Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

  • 3
Jan

Merk?

Type?

13 reacties

W den Haan 03 januari 2011
Dit is een Hilman, en volgens mij type Minks. Een van de weinige Britse auto's met de motor achterin.
R. Geldof 03 januari 2011
Een NSU ?
peter 03 januari 2011
Kan het ook een sunbeam zijn???
doediema 03 januari 2011
Dacht eerst dat het een Dafje was...
K. Sponselee 03 januari 2011
Het is inderdaad een Sunbeam, en wel een Sunbeam Imp Sport & Stiletto gebouwd van 1963 tot half jaren 70.
derek kyle 03 januari 2011
Dit auto is een Hillman imp , 1200cc all aluminium motor ,tot 16,00 rpm dit was mijn eerste "motor uit"tijdens mijn motorvoertuig opleiding. Ah memories.....................!
jan 03 januari 2011
een imp is de enigge juiste,ik reed er 6 maanden in
Jaap 03 januari 2011
Ja hoor echt een Hillman Imp met motor in de kofferbak
Frans Levels 03 januari 2011
Ik denk dat het een Sunbeam is. Ik heb exact dezelfde auto gereden in 1980.
jan 03 januari 2011
imp, staat hier in de schuur
willem 06 januari 2011
NSU Prinz?
Han 06 januari 2011
NSU Prins?
Rob van der Klugt 06 januari 2011
De Hillman Imp (Imp=dwerg) werd in 1963 door de Britse firma Rootes op de markt gebracht om het succes van de eerder verschenen Austin Seven en Morris Mini Minor (later 'Mini' genoemd) te bestrijden. De vormgeving volgde de toen actuele mode van rechtlijnigheid zoals die o.m. ook te zien was op de hierboven genoemde NSU Prinz 4. De achterin geplaatste motor was een fraai stukje techniek, dat helaas ook kwetsbaar bleek en invloed had op de verkoopaantallen. Toch bleef het mooi gemaakte en fijn rijdende wagentje tot 1976 in productie. Tot het Rootes concern behoorden ook de merken Humber, Singer en Sunbeam. Na verloop van tijd droegen extra luxueus uitgevoerde Imps de Singer-merknaam; sportieve edities heetten Sunbeam en Imp Sport. De Californian en (snellere) Stiletto waren de coupé-uitvoeringen.