Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

5 Gig + Unlimited Mobiel

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• 5 Gig + Unlimited Mobiel

Die nieuwe prijs van het nieuwe 5 Gig abonnement valt nog niet mee € 125.

Ben benieuwd of het ook zonder telefonie verkrijgbaar is.

Bijgevoegde bestanden

Nice, ik krijg hem nog niet als ik postcode-check doe, waar heb jij 'm gevonden?
    Laatst bewerkt door Koeba; 16 Oct 2023, 17:10.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

Dat valt wel heel erg tegen. Er zijn mensen die nu een 8 Gbps-abo hebben voor 70 of 75 euro meen ik (eerste intappers vorig jaar)???
      Waar komt de prijs van € 125.= dan nu vandaan? Dat moet toch wel een foutje betreffen?

Verder is koppelverkoop al jaren verboden, dus volgens mij mag men niet verplicht een mobiel abo tegelijk verkopen met vast internet.
      Dat is juridisch niet toegestaan, maar wellicht ben ik niet helemaal goed meer op de hoogte.

PS Bij mij is het € 97.50 de eerste 8 maanden incl Unlimited. Maar zoals gezegd vind ik dat vreemd dat je deze snelheid niet zonder Unlimited kan aanschaffen. Dit is een vorm van koppelverkoop die al heel lang niet meer is toegestaan. Nog afgezien van het feit dat je dan ook verplicht winkelnering qua Mobiel hebt bij Delta. Dat zou in mijn geval al helemaal niet kunnen omdat ik zakelijk mobiel bel.
      Deze vorm van aanbieden is niet toegestaan:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Koppelverkoop
      https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/co...-koppelverkoop

Dit hele verhaal gaat niet houdbaar zijn voor Delta.
      Laatst bewerkt door Bordewolf; 16 Oct 2023, 08:59.

Reageer

Ik adviseer om dit veel te dure pakket niet te nemen.

Reageer

Onder meer informatie staat nog het volgende :

5 Gig Glasvezel + Unlimited Mobiel - ga maximaal
          Ga maximaal met het allersnelste internet van Nederland: 5 Gig Glasvezel. Met heel het huishouden haal je het maximale uit je verbinding. Maar ook buitenshuis ga je maximaal met Unlimited Mobiel. Je bent thuis en onderweg 100% ongelimiteerd online.

Bijgevoegde bestanden
          Laatst bewerkt door driepinter; 16 Oct 2023, 11:37.

Reageer

Onder meer informatie staat nog het volgende :

5 Gig Glasvezel + Unlimited Mobiel - ga maximaal
            Ga maximaal met het allersnelste internet van Nederland: 5 Gig Glasvezel. Met heel het huishouden haal je het maximale uit je verbinding. Maar ook buitenshuis ga je maximaal met Unlimited Mobiel. Je bent thuis en onderweg 100% ongelimiteerd online.

Het zijn twee totaal verschillende diensten, die mogen niet aan elkaar gekoppeld worden. Dit is zuiver een voorbeeld van koppelverkoop.
            Het ene kan prima zonder het andere. Dan mag je ze niet gekoppeld verkopen. Snel internet is in de regel gewoon heel goedkoop voor de provider.
            Men probeer nu een hele grote winst te halen uit het Unlimited Abonnement door deze te koppelen. Dit mag wettelijk gewoonweg niet.

Wat WEL mag is 5Gbps aanbieden voor € 125,= en Unlimited Abbo als aanbod er gratis bij leveren. Maar zo is de opzet niet.
            Zoals het nu wordt aangeboden is het koppelverkoop en dat is wettelijk niet toegestaan.

Ik kan het helaas ook niet mooier maken, hier is niet goed over nagedacht helaas.
            Laatst bewerkt door Bordewolf; 16 Oct 2023, 12:12.

Reageer

Er staat nérgens dat het gezámenlijk/gekoppeld wordt 'verkocht'...
              Er wordt vermeldt dat het zowel vast én mobiel supersnel is of gaat zijn.

Er wordt hier wel érg(te) snel met het vingertje naar koppelverkoop gewezen...🤥
              [B][SIZE=12px][FONT=Verdana][COLOR=#000000][SUP]Er staat niémand op míjn banlist, dus jullie hoeven er ook geen rekening mee te houden.[/SUP][/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Rinus Bekijk bericht
                Er staat nérgens dat het gezámenlijk/gekoppeld wordt 'verkocht'...
                Er wordt vermeldt dat het zowel vast én mobiel supersnel is of gaat zijn.

Er wordt hier wel érg(te) snel met het vingertje naar koppelverkoop gewezen...🤥
                Het zijn twee diensten die tegelijkertijd voor één prijs worden aangeboden (mobiel internet en vast internet). Dat is helaas koppelverkoop.
                Ik ben slechts de boodschapper, ik kan het niet leuker maken in deze.

Nogmaals Vast internet voor 125 euro aanbieden en mobiel internet als extraatje gratis erbij aanbieden als extraatje mag wel. Je mag echter deze diensten niet in 1 gezamenlijke prijs aanbieden en al helemaal niet wanneer er twijfel is over hoeveel winst er wordt opgestreken met een dergelijke move (de prijzen afzonderlijk zijn niet duidelijk en laat me alvast zeggen dat snel vast internet relatief goedkoop is).

https://www.totaaltv.nl/nieuws/delta...gbps-internet/

TotaalTV vindt 97,50 een redelijke prijs voor 5Gbps. Vorig jaar had Delta nog een aanbod voor 8 Gbps voor 67,50 euro.
                Zie voor het bewijs de bijlage.
                Vast internet wordt alleen maar goedkoper.
                Er blijft sprake van koppelverkoop aangezien de consument niet de mogelijkheid heeft diensten afzonderlijk af te nemen.
                De vraagprijs is in mijn ogen veel te hoog met gedwongen abo op de mobiele diensten. Het ACM gaat dit zeker afkeuren, dit is gewoonweg niet toegestaan.
                Bijgevoegde bestanden
                Laatst bewerkt door Bordewolf; 16 Oct 2023, 13:58.

Reageer

Wat jij vindt is jouw zaak.
                  Ik constateer alleen maar onvolledig geleuter in de ruimte.
                  We lezen duidelijk allebei iets anders.....alleen jij schreeuwt van de daken dat het helemaal fout is....wat ik niet met je eens ben.
                  [B][SIZE=12px][FONT=Verdana][COLOR=#000000][SUP]Er staat niémand op míjn banlist, dus jullie hoeven er ook geen rekening mee te houden.[/SUP][/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Rinus Bekijk bericht
                    Wat jij vindt is jouw zaak.
                    Ik constateer alleen maar onvolledig geleuter in de ruimte.
                    We lezen duidelijk allebei iets anders.....alleen jij schreeuwt van de daken dat het helemaal fout is....wat ik niet met je eens ben.
                    Dat spijt me dan voor je. Ik zou de eerste post van Drieprinter er even bijpakken hoe het wordt aangeboden op de bestelsite.
                    Laatst bewerkt door Bordewolf; 16 Oct 2023, 15:30.

Reageer

ik vind het schandalig als je al een mobiel abo hebt dat je verplicht bent om weer een nieuwe sim abo er bij moet en dat een bestaande sim niet wort omgezet
                      veder vind ik dat de koste ver boven de prijs zit ook als ik naar KPN kijk

als ik deze abo zo willen hebben ben ik bijna 200 euro kwijt 150 voor de 5gb internet en 3 tv ontvangers tv pakket van 90 zenders
                      en dan nog de bestaande simkaarten die ik heb
                      ik zie dit als een geldklopperij

mij niet gezien dat ik deze abbo ga nemen veel te duur voor wat je krijgt

Reageer

Bor, waar staat dat Totaal TV de prijs van 97,50 euro redelijk vindt?

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Jarco Kriek Bekijk bericht
                          Bor, waar staat dat Totaal TV de prijs van 97,50 euro redelijk vindt?
                          Actieprijs

De prijsstelling van €97,50 voor de eerste acht maanden van het 5 Gb/s-abonnement is door Delta niet zomaar uit de lucht gegrepen. De korting van €27,50 komt overeen met de prijs van het Unlimited Mobiel abonnement dat Delta voor vaste klanten hanteert. Mocht er op enig moment een los 5 Gb/s-abonnement beschikbaar komen, dan is het aannemelijk dat de prijs hiervan €97,50 of een fractie hoger wordt.

Er wordt hier gedaan alsof de prijsstelling heel helder en "normaal" is. Gezien het plaatje van de 8 Gbps vorig jaar voor 67,50 mag je toch stellen dat de koppelverkoop die men hier voorstelt er eentje is waar je toch wel vraagtekens bij moet zetten, zelfs al zou ik nog eens 10% inflatiecorrectie.

Je beschrijft hier de prijs als € 97,50 als aannemelijk of zelfs hoger. Of je het nu aanneemlijk of redelijk noemt, je zet het weg als een normale prijs, wat absoluut niet zo is.

Bovendien is deze vorm van koppelverkoop zoals het nu wordt aangeboden gewoonweg niet toegestaan. Met name wanneer het niet duidelijk is hoe winsten worden behaald en/of de winsten opeens behaald worden door een goedkoop product of dienst toe te voegen en op die manier duurder aan te bieden.

Mijn persoonlijke mening: een behoorlijke uitglijder, qua prijs en het feit dat het op een niet toegestane manier in de markt wordt gezet.
                          Laatst bewerkt door Bordewolf; 16 Oct 2023, 15:50.

Reageer

Wil je een link geven waar ik dat bij Delta kan vinden?
                            Alvast bedankt.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
                              Mijn persoonlijke mening: een behoorlijke uitglijder, qua prijs en het feit dat het op een niet toegestane manier in de markt wordt gezet.
                              Mijn persoonlijke mening: je zit er faliekant naast.

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                              X