Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Geen telefoon na vervanging modem

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Geen telefoon na vervanging modem


    Wegens herhaaldelijke internetstoringen werd mijn CISCO modem vervangen door een SAGEMCOM modem. (halve dag vrijaf moeten nemen, kan hiervoor ook niet thuiswerken)
    Monteur is bezig geweest met software instellingen in het modem.
    Na voltooiing (15:00) even gewacht om internet te controleren. Dit werkte.
    Telefoonverbinding activeren duurt 15 to 30 min. Zolang wou de monteur niet wachet. In goed vertrouwen monteur weg laten gaan.

    Om 16:30 huistelefoon gecontroleerd. Geen verbinding.
    Chat met helpdesk. Advies: modem resetten door power down.
    Na 5 min wederom chat met helpdesk (ander persoon) Ik was te haastig, kwartier was nog niet om. Telefoon reset duurt 15 tot 30 min. Chat heeft modem op afstand gereset. Kon niet wachten op resultaat. Ik sprak af dat er op mijn vast nummer teuggebed zou worden. Geen telefoon. (ook gen GSM)
    Al deze tijd geen vaste telefoon en kan ik niet thuiswerken. (verlies €40/uur) Urgentie aangegeven en dingende oplossing gewenst.

    Wederom chat met helpdesk (weer een ander persoon) verteld: Ik kan niet in het modem komen (192.168.11.1), lampje telefoon brandt niet. telefoonkabel zit er wel in. Inmiddels 17:30 geworden.
    Chat kon niets meer verder doen. verwees mij naar telefonische helpdesk.

    Na 10 min met (prepaid € 0.20/min) GSM in de wacht eindelijk een techneut aan telefoon. Constateerde dat telefoonimachtigingen softwarematig niet overgezet zijn van oud modem naar nieuw modem. ICT is inmiddles al naar huis. Draait geen piketdients. Moest maar wachten tot morgenochtend.
    Gesteld dat probleem ontstaan is tijdens kantooruren en dat er dezelfde dag nog en onmiddellijk een oplossing gerealiseerd dient te worden. Wachten tot morgenochtend is onacceptabel. Hierop wer niet ingegaan (kapotte grammofoonplaat0 .

    Conclusies:
    • DELTA (incl Fiber) leidt aan "Zeeuwse Ziekte" , een arrogante houding van "Klanten komen wel vanzelf en lopen niet weg. Ik merk dit ook bij andere winkels en dienstverleners (Product/dienstverlening elders buiten Zeeland halen is voor de "klant" is te ver weg en teveel gedoe).
    • DELTA kan zich niet verplaatsen in de positie van de klant (Arrogantie, Organisatie centraal, niet de betalende klant)
    • Kwalitatief Uitermate Teleurstellende dienstverlening.
    • Ik ben verplicht een halve dag extra onbetaald verlof op te nemen om een probleem te verhelpen wat door DELTA is veroozaakt.
    • Ik ben verplicht om mij (prepaid) GSM te gebruiken voor contact met DELTA
    • Service(on)tevredenheid een min tien (-10)
    Aanbevelingen/verbeterpunten:
    • Laat pas een monteur weggaan als ALLES, maar dan ook ALLES tot jouw (en niet DELTA) tevredenheid werkt. Vraag de monteur het hemd van zij lijf en blijf erbij en vraag wat hij allemaal (ongevraagd) doet. Laat hij dit uitleggen.
    • Bij telefoonmutaties: Laat backoffice de klant bellen op het vastnummer als de monteur klaar is en nog aanwezig is. Dan weet je zeker dat de telefoon het doet. Tot zolang MOET de monteur blijven!.
    • DELTA verplaats je goed in jouw klant. ZIJN vraag staat centraal, want hij betaalt jullie via het abonnementsgeld. (Wie betaalt bepaalt)
    • Problemen houden niet vanzelf op als de kantoren sluiten. Zorg dat de helpdesk en ook het backoffice ook na kantoortijden ruim bereikbaar zijn. Organiseer piketdiensten voor backoffice. Klanten zijn 24/24 actief!. Pas je daarop aan.
    • Bereid vervangings- en omzettingswerkzaamheden GOED voor tot in alle details, incl. databestanden, upgrades, MAC-aanpassingen, etc.
    • Instrueer klanten (aan het handje) bij nieuwe apparatuur en aanpassingen. Laat duidelijke en specifieke handleidingen en instructies achter. Verwijs niet naar Internet!.

  • #2
    Gewoon domme pech, dit gebeurt in iedere branche.

    Reageer


    • #3
      Is geen pech. Het is grove nalatigheid

      Reageer


      • #4
        Simpele vraag, maar wel belangrijk: Is je abonnement/aansluiting particulier of zakelijk? Als het zo belangrijk is, sluit je een zakelijk abo af met SLA waar je werkgever hopelijk aan meebetaalt. Je kunt op een consumentenlijntje domweg niet de eisen stellen die ik lees. Kan nergens, bij geen enkele provider. Beetje opgeblazen is mijn bescheiden mening.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Kevpau Bekijk bericht
          Is geen pech. Het is grove nalatigheid

          Waar mensen werken worden fouten gemaakt, het is nu eenmaal niet anders.

          Het is anders als dit moedwillig zou gebeuren, maar dat zal zeker niet het geval wezen.

          Het is toch allemaal goed gekomen.

          Reageer


          • #6
            Knip: Erg lange boze overbodige rant

            [*]DELTA (incl Fiber) leidt aan "Zeeuwse Ziekte" , een arrogante houding van "Klanten komen wel vanzelf en lopen niet weg. Ik merk dit ook bij andere winkels en dienstverleners (Product/dienstverlening elders buiten Zeeland halen is voor de "klant" is te ver weg en teveel gedoe).
            Klinkt toch meer als jij die erg nijdig bent i.p.v. arrogantie van een bedrijf.

            [*]DELTA kan zich niet verplaatsen in de positie van de klant (Arrogantie, Organisatie centraal, niet de betalende klant)
            Idem.

            [*]Kwalitatief Uitermate Teleurstellende dienstverlening.
            Idem.

            [*]Ik ben verplicht een halve dag extra onbetaald verlof op te nemen om een probleem te verhelpen wat door DELTA is veroozaakt.
            Verplicht? Mwah. Door jezelf misschien, Delta verplicht je daar niet toe toch?

            [*]Ik ben verplicht om mij (prepaid) GSM te gebruiken voor contact met DELTA
            Prepaid? Want? Waarom geen toestel en abo van zaak?

            [*]Laat pas een monteur weggaan als ALLES, maar dan ook ALLES tot jouw (en niet DELTA) tevredenheid werkt. Vraag de monteur het hemd van zij lijf en blijf erbij en vraag wat hij allemaal (ongevraagd) doet. Laat hij dit uitleggen.[*]Bij telefoonmutaties: Laat backoffice de klant bellen op het vastnummer als de monteur klaar is en nog aanwezig is. Dan weet je zeker dat de telefoon het doet. Tot zolang MOET de monteur blijven!.[*]DELTA verplaats je goed in jouw klant. ZIJN vraag staat centraal, want hij betaalt jullie via het abonnementsgeld. (Wie betaalt bepaalt)[*]Problemen houden niet vanzelf op als de kantoren sluiten. Zorg dat de helpdesk en ook het backoffice ook na kantoortijden ruim bereikbaar zijn. Organiseer piketdiensten voor backoffice. Klanten zijn 24/24 actief!. Pas je daarop aan.[*]Bereid vervangings- en omzettingswerkzaamheden GOED voor tot in alle details, incl. databestanden, upgrades, MAC-aanpassingen, etc.[*]Instrueer klanten (aan het handje) bij nieuwe apparatuur en aanpassingen. Laat duidelijke en specifieke handleidingen en instructies achter. Verwijs niet naar Internet!.[/LIST]
            Allemaal dingen die overal gebruikelijk zijn, ook bij Delta.
            Verwijs niet naar internet? Ik moet mijn lachen echt inhouden hoor.
            Ik vat samen: Je hebt een slechte ervaring en maakt de denkfout dat iedereen dat meemaakt.

            Reageer


            • #7
              Ik ben als uitzendkracht tijdelijk werkzaam. Ik werk van mij privéaansluitingen (all-in on e) en prepaid GSM. IK heb een GSM om bereikbaar te zijn en om in noodgevallen te bellen.
              IK heb dus geen werkgever die alles betaalt. Ik moet het in deze moeilijke tijden van mijn eigen centen doen.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Kevpau Bekijk bericht
                Ik ben als uitzendkracht tijdelijk werkzaam. Ik werk van mij privéaansluitingen (all-in on e) en prepaid GSM. IK heb een GSM om bereikbaar te zijn en om in noodgevallen te bellen.
                IK heb dus geen werkgever die alles betaalt. Ik moet het in deze moeilijke tijden van mijn eigen centen doen.
                Je bent niet enigste die van een een bescheiden inkomen moet rondkomen.

                Je frustratie op Delta af reageren maakt je inkomen niet hoger.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
                  Knip: Erg lange boze overbodige rant



                  Klinkt toch meer als jij die erg nijdig bent i.p.v. arrogantie van een bedrijf.



                  Idem.



                  Idem.



                  Verplicht? Mwah. Door jezelf misschien, Delta verplicht je daar niet toe toch?



                  Prepaid? Want? Waarom geen toestel en abo van zaak?



                  Allemaal dingen die overal gebruikelijk zijn, ook bij Delta.
                  Verwijs niet naar internet? Ik moet mijn lachen echt inhouden hoor.
                  Ik vat samen: Je hebt een slechte ervaring en maakt de denkfout dat iedereen dat meemaakt.
                  Wie ben JIJ en de anderen hier ook, in hemelsnaam dat je een andere klant in de zeik meent te moeten zetten?..
                  Vroeger kregen mensen hier nog wel eens echt hulp, maar met dat gezeik van dit vaste groepje is het niet raar dat er bijna geen hond meer hier komt.

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door HB016 Bekijk bericht

                    Wie ben JIJ en de anderen hier ook, in hemelsnaam dat je een andere klant in de zeik meent te moeten zetten?..
                    Vroeger kregen mensen hier nog wel eens echt hulp, maar met dat gezeik van dit vaste groepje is het niet raar dat er bijna geen hond meer hier komt.
                    Ik vind het oprecht jammer dat u dat zo op vat.

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door Kevpau Bekijk bericht
                      Ik ben als uitzendkracht tijdelijk werkzaam. Ik werk van mij privéaansluitingen (all-in on e) en prepaid GSM. IK heb een GSM om bereikbaar te zijn en om in noodgevallen te bellen.
                      IK heb dus geen werkgever die alles betaalt. Ik moet het in deze moeilijke tijden van mijn eigen centen doen.
                      Ik heb veel uitzendwerk gedaan en doe dat nog en ook daar kun je in overleg sommige kosten delen, als je het maar ter sprake brengt.

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door HB016 Bekijk bericht
                        met dat gezeik van dit vaste groepje is het niet raar dat er bijna geen hond meer hier komt.
                        Jammer dat u dat denkt. Het is hier niet minder druk dan anders hoor. Waar komt het vandaan dat hier 'bijna geen hond' meer komt? Nog afgezien er van dat ik het nogal grof taalgebruik vind.

                        Reageer


                        • #13
                          "eindelijk een techneut aan telefoon. Constateerde dat telefoonimachtigingen softwarematig niet overgezet zijn van oud modem naar nieuw modem."

                          Dit is toch duidelijk een fout die na meerdere pogingen van KEVPAU pas werd ontdekt.

                          Ook ben ik het eens met HBO16 dat Koeba en soms ook anderen denken dat zij alles weten en vaak de meest onzinnige berichten plaatsen.

                          Lijk soms wel een nieuws site i.p.v. een forum. Zo kom je al snel aan 1000 berichten en meer .

                          De titel expert (in wat dan) is op deze manier zeer twijfelachtig naar mijn mening.

                          Reageer


                          • #14
                            KPN heeft motto dat ze pas weggaan als alles werkt en dat klopt ook. Heb ik zelf bij een familielid in actie gezien. WiFi werkte door constructie woning en zwaar beton niet goed. Dus is er door monteur KPN een vaste verbinding aangelegd. Man moest door 2 muren hiervoor. Maar het gebeurde gewoon en monteur ging pas weg toen alles perfect werkte. Was wel wat jaren geleden. Maar laat een monteur nooit vertrekken voordat alles het doet.

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door renschip Bekijk bericht
                              "eindelijk een techneut aan telefoon. Constateerde dat telefoonimachtigingen softwarematig niet overgezet zijn van oud modem naar nieuw modem."

                              Dit is toch duidelijk een fout die na meerdere pogingen van KEVPAU pas werd ontdekt.

                              Ook ben ik het eens met HBO16 dat Koeba en soms ook anderen denken dat zij alles weten en vaak de meest onzinnige berichten plaatsen.

                              Lijk soms wel een nieuws site i.p.v. een forum. Zo kom je al snel aan 1000 berichten en meer .

                              De titel expert (in wat dan) is op deze manier zeer twijfelachtig naar mijn mening.
                              Je mag dat vinden. Zolang het geen spam wordt, kan ik nieuwspostings best pruimen.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X