Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Voorgenomen overname deel glasvezelaansluitingen

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
    Ik quote een technisch goed ingevoerde kennis:
    Klopt helemaal, maar hier een theorie van een KPN insider, dit wijkt in die zin af, dat in dat geval altijd aansluiting 1 blijft werken.
    Scenario Delta-Glaspoort:
    Glaspoort neemt het passieve netwerk over. De contracten tussen Delta Operator en Delta Fiber blijven in stand (koop breekt geen huur) maar gaan van Delta Fiber over naar Glaspoort. Er verandert dan dus niets voor de reeds actieve klanten.
    Glaspoort plaatst actieve apparatuur in de PoPs (Glaspoort WBT geheten) en beide operators kunnen leveren op het netwerk waardoor alle aangesloten klanten de keuze krijgen uit partijen via Delta Operator (Wholesale) die ze al hadden en alle providers die leveren via Glaspoort WBT (zie website Glaspoort).

Zonder te willen speculeren is dit op basis van ervaringen in het verleden het meest waarschijnlijke scenario.

Dit is ook min of meer het scenario dat EQT altijd voorstond (los van een overname dan):
    Meerdere operators in de PoP krijgen en zo meer actieve klanten. Daarom is er ook P2P gebouwd want dan is dat technisch relatief makkelijk te doen. Kwestie van apparatuur bijplaatsen, backhaul laten aansluiten en klantvezel in de PoP ompatchen.
    Laatst bewerkt door Bordewolf; 31 May 2024, 14:33.

Reageer

Het rommelt op de glasvezelmarkt: geruchten over overnames

Wat marktkenners al enige tijd als verwachtingspatroon schetsen, lijkt uiteindelijk toch realiteit te worden. Op de glasvezelmarkt wordt onderling meer geflirt dan deelnemers aan een datingapp.
      Maar het samenvoegen van de netwerken van Delta Fiber en Open Dutch Fiber is wel een interessante optie. Delta Fiber richt zich voornamelijk op kleine en middelgrote steden. Open Dutch Fiber op de iets meer bevolkte gebieden. Bronnen melden dat er wordt onderzocht of er mogelijkheden zijn voor een overname of fusie van de activiteiten van Delta Fiber en Open Dutch Fiber.
      https://www.totaaltv.nl/nieuws/het-r...ver-overnames/

Reageer

Kan Ziggo niet een glasvezel netwerk overnemen?

Reageer

Banlist maar weer.
          Laatst bewerkt door Bordewolf; 31 May 2024, 23:23.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

Banlist maar weer.
            DE PROFFESSOR VAN DE BANLISTEN

Reageer

Wat is een banlijst?

Reageer

KPN laat zich niet voor het blok zetten en duwt Delta uit de markt

Glaspoort (KPN / APG) wil 200k rurale lijnen van Delta overnemen. Daaarmee zou Delta zijn kroonjuwelen verkopen en zijn eigen bestaansrecht ondermijnen. De partners wachten op goedkeuring van de ACM, die voor de hand ligt. Delta Fiber (en Open Dutch Fiber) hebben de afgelopen jaren getracht het dralen met glasvezel bij KPN om te zetten in een kans om de markt te betreden. Zij komen nu echter van een koude kermis thuis en voelen dat zij met de rug tegen de muur staan. Goedkeuring van de voorlopige overeenkomst kan de onvermijdelijk consolidatie een belangrijke impuls geven.
                De veronderstelling bij Delta Fiber lijkt te zijn dat het zijn visie kan opleggen aan de markt: laten we elkaar niet verdubbelen maar 'network sharing' en wederzijdse wholesale doen. Open Dutch Fiber lijkt meer gebaseerd te zijn op het uitgangspunt dat KPN vanzelf vroeg of laat een bod doet op de onderneming.

KPN laat zich echter niet voor het blok zetten en ziet het als zijn taak (motto: "Het netwerk van Nederland") om zelf zijn volledige aansluitnetwerk te verbouwen met glasvezel. Daarbij gaat het niet volledig voorbij aan de fundamentele 'build or buy' overweging. Echter, zelf bouwen is al gauw goedkoper, zeker als de vraagprijs van een netwerk stijgt op grond van het aantal (voormalige KPN) abonnees. KPN vertrouwt op zijn naam en diensten om klanten terug te winnen.

Deze ontwikkeling zorgt voor een enorm probleem voor zowel Delta Fiber als voor Open Dutch Fiber. KPN zet hen voor het blok en zij moeten eieren voor hun geld kiezen. Het alternatief is verdubbeling door KPN. En het is nu eenmaal een gegeven dat het zonder KPN en Ziggo erg lastig is om voldoende bezettingsgraad op een netwerk te krijgen.
                De eigenaren van Delta (EQT en Stonepeak) en Open Dutch Fiber (KKR en DTCP) moeten rekening houden met forse verliezen want de macht in de onderhandelingen ligt bij KPN. Cynici zeggen immers dat het er uiteindelijk altijd op neerkomt dat er twee netwerken zijn: KPN Netwerk en Ziggo. En Ziggo genereert momenteel onvoldoende cashflow om mee te kunnen doen in het overnamespel (tenzij de aandeelhouders bijspringen).
                TLDR: DFN zal in stukken verkocht worden en Delta zal als provider nog diensten kunnen aanbieden op het netwerk van 1 of 2 van de grote overblijvers. It was fun while it lasted!

https://www.telecompaper.com/comment...markt--1502359
                (Ik neem Telecompaper toch iets serieuzer dan wat hier soms gepost wordt )
                Laatst bewerkt door Koeba; 5 Jun 2024, 06:55.

Reageer

KPN laat zich niet voor het blok zetten en duwt Delta uit de markt

TLDR: DFN zal in stukken verkocht worden en Delta zal als provider nog diensten kunnen aanbieden op het netwerk van 1 of 2 van de grote overblijvers. It was fun while it lasted!

https://www.telecompaper.com/comment...markt--1502359
                  (Ik neem Telecompaper toch iets serieuzer dan wat hier soms gepost wordt )
                  Het is niets meer dan wat ik 2 jaar terug al riep. Er komen overnames en DFN zal of verdwijnen of opgaan in een ander netwerk.
                  Zelfde met Coax.

Delta als provider kan alleen slagkracht houden door een grotere dekking en die kunnen ze wellicht hierdoor krijgen.
                  Maar wie weet wordt ook dat anders wanneer Delta zelf ook een overnamekandidaat is?
                  Laatst bewerkt door Bordewolf; 5 Jun 2024, 08:02.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Jos

Voorspellen is niet zo moeilijk hoor, ook aan jouw gezeur en geslijm komt ooit een einde!!!
                    Ik ben niet van de persoonlijke aanvallen op een forum, hou het graag inhoudelijk.
                    Laatst bewerkt door Bordewolf; 5 Jun 2024, 10:40.

Reageer

Jos Jos, houden we het wel gezellig?

Reageer

Beste Jeroen,
                        Waarom mag de ene geen persoonlijke aanvallen plaatsen en anderen wel ( vaak onophoudelijk)?
                        Dat is iets wat niet echt te begrijpen is en niet echt consequent.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door spectrum Bekijk bericht
                          Beste Jeroen,
                          Waarom mag de ene geen persoonlijke aanvallen plaatsen en anderen wel ( vaak onophoudelijk)?
                          Dat is iets wat niet echt te begrijpen is en niet echt consequent.
                          Jeroen (Delta) bepaalt hier wat er kan en mag op dit forum. Geloof het of niet; het is niet jouw of ons forum, het is van Delta en zij bepalen, niet wij,niet jij. Het heeft nul komma niks zin om daar hier over te blijven reclameren. Als je geen regels wilt, begin zelf een forum zonder regels. Je zult het niet lang volhouden. Nu weer verder zonder dit gezeik, ga ergens anders heen of blijf en pas je aan, zoals 99 van de 100 andere normale mensen doen. Ik vind Bor meer dan soms een rare gast, maar het heeft gewoon geen enkele zin om dat te blijven roepen in andermans topics. Behalve als je overdag niks anders nuttigs meer te doen of bij te dragen hebt, ok. Je bent overigens niet alleen op dit forum, er komen hier soms ook Delta-klanten die niet weten hoe snel ze een serieus forum moeten opzoeken vanwege dit gedoe. Leer los te laten (kijk Frozen) en kap gewoon. (@Jeroen: Als de dm-functie nou gefixt kon worden....dan konden ze lekker daar samen in de zandbak en niet meer in topics...​)​
                          Laatst bewerkt door Koeba; 5 Jun 2024, 11:36.

Reageer

Jeroen (Delta) bepaalt hier wat er kan en mag op dit forum. Geloof het of niet; het is niet jouw of ons forum, het is van Delta en zij bepalen, niet wij,niet jij. Het heeft nul komma niks zin om daar hier over te blijven reclameren. Als je geen regels wilt, begin zelf een forum zonder regels. Je zult het niet lang volhouden. Nu weer verder zonder dit gezeik, ga ergens anders heen of blijf en pas je aan, zoals 99 van de 100 andere normale mensen doen. Ik vind Bor meer dan soms een rare gast, maar het heeft gewoon geen enkele zin om dat te blijven roepen in andermans topics. Behalve als je overdag niks anders nuttigs meer te doen of bij te dragen hebt, ok. Je bent overigens niet alleen op dit forum, er komen hier soms ook Delta-klanten die niet weten hoe snel ze een serieus forum moeten opzoeken vanwege dit gedoe. Leer los te laten (kijk Frozen) en kap gewoon. (@Jeroen: Als de dm-functie nou gefixt kon worden....dan konden ze lekker daar samen in de zandbak en niet meer in topics...​)​
                            Dit is geen gezeur maar een vraag.
                            Het is nl. niet te peilen waarom de ene ongeveer onophoudelijk persoonlijke aanvallen plaatst zonder te worden aangesproken en de andere weer wel.
                            Dan lijkt het er sterk op dat bepaalde mensen een voorkeursbehandeling genieten.
                            Het maakt mij niet uit wie er wordt aangevallen en of ik het wel of niet eens ben met iemand.
                            Die persoonlijke aanvallen , dat is pas gezeik, zoals u dat benoemt. En niet een enkele keer maar al jaren aaneen door bepaalde personen.
                            Tenslotte maak ik helemaal zelf uit of ik hier een opmerking over maak.
                            Het meeste hoop ik dat Jeroen dit eens wit uitleggen zodat het voor iedereen te begrijpen is.
                            Ik kwam elders de term ongedierte tegen. Wie het snapt dat dit wel wordt toegestaan mag het zeggen.
                            Laatst bewerkt door spectrum; 5 Jun 2024, 11:53.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door spectrum Bekijk bericht
                              Tenslotte maak ik helemaal zelf uit of ik hier een opmerking over maak.
                              Je bent hier gebruiker en geen eigenaar, dus bepaal je dat in ieder geval hier niet.

Het meeste hoop ik dat Jeroen dit eens wit uitleggen zodat het voor iedereen te begrijpen is.
                              De regels zijn bekend, een beheerder hoeft niet uit te leggen waarom iemand wel of niet wordt aangesproken. Dat jij dat niet leuk vindt, is je gegund, maar je hoeft hier niet te zijn. Of wel? Op andere, echte, serieuze forums lees je dit soort eisen van gebruikers aan admins nooit, die worden namelijk verwijderd. Omdat het hun forum is, niet van jou / ons / blaat.
                              Laatst bewerkt door Koeba; 5 Jun 2024, 11:58.

Reageer

Ik vind het een weinig sympathieke reactie: ook aan jouw gezeur en geslijm komt ooit een einde!!! spectrum Je kunt het met elkaar niet eens zijn maar reageer op een normale manier op elkaar

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                                X