Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

nieuw glasvezelmodem DELTA ?

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • nieuw glasvezelmodem DELTA ?

    Waarschijnlijk komt er dus een nieuw glasvezelmodem voor XGS-PON :

    https://support.sagemcom.com/en/gate...5684b-v2-delta


    We zullen zien of dit ook zo is.

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
    Waarschijnlijk komt er dus een nieuw glasvezelmodem voor XGS-PON :

    https://support.sagemcom.com/en/gate...5684b-v2-delta


    We zullen zien of dit ook zo is.
    Wel grappig hoe de merknaam Delta of DFN opeens terug komt in de te leveren producten.
    Kennelijk toch specials op maar voor Delta of DFN.
    Ik vind Delta toch aardig aan de weg timmeren en ze maken sneller stappen naar iets nieuws.
    Ze blijven niet vasthouden aan zaken die in de praktijk niet werken in elk geval.

    Reageer


    • #3
      Gaan we nu elk product waar de naam Delta in voorkomt koppelen Delta Fiber? Gaat mij wel een beetje ver.
      Is er ergens een verwijzing te vinden?
      Wat ik zie is dat dit een pagina is uit 2020. Zou wel passen bij het tempo van Delta.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Caiway55 Bekijk bericht
        Gaan we nu elk product waar de naam Delta in voorkomt koppelen Delta Fiber? Gaat mij wel een beetje ver.
        Is er ergens een verwijzing te vinden?
        Wat ik zie is dat dit een pagina is uit 2020. Zou wel passen bij het tempo van Delta.
        Dit voldoende bewijs ?

        https://www.delta.nl/media/ly2kwk4k/...-f-st-5684.pdf
        Bijgevoegde bestanden
        Laatst bewerkt door driepinter; 11 Oct 2023, 20:21.

        Reageer


        • #5
          Grappig, eerst zelf schrijven “waarschijnlijk “ met een vage verwijzing naar een site uit 2020 en dan nu gewoon een verwijzing naar Delta.
          Daar is dan niet veel waarschijnlijk aan, toch.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Caiway55 Bekijk bericht
            Grappig, eerst zelf schrijven “waarschijnlijk “ met een vage verwijzing naar een site uit 2020 en dan nu gewoon een verwijzing naar Delta.
            Daar is dan niet veel waarschijnlijk aan, toch.
            Soms geven we hier zelf antwoord op de eigen vragen. Ik ben altijd blij met de nieuwtjes van Driepinter 💪💪👍👍

            Het hele verhaal 2020 klopt ook niet, dat is voor de copyrights van de gehele website.
            Het modem is vrij nieuw.
            Laatst bewerkt door Bordewolf; 11 Oct 2023, 20:38.

            Reageer


            • #7
              Overigens lees ik een bereik van 5 meter op 1 woonlaag. Ik heb een redelijk oude Archer C2300 gekoppeld aan de glasaansluiting en die geeft goede wifi tot elke hoek van mijn 2 verdiepingen tellend huis. Geen extra aansluiting nodig.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Caiway55 Bekijk bericht
                Overigens lees ik een bereik van 5 meter op 1 woonlaag. Ik heb een redelijk oude Archer C2300 gekoppeld aan de glasaansluiting en die geeft goede wifi tot elke hoek van mijn 2 verdiepingen tellend huis. Geen extra aansluiting nodig.
                Uit welke bron citeer je? Uit eigen werk? Waar haal je die 5 meter vandaan?

                Reageer


                • #9
                  Zeker niet uit eigen bron. Pagina 15 in het onderdeel “Tip”.

                  Reageer


                  • #10
                    Het modem is nog niet gelanceerd en word nu al afgeschoten.

                    Maar goed het staat er dat klopt.

                    Reageer


                    • #11
                      Niet afgeschoten hoor, het verbaast mij gewoon. Of het staat er puur om ook de mesh-punten te kunnen verkopen.
                      Alle info lijkt gericht op de verkoop van mesh-punten. Er staat ook dat deze op Max 1,5 meter van de glasaansluiting moet zitten, daarmee kan je deze ogenschijnlijk niet op een ideale plek zetten.
                      Ik heb nu mijn Archer op 5 meter afstand staan van de glasaansluiting en dat werkt prima.

                      Reageer


                      • #12
                        Bordewolf ”Het hele verhaal 2020 klopt ook niet, dat is voor de copyrights van de gehele website. Het modem is vrij nieuw.”

                        Vreemd dat de 2020 dan alleen op deze pagina staat. Op de andere pagina’s van Sagemcom staat een totaal andere copyright verwijzing.

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door Caiway55 Bekijk bericht
                          Bordewolf ”Het hele verhaal 2020 klopt ook niet, dat is voor de copyrights van de gehele website. Het modem is vrij nieuw.”

                          Vreemd dat de 2020 dan alleen op deze pagina staat. Op de andere pagina’s van Sagemcom staat een totaal andere copyright verwijzing.
                          Dat is onjuist. Kijk maar eens goed. Het staat zelfs op de homepage zo.
                          Verder moet ik het zien met de 5 meter. Ik zie het eerder als indekken wanneer het ergens inderdaad geen 7 of 8 meter is. Er wordt kennelijk weer iets gezocht om het in het negatieve te trekken.
                          En Delta levert als service die Mesh dingen zodat je bereik kan vergroten, niet om deze alle drie of vier op een meter van het modem te plaatsen. Overigens niets commercieels aan, die kun je ook zelf aanschaffen.
                          Laatst bewerkt door Bordewolf; 11 Oct 2023, 22:45.

                          Reageer


                          • #14
                            De tekst van de Homepage.

                            “Copyright© 2008-2022 SAGEMCOM All Rights Reserved. Reset cookies”.

                            Dit ziet er toch iets anders uit. Maar ach, prima hoor. Ik schrijf wat ik lees en wat ik vind en ik vind het niet erg goed overkomen wanneer je je zou moeten indekken met een beperkte afstand. Bovendien zie ik het noemen van een mesh uitbreiding wel degelijk als een commerciële truc. Natuurlijk kan je het elders aanschaffen maar we weten allemaal dat een groot deel direct tot aanschaf bij Delta zal overgaan.

                            Gelukkig zijn we niet afhankelijk van de apparatuur die Delta promoot en kunnen we zelf keuzes maken.
                            Laatst bewerkt door Caiway55; 11 Oct 2023, 22:54.

                            Reageer


                            • #15
                              Voor zover ik weet is die nog niet eens in produktie genomen maar was het een plan.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X