Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Voorgenomen overname deel glasvezelaansluitingen

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Voorgenomen overname deel glasvezelaansluitingen

Heeft Jarco Kriek toch nog een klein beetje gelijk gekregen :

Voorgenomen overname deel glasvezelaansluitingen | DELTA Fiber

Wauw! KPN op de verkochte DFN-aansluitingen! Hoop ik😇
    (En dat mijn huisaansluiting mee verkocht wordt!)
    Laatst bewerkt door Koeba; 29 May 2024, 14:14.

Reageer

Dit is gewoon het begin. Men wil kijken of ACM hiermee instemt. Als dit het geval is dan volgt meer. Duidelijk is wel dat EQT en Stonepeak van Delta Fiber in het geheel of in stukken afwil. Als je namelijk de ambitie had om als tweede glasvezelnetwerk naast KPN/Glaspoort te willen opereren dan had je niet meer dan 10 procent van je aansluitingen verkocht.

Het is het peilen van het sentiment bij ACM. Eenmaal ja dan kan verder worden gekeken.

Reageer

Gaat dit dan allemaal via de rug van Bor de wolf om ,

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Jarco Kriek Bekijk bericht
          Dit is gewoon het begin. Men wil kijken of ACM hiermee instemt. Als dit het geval is dan volgt meer. Duidelijk is wel dat EQT en Stonepeak van Delta Fiber in het geheel of in stukken afwil. Als je namelijk de ambitie had om als tweede glasvezelnetwerk naast KPN/Glaspoort te willen opereren dan had je niet meer dan 10 procent van je aansluitingen verkocht.

Het is het peilen van het sentiment bij ACM. Eenmaal ja dan kan verder worden gekeken.
          Klopt, de intentie is echt heel het netwerk. Ik ben wel even benieuwd waar die 200.000 aansluitingen liggen...
          Doet er niet zo veel toe wellicht, maar ik kan me zo voorstellen dat het hele Cogasgebied aanleiding kan zijn.
          Maar uit het persbericht blijkt weer dunbevolkte gebieden/buitengebieden verspreid over het hele land.
          Dat wordt dan ook een kermis naar mijn mening. De een wel, de ander niet.

Overigens is dit wel een overname en geen fusie zoals eerder bedacht.

Hier in mijn woonplaats is al bewust door Glaspoort gekozen niet in de kernen meer aan te leggen en alleen nog op de industrieterreinen en nieuwe ontwikkelingen waar nog geen glasvezel is aangelegd.

Maar eenmaal toestemming zal er meer volgen. Het houdt nog wel de weg open om andere delen weer aan ODF te verkopen.
          Laatst bewerkt door Bordewolf; 29 May 2024, 13:14.

Reageer

Delta Fiber wil zo'n 200.000 glasvezelaansluitingen verkopen aan Glaspoort, een joint venture van KPN en pensioenfonds ABP. Het gaat om 'dunbevolkte gebieden verspreid over meerdere regio's'. Een overnamebedrag wordt niet genoemd.
            https://tweakers.net/nieuws/222450/d...glaspoort.html

Reageer

Vreemd men haalt netwerk en de provider door elkaar?
              Ik kan met voorstellen dat de provider Delta die aansluitingen wil.
              Laatst bewerkt door Bordewolf; 29 May 2024, 16:47.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

Klopt, de intentie is echt heel het netwerk. Ik ben wel even benieuwd waar die 200.000 aansluitingen liggen...
                Aangezien je zo zeker weet wat de intentie is, was je vast aanwezig bij de vergadering waar dat besloten is. Had dan even naar die 200.000 aansluitingen gevraagd joh!!

Reageer

Oorspronkelijk gepost door driepinter
                  Eigenlijk kan ik dit verhaal niet helemaal goed snappen, wanneer het voor de één niet rendabel is geldt dit toch voor de andere partij ook.

Of men moet het in de Glasdraad constructie gieten waarbij iedereen 200 euro voor een aansluiting betaalt.
                  De aanleg zal in de toekomst, wanneer dit allemaal doorgaat en men uiteindelijk alles overneemt, door Glasdraad gedaan worden.
                  En wat ik lees van een KPN Tweaker zal Glasdraad in de POP’s extra apparatuur zetten zodat de KPN providers OOK kunnen leveren via het overgenomen netwerk.
                  Dus Delta blijft OOK leveren en wie weet gaandeweg over het hele Glasdraadnetwerk.

Reageer

Wat spannend. Komt KPN dan op het glas van DeltaFiber?

Reageer

Oorspronkelijk gepost door hollandsepruim Bekijk bericht
                      Wat spannend. Komt KPN dan op het glas van DeltaFiber?
                      Nee natuurlijk niet dit zal één grote misvatting blijken te zijn.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

Nee natuurlijk niet dit zal één grote misvatting blijken te zijn.
                        Alleen wanneer de overname wordt goedgekeurd, dan op zeker. In elk geval zet EQT de boel in de verkoop, voor zover is wel duidelijk.

Hoe het werkt heeft een insider bij KPN al gedeeld. Het hele netwerken inclusief de oude providers blijft werken.
                        Dus de oude providers blijven er op. Er wordt extra apparatuur aangebracht in de POP's zodat ook de KPN partijen kunnen gaan leveren. In die zijn blijven Delta en Caiway gewoon leveren en bestaan als provider. Alleen de monopoliepositie verdwijnt.

Verder zie ik dan toch de langverwachte afstoot van coax ook aanstaande. EQT gaat dat echt niet in handen houden. Dit betreft immers ook netwerk.
                        Laatst bewerkt door Bordewolf; 30 May 2024, 10:52.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

Alleen wanneer de overname wordt goedgekeurd, dan op zeker. In elk geval zet EQT de boel in de verkoop, voor zover is wel duidelijk.
                          Zijn voorspellingen rollen weer zijn bek uit Momfer de Delta Mol
                          Laatst bewerkt door koekeroe; 30 May 2024, 13:08.

Reageer

Glaspoort wil een deel van het glasvezelnetwerk van Delta Fiber overnemen. De bal ligt nu bij toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM).
                            https://www.totaaltv.nl/nieuws/glasp...ta-fiber-over/

Reageer

Ik quote een technisch goed ingevoerde kennis:
                              Het zou kunnen dat, als GlasPoort het glas zelf overneemt, er twee “belichters” actief worden op dat netwerk. Voor zover ik weet liggen er in elk huis twee fibers waarbij elke fiber – bij GPON – via een andere fiber-splitter/combiner loopt waardoor je vanuit jou huis twee unieke en onafhankelijke paden hebt. Het zou dus kunnen dat, als Delta nu op vezel-1 belicht, het straks zo wordt dat KPN de belichting op vezel-2 gaat doen. Dan kan je dus kiezen uit “direct sales” bij Delta of KPN of WBA bij/over Delta of KPN.
                              Zowel Delta als KPN apparatuur in de POP’s. Maar omdat er optisch “gesplit” wordt kan je per uitgaande vezel maar één belichter hebben. Per huis krijg je 2 unieke vezels-paden dus in de POP kunnen er met GPON aanleg maximaal 2 partijen zijn met eigen apparatuur. Dat wordt ws Delta + KPN (KPN doet veel aan white label sales)

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                              X