Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Sporadisch ontvangen van mail vanaf de zeelandnet server.

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Sporadisch ontvangen van mail vanaf de zeelandnet server.

    Ik zit met het volgende probleem: Zowel ik als mijn ouders hebben op onderling verschillende locaties een zeelandnet account. T.b.v. e-mail gebruiken we allebei Windows live mail. Zowel mijn desktop als de laptop van mijn ouder hebben vrij recent de windows 10 up-date gehad. Nu is het zo dat sommige mails die ik verstuur vanaf mijn desktop niet aankomen bij mijn ouders op de laptop. Een enkele mail komt wel aan. De poorten van de ingaande en uitgaande mail zouden juist zijn ingesteld (995/465). De bijbehorende checkboxen zijn aangevinkt. Dit is goed gezet in samenwerking met de helpdesk van zeelandnet. Verstuur ik dezelfde mails via mijn werktelefoon (vodafoon, 4G) naar mijn ouders dan komen deze wel aan bij mijn ouders op de laptop. De helpdesk van zeelandnet kon mijn geen oplossing voor dit probleem geven. Ze stelden voor om deze casus op dit forum te plaatsen. Wellicht weet iemand een oplossing of heeft iemand de gouden tip.

  • #2
    Worden de berichten naar zeelandnet-mailadressen gestuurd, of zijn het hotmail of ander Mocrosoft mail-adressen?

    Reageer


    • #3
      Ze worden dus van een zeelandnet mailadres (ik zelf dus) naar een ander zeelandnet mailadres (laptop van mijn ouders) verstuurd. Wij maken beiden geen gebruik van een hotmail of microsoft mailadres.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door visservdaj
        Ze worden dus van een zeelandnet mailadres (ik zelf dus) naar een ander zeelandnet mailadres 9laptop van mijn ouders) verstuurd. Wij maken beiden geen gebruik van een hotmail of microsoft mailadres.
        Om uit te sluiten of het aan (de WLM-versie op) de laptop ligt, zou je kunnen nagaan of de mail wel via de webmail van je ouders is te zien, of vind je ze daar ook niet terug/

        Reageer


        • #5
          Wordt er gebruik gemaakt van Spamfilter?
          Zo ja, deze niet te strak afgesteld?
          Spamfilter ZeelandNet: https://forum.zeelandnet.nl/e-mail-1...andnet-in-1980

          Reageer


          • #6
            Jos Forum Ambassadeur: Mail is bij mijn ouders niet te zien in Webmail van zeelandnet. Ik heb begrepen dat dit komt door het niet aanvinken van de checkbox: Een kopie van berichten op de server achterlaten (staat bij mijn ouders niet aangevinkt, bij mijzelf staat dit wel aangevinkt).
            Ptrol Expert: Ik ga onderzoeken hoe dat zit met het spamfilter. Dank voor de tip.

            Reageer


            • #7
              Ik bedoelde: check of een verstuurde mail wel via webmail is in te zien, voordat WML wordt opgestart.
              Als dat niet het geval is, komt de mail dus helemaal niet bij Zeelandnet binnen en kan het dus ook niet aan WML liggen.
              Zie je de mail daar wel, voordat WML hem zou kunnen binnenhalen, dan moet de fout wel in WML gezocht worden.

              Reageer


              • #8
                Jos, moet ik even gaan uitzoeken hoe dat precies gaat. Wat ik gezien heb is dat bij mijn ouders geen enkele mail in zeelandnet webmail staat (dat was gisteren). Ik ga dat nog eens extra controleren en laat het je weten.
                Thx so far.

                Reageer


                • #9
                  Hallo visservdaj, is het probleem inmiddels opgelost? Zo ja, dan kun je het beste antwoord kiezen zodat we het topic kunnen sluiten. Als het nog niet is opgelost dan horen we het ook graag.

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door Ferry
                    Hallo visservdaj, is het probleem inmiddels opgelost? Zo ja, dan kun je het beste antwoord kiezen zodat we het topic kunnen sluiten. Als het nog niet is opgelost dan horen we het ook graag.
                    Helaas, ik moet nog een aantal zaken controleren op de lapto van mijn ouders. Dit is i.v.m. ziekte er nog niet van gekomen.

                    Reageer


                    • #11
                      Hallo visservdaj,
                      Je zou kunnen proberen om op de website van WLM meer te weten te komen. Had hetzelfde probleem met geen mails meer kunnen versturen of verzenden. Gebruik zelf Outlook.com, maar heb een live.nl mailadres en gebruikte ook WLM. WLM ondersteunt Hotmail en live.nl niet meer. Kreeg van zeelandnet ook geen mails meer door. Kwam erachter dat WLM er helemaal uit gaat aan het eind van het jaar. Bij Outlook.com krijg ik gewoon alles door. Dus bij mij is WLM er al uit. Ze zijn al aan het afbouwen. Maar ik denk dat je meer informatie kunt vinden op internet.

                      Reageer


                      • #12
                        Wat Jos zegt. En stel bij je ouders eens op zowel de desktop als de laptop IMAP in, in plaats van POP3. Dan zie je op de laptop hetzelfde als op de webmail en op de desktop. Doe je dat niet, dan blijf je het probleem houden dat een van de computers de mail naar binnen zuigt en de rest laat gissen waar het gebleven is

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door vangeene
                          Hallo visservdaj,
                          Je zou kunnen proberen om op de website van WLM meer te weten te komen. Had hetzelfde probleem met geen mails meer kunnen versturen of verzenden. Gebruik zelf Outlook.com, maar heb een live.nl mailadres en gebruikte ook WLM. WLM ondersteunt Hotmail en live.nl niet meer. Kreeg van zeelandnet ook geen mails meer door. Kwam erachter dat WLM er helemaal uit gaat aan het eind van het jaar. Bij Outlook.com krijg ik gewoon alles door. Dus bij mij is WLM er al uit. Ze zijn al aan het afbouwen. Maar ik denk dat je meer informatie kunt vinden op internet.
                          Vangeene,
                          Bedankt voor de tip. Ik was er niet van op de hoogte. Wellicht beter om dan een ander e-mailprogramma te installeren.
                          visservdaj

                          Reageer


                          • #14
                            De meest voor de hand liggende gratis vervanger voor WLM 2012 is denk ik
                            toch wel Thunderbird WLM 2012 ondersteuning .

                            Verder heeft SeniorWeb een aantal goede Thunderbird artikels over
                            installatie en gebruik.

                            Reageer


                            • #15
                              Hallo visservdaj,

                              Je hebt het over poortnummer 995, maak je dan echt wel gebruik van het juiste type account? Staat er POP3 of IMAP?

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X