR en WCG2020.
      Het kostenaspect lijkt me voor nu nog niet aan de orde. Bezuinigen kan de NPO wel op andere zaken.

      Verder dus OS in 4K op Eurosport 4K, maar wellicht dus ook via NPO1 4K of NPO1 UHD.

      Hoe dan ook vind ik dat de NPO langzaam moet gaan nadenken om alles over te schakelen naar UHD, dat heeft nu toch echt wel lang genoeg geduurd.
      Langzaamaan zijn er zelfs 8K televisie en alle zenders blijven ver achter.

      En voor degene die het verhaal van beter beeld onzin vinden, alleen een behoorlijk hogere bitrate of een ingreep die Delta einde vorige jaar deed geeft al beter beeld:
      En uit eigen ervaring kan ik zeggen dat alleen HDR al beter beeld geeft wanneer dit niet standaard wordt toegepast maar de beelden worden geupscaled naar 4K/UHD met HDR.

      Kijkers tevreden over HBR-kwaliteit: zichtbaar beter beeld | Totaal TV
      Als ik lees dat het budget van de NPO moet halveren en men zelfs de Formule 1 wil schrappen bij de publieke omroep geef ik je weinig hoop.

      Reageer


      • Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

        Als ik lees dat het budget van de NPO moet halveren en men zelfs de Formule 1 wil schrappen bij de publieke omroep geef ik je weinig hoop.
        Naar mijn mening is de investering voor UHD voor het EK minimaal, dat trucje is al meermalen gedaan, dat ligt al op de plank en zou niet veel extra geld moeten kosten.

        Laat Floortje maar een keer niet van onze belastingcenten de wereld over gaan… lijkt mij veel beter. Net als te veel verslaggevers bij een voetbalwedstrijd.

        Reageer


        • Ja maar Bordie je weet het nu toch wel dat Delta/Caiway dit niet gaan uitzenden. Gelukkig is jouw beeld al weergaloos.

          Reageer


          • Wat hebben we aan 4K of uhd? Bij caiway hebben we nog steeds tv ontvangers uit de vorige eeuw? Ja we hebben glasvezel. Maar daar is dan ook alles mee gezegd.

            Reageer


            • "NPO1 komt MOGELIJK toch met UHD tijdens het EK met HDR en WCG2020."

              "Verder dus OS in 4K op Eurosport 4K, maar WELLICHT dus ook via NPO1 4K of NPO1 UHD."

              De berichten die hier middels onze vaste 'geruchten-kopieerder' zijn allemaal gestoeld op wat er 'mogelijk' en misschien 'wellicht' zou kunnen gaan gebeuren.

              Wees in vredesnaam geduldig en wacht op de dingen die komen.
              Geleuter hier over wat zou moeten/kunnen en wat iemand liever ziet gebeuren, levert geen jota op.
              O ja..... er wordt ook terloops nog een 8k-verwachting tegenaan gegooid.....🫣
              [B][SIZE=12px][FONT=Verdana][COLOR=#000000][SUP]Er staat niémand op míjn banlist, dus jullie hoeven er ook geen rekening mee te houden.[/SUP][/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]

              Reageer


              • Het ligt vast aan mij, maar ik ben zooooooooooooooooooo moe van dat 4K en UHD
                Laatst bewerkt door anomaly; 2 weken geleden. Reden: woord vergeten

                Reageer


                • Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

                  Naar mijn mening is de investering voor UHD voor het EK minimaal, dat trucje is al meermalen gedaan, dat ligt al op de plank en zou niet veel extra geld moeten kosten.
                  Als het zo simpel was geweest dan haf NPO op dit moment al kunnen aangeven of zij de sportzomer in beter beeld zouden gaan aanbieden. De realiteit is dat ook voor UHD nog steeds apparatuur in de uitzendstraat gehuurd moet worden. En dat providers moeten bijspringen om dit mogelijk te maken.

                  Rinus, er lopen gesprekken maar er zijn nog geen overeenkomsten. Dus nog geen mededelingen.

                  Reageer


                  • Oorspronkelijk gepost door Roma Bekijk bericht
                    Wat hebben we aan 4K of uhd? Bij caiway hebben we nog steeds tv ontvangers uit de vorige eeuw? Ja we hebben glasvezel. Maar daar is dan ook alles mee gezegd.
                    Het goede nieuws: er zijn nu tv apps die die dit wel kunnen

                    Reageer


                    • Oorspronkelijk gepost door Jarco Kriek Bekijk bericht

                      Als het zo simpel was geweest dan haf NPO op dit moment al kunnen aangeven of zij de sportzomer in beter beeld zouden gaan aanbieden. De realiteit is dat ook voor UHD nog steeds apparatuur in de uitzendstraat gehuurd moet worden. En dat providers moeten bijspringen om dit mogelijk te maken.

                      Rinus, er lopen gesprekken maar er zijn nog geen overeenkomsten. Dus nog geen mededelingen.
                      Klopt en dus termen als mogelijk en misschien.
                      Dank ook voor de aanvullende info!

                      Reageer


                      • In de politiek noem je dat " een balletje opgooien"

                        Reageer


                        • Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

                          Naar mijn mening is de investering voor UHD voor het EK minimaal, dat trucje is al meermalen gedaan, dat ligt al op de plank en zou niet veel extra geld moeten kosten.

                          Laat Floortje maar een keer niet van onze belastingcenten de wereld over gaan… lijkt mij veel beter. Net als te veel verslaggevers bij een voetbalwedstrijd.
                          Kijk zojuist studio sport op npo 1 via de delta tv app op mijn lg g3 77 inch tv. Het is niet om aan te gluren. Lage bitrate. Overige zenders zijn gewoon prima. Hoe kan dit toch, dat delta dit nog steeds niet op orde heeft? Betaal meer dan 100 euro per maand. Maar kwaliteit is om te janken!

                          Reageer


                          • Dat is een fijne tv DO60. Wie liegt er nou toch?. Jouw tv is echt top maar Bordie die zegt altijd dat het beeld mega strak is. Wat voor tv heb je Bordie?

                            Het kan natuurlijk dat Bordewolf een oude breedbeeld tv heeft.

                            Reageer


                            • Oorspronkelijk gepost door Do60 Bekijk bericht

                              Kijk zojuist studio sport op npo 1 via de delta tv app op mijn lg g3 77 inch tv. Het is niet om aan te gluren. Lage bitrate. Overige zenders zijn gewoon prima. Hoe kan dit toch, dat delta dit nog steeds niet op orde heeft? Betaal meer dan 100 euro per maand. Maar kwaliteit is om te janken!
                              Op de LG 55 inch oled van 8 jaar oud uitstekend beeld. Delta TV app via chromecast. Dik tevreden en zonder glasvezel.
                              Laatst bewerkt door Rinus; 2 weken geleden.
                              [B][SIZE=12px][FONT=Verdana][COLOR=#000000][SUP]Er staat niémand op míjn banlist, dus jullie hoeven er ook geen rekening mee te houden.[/SUP][/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]

                              Reageer


                              • Oorspronkelijk gepost door Willem1980 Bekijk bericht
                                Dat is een fijne tv DO60. Wie liegt er nou toch?. Jouw tv is echt top maar Bordie die zegt altijd dat het beeld mega strak is. Wat voor tv heb je Bordie?

                                Het kan natuurlijk dat Bordewolf een oude breedbeeld tv heeft.
                                Delta kennende geen ene reet. Kijk nu via de delta tv app op mijn oled tv. Is om te janken die bitrate op de npo zenders. Voetbal is zo verschrikkelijk om naar te kijken. Is dit de schuld van Delta, of laat npo maar heel weinig bitrate door?!

                                Reageer

                                Om te reageren, moet je eerst .

                                verwerken...
                                X