We gebruiken cookies voor persoonlijke content en advertenties, voor sociale media en om uw bezoek te analyseren. We delen informatie over het gebruik van onze site met onze sociale media, advertentie en analytische partners die het mogelijk delen met andere informatie die zij over u hebben verzameld. Meer over ons cookie beleid kunt u op onze speciale pagina lezen.
Door gebruik te blijven maken van deze website of door hiernaast op "Akkoord" te klikken, geeft u aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies.
Onderstel voor de windmolens die in zee worden geplaatst voor de Belgische kust.
P . Saman18 January 2010
Klopt Jo .
piet18 January 2010
staan in vlissinge. in de haven. is onderstel voor windmolens op zee
Ronald18 January 2010
Klopt en de Sane die zo af en toe in vlissingen licht die hijt ze op zee de bodum in.
Ze komen een mijl of 25 uit de kust bij westkapelle te staan.
Balast Nedam voert dit werk uit.
Vr gr ronald.
j;f18 January 2010
bedankt
Pieter18 January 2010
Het zijn inderdaad onderdelen van windmolens, echter niet de onderstellen, maar de gedeeltes die net boven de zee-spiegel komen te staan in de Noordzee op ca. 25 kilometer uit de kust van Felixtowe in Engeland. Hierin bevindt zich de apparatuur, die nodig is om de opgewekte energie ( door de wind ) om te zetten in een hoge spanning, die via een onderzeese kabel getransporteerd wordt en geleverd wordt aan het Engelse elektriciteitsnet.
Ik ben zelf een tijdje aanwezig geweest op dit projekt vandaar mijn informatie.
vr.gr.
Nico Parlevliet14 July 2010
De juiste benaming is Transitiestuk: het is het middelste gedeelte van een windmolenkonstruktie voor in zee. Dit gedeelte laten ze zakken op de fundatiepaal waarvan het bijna bovenste gedeelte taps is. (De fundatiepaal heeft de volgende en en gewicht: Lengte x diameter x dikte= 60x5x0.05 mtr.250 ton) Op het transsitiestuk wordt dan de windmolen geplaatst. Ze komen inderdaad voor de Engelse kust te staan. Het gaat in iedergeval om een 140 windmolens.
Ze zijn in China gemaakt en door de zwaartransportschepen van Zhen Hua in hier in Vlissingen-Oost na toe vervoerd. Met de drijvende bok van Bonn&Mees van het schip op de kade gezet. Waar ze verder werden afgebouwd, en later met o.a de Jumbo Javalin (die tweekranen aan boord heeft die elk 900 ton kunnen hijsen). ter plaatse op de fundatiepalen zijn gezet.
7 reacties