Hallo beste Forumleden/lezers,
Het probleem:"Sporadisch ontvangen van mail vanaf de zeelandnet server" zoals hierboven beschreven lijkt inmiddels opgelost. We kunnen gelukkig weer naar elkaar mailen zonder problemen. We hebben eerst diverse voorgestelde oplossingen geprobeerd maar kwamen er niet echt uit. Op een bepaald moment kwamen we toch weer in contact met de helpdesk van zeelandnet. Daar werden we in contact gebracht met een tweedelijns service medewerker. Uit verschillende checks bleek dat een mail die via Windows Live Mail binnen kwam elders op de laptop werden geplaatst (waar precies is ons nog steeds een raadsel!). N.a.v. deze diagnose werd ons aangeraden om een nieuw mail account in WLM aan te maken en het oude account te verwijderen (nadat mails uit het oude account werden overgezet naar het nieuwe account. Doe je dat niet dan ben je e.e.a. kwijt met het verwijderen van het oude account. Je kunt volgens mij ook het oude account laten bestaan. Dit conflicteert volgens mij niet? De toegepaste oplossing is echter netter.).
Ik wil bij deze iedereen die heeft meegedacht om dit probleem op te lossen hartelijk bedanken. Tevens wil ik complimenten uitdelen aan de helpdesk van zeelandnet en de servicemedewerker die ons zeer goed hebben geholpen. Keep up the good work!
PS: Topic kan worden gesloten.
A.J. van de Visser
Het probleem:"Sporadisch ontvangen van mail vanaf de zeelandnet server" zoals hierboven beschreven lijkt inmiddels opgelost. We kunnen gelukkig weer naar elkaar mailen zonder problemen. We hebben eerst diverse voorgestelde oplossingen geprobeerd maar kwamen er niet echt uit. Op een bepaald moment kwamen we toch weer in contact met de helpdesk van zeelandnet. Daar werden we in contact gebracht met een tweedelijns service medewerker. Uit verschillende checks bleek dat een mail die via Windows Live Mail binnen kwam elders op de laptop werden geplaatst (waar precies is ons nog steeds een raadsel!). N.a.v. deze diagnose werd ons aangeraden om een nieuw mail account in WLM aan te maken en het oude account te verwijderen (nadat mails uit het oude account werden overgezet naar het nieuwe account. Doe je dat niet dan ben je e.e.a. kwijt met het verwijderen van het oude account. Je kunt volgens mij ook het oude account laten bestaan. Dit conflicteert volgens mij niet? De toegepaste oplossing is echter netter.).
Ik wil bij deze iedereen die heeft meegedacht om dit probleem op te lossen hartelijk bedanken. Tevens wil ik complimenten uitdelen aan de helpdesk van zeelandnet en de servicemedewerker die ons zeer goed hebben geholpen. Keep up the good work!
PS: Topic kan worden gesloten.
A.J. van de Visser
Reageer