Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Android Tv Box op komst bij Delta?

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #16
    Ben minder optimistisch. Het eindkastje kan leuke specificaties hebben maar wanneer de voorkant niet goed werkt dan heb je daar toch weinig aan.
    Ook de oude Amino’s hebben redelijke specificaties (zeker voor de tijd toen ze uitkwamen). Delta heeft, tot op heden, geen gebruik weten te maken van die specificaties. Denk hier bijvoorbeeld aan de DD5.1. Het kastje kan het aan, Delta kennelijk niet.

    Reageer


    • #17
      Oorspronkelijk gepost door Caiway55 Bekijk bericht
      Ben minder optimistisch. Het eindkastje kan leuke specificaties hebben maar wanneer de voorkant niet goed werkt dan heb je daar toch weinig aan.
      Ook de oude Amino’s hebben redelijke specificaties (zeker voor de tijd toen ze uitkwamen). Delta heeft, tot op heden, geen gebruik weten te maken van die specificaties. Denk hier bijvoorbeeld aan de DD5.1. Het kastje kan het aan, Delta kennelijk niet.
      Het grote voordeel is dat ze al een jaar een Android TV versie hebben die kunnen ze zo over zetten (porten).

      Ze zullen dan alleen een oplossing moeten zien te vinden voor de erotische kanalen maar dat kan ook op Android.

      Reageer


      • #18
        Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

        Het grote voordeel is dat ze al een jaar een Android TV versie hebben die kunnen ze zo over zetten (porten).

        Ze zullen dan alleen een oplossing moeten zien te vinden voor de erotische kanalen maar dat kan ook op Android.
        Klopt, echter zal het een soort integraliteit krijgen met Amazone Prime, Netflix etc. Tenminste dat is wat ik bij KPN heb gezien.
        Ook het zoeken kan integraal over de apps. Maar goed, alles hangt af van de sofware.

        Maar ik voorzie niet dezelfde software aangezien je dan met een lage beeldkwaliteit zit. Je wil ook UHD en 4K en ook "1 op 1" zenders met een hogere bitrate
        Ik maak me sterk dat dit in dezelfde app kan.

        Wat betreft het geheugen van deze decoder: dat zou meer dan voldoende moeten zijn om alles te kunnen faciliteren, en ik weet wel zeker dat Delta hier goed naar heeft gekeken samen met Amino. Amino is immers hun partner.

        Het mooie is dat deze nieuwe decoder ook Dolby Vision aan boord kan hebben. Amino kan op verzoek codecs toevoegen.
        Dat is ook al gedaan met de Aria 7x die eerder geen 4K ondersteuning had en nu wel. Delta heeft goed contact met Amino en zal ook dit soort zaken in de picture hebben. Ze kijken met een schuin oog echt wel naar KPN.
        H.265 support namenlijk Dolby Vision, en feitelijk is Dolby Vision niet anders dan een andere vorm van HDR en HDR wordt ondersteund.

        Laatst bewerkt door Bordewolf; 14 Sep 2023, 09:54.

        Reageer


        • #19
          Het nieuwe kastje heeft helaas geen Dolby Vision. Onbegrijpelijk in mijn ogen.

          Reageer


          • #20
            Bor, kan jij met onderbouwing komen van de woorden over waar ik deze informatie vandaan heb? Ik kan mij persoonlijk dingen gesteld in jouw uitspraken niet herinneren.

            In het algemeen: zeer goede ontwikkeling. Maar juich niet te vroeg. Android TV out of the box is een mediaspeler die ook als decoder kan gebruiken. Dat gaat dan via een app net als Netflix en andere streamers.Je moet dus zelf die app compleet gaan ontwikkelen. En dan kom je weer bij het multi- en unicast verhaal. Om de echt goede beeldkwaliteit te kunnen leveren kan je dus niet gebruikmaken van de standaard Android App die nu voor Delta TV bestaat.

            Kijk naar de situatie bij KPN met TV+.KPN heeft achter de schermen meer dan anderhalf jaar aan TV+ gewerkt. Ook nog vele maanden met een testgroep eigen klanten. En bij de marktintroductie in januari was de decoder eigenlijk nog niet geschikt naar uitrol naar grote groep klanten. Dit komt nu pas een beetje in de goede richting. Maar dan heb je het mer KPN wel over een provider die ook bij de oude decoders de zaakjes heel goed op orde had. Een relatief groot team heeft die zich alleen en constant bezig houdt met ontwikkeling van decoders en het tv-product. En die meer abonnees heeft om de kosten over meer hoofden te kunnen uitsmeren. Zonder deze ontwikkeling waarbij KPN minimaal twee keer per maand een update van de TV+ App en minimaal 1 keer per maand een update van de decoder openbaart dan had TV+ nog (meer) in de kinderschoenen gestaan. En om eerlijk te zijn kan ik niet beoordelen of Delta de tijd, capaciteit en het geld wil investeren in dergelijke firmware-ontwikkeling. Als is zo lees wat er in het verleden gebeurde met de ontwikkeling van het huidige Amino platform beangstigd mij dit een beetje.

            Reageer


            • #21
              Oorspronkelijk gepost door Jarco Kriek Bekijk bericht
              Bor, kan jij met onderbouwing komen van de woorden over waar ik deze informatie vandaan heb? Ik kan mij persoonlijk dingen gesteld in jouw uitspraken niet herinneren.

              In het algemeen: zeer goede ontwikkeling. Maar juich niet te vroeg. Android TV out of the box is een mediaspeler die ook als decoder kan gebruiken. Dat gaat dan via een app net als Netflix en andere streamers.Je moet dus zelf die app compleet gaan ontwikkelen. En dan kom je weer bij het multi- en unicast verhaal. Om de echt goede beeldkwaliteit te kunnen leveren kan je dus niet gebruikmaken van de standaard Android App die nu voor Delta TV bestaat.

              Kijk naar de situatie bij KPN met TV+.KPN heeft achter de schermen meer dan anderhalf jaar aan TV+ gewerkt. Ook nog vele maanden met een testgroep eigen klanten. En bij de marktintroductie in januari was de decoder eigenlijk nog niet geschikt naar uitrol naar grote groep klanten. Dit komt nu pas een beetje in de goede richting. Maar dan heb je het mer KPN wel over een provider die ook bij de oude decoders de zaakjes heel goed op orde had. Een relatief groot team heeft die zich alleen en constant bezig houdt met ontwikkeling van decoders en het tv-product. En die meer abonnees heeft om de kosten over meer hoofden te kunnen uitsmeren. Zonder deze ontwikkeling waarbij KPN minimaal twee keer per maand een update van de TV+ App en minimaal 1 keer per maand een update van de decoder openbaart dan had TV+ nog (meer) in de kinderschoenen gestaan. En om eerlijk te zijn kan ik niet beoordelen of Delta de tijd, capaciteit en het geld wil investeren in dergelijke firmware-ontwikkeling. Als is zo lees wat er in het verleden gebeurde met de ontwikkeling van het huidige Amino platform beangstigd mij dit een beetje.
              Ik heb een iets andere indruk. Kijk maar eens naar de toch relatief snelle uitrol van de tv-apps.
              In mijn visie gaat het uitmaken of men doorgaat met NEP (oude Stoneroos) of dat men gaat ontwikkelen met een geheel nieuwe partij en wat de resources zijn bij die partijen.
              De capaciteit voor de apps gaat niet komen van interne ontwikkelaars (ook niet bij KPN), maar van een leger ontwikkelaars extern, desnoods uit het buitenland. Die decoder bestaat al iets langer, en ik maak me sterk maar ik vermoed dat men al druk bezig is met de ontwikkelingen en dat dit de oorzaak ook is dat andere zaken even on hold staan of langzamer gaan. Men weet echt al veel langer dat dit de decoder gaat worden. We zullen nog wel HD omzettingen gaan zien, Dolby wellicht ook nog wel, maar geen grote upgrades op de oude decoders.

              En verder helemaal eens, op deze decoder komt andere software tov de huidige tv-apps. Het kan wel in dezelfde lijn liggen, maar je hebt specifieke software voor die decoder nodig om straks ook UHD en 4K te gaan doen en eventueel interactie te plegen met andere apps op de decoder. Bijvoorbeeld het laten zien van de serie waarin men bezig is op Netflix of het zoeken over alle apps op een bepaalde film of serie.

              Er is Delta best wel iets aan gelegen om de concurrentie met KPN aan te gaan. En sta ook niet verbaasd wanneer deze hele ontwikkeling niet alleen door Delta wordt getrokken, want gaat Odido niets doen. Odido met dezelfde decoders en software op dit moment tov Delta?
              Weten wij veel wat de afspraken zijn met NEP ?
              Laatst bewerkt door Bordewolf; 14 Sep 2023, 10:08.

              Reageer


              • #22
                Ik ga niet weer in op je hele verhaal vol aannames.

                Je neemt maar van alles aan wat je wilt. Mensen met kennis weten wat waarheid is en wat uit je eigen glazenbolfilosofie komt. Maar nergens in jouw verhaal zie ik enige onderbouwing van eerder gedane uitspraken waar ik informatie vandaan zou hebben gehaald.

                En dan de vraag aan jou. Ben jij wel eens bij KPN op bezoek geweest? Kan jij onderbouwen dat KPN niet zelf ontwikkelt? Ik ben soms bang dat ik seniel aan het worden ben als ik jouw glazenbolfilosofie zo lees.

                Reageer


                • #23
                  Oorspronkelijk gepost door Jarco Kriek Bekijk bericht
                  Ik ga niet weer in op je hele verhaal vol aannames.

                  Je neemt maar van alles aan wat je wilt. Mensen met kennis weten wat waarheid is en wat uit je eigen glazenbolfilosofie komt. Maar nergens in jouw verhaal zie ik enige onderbouwing van eerder gedane uitspraken waar ik informatie vandaan zou hebben gehaald.

                  En dan de vraag aan jou. Ben jij wel eens bij KPN op bezoek geweest? Kan jij onderbouwen dat KPN niet zelf ontwikkelt? Ik ben soms bang dat ik seniel aan het worden ben als ik jouw glazenbolfilosofie zo lees.
                  Ik krijg het idee dat je rode vlekken krijgt van mensen met een andere visie of mening. Dat mag.
                  Ik heb geen glazen bol en volgens mij schrijf ik alleen hoe ik er over denk. Dat we van mening verschillen dat kan. Wellicht dat KPN wel een hok vol ontwikkelaars heeft en wellicht ben jij er geweest, zeg dat dan. Maar ga niet op een manier schrijven waarbij je geen enkel forumlid hier serieus neemt. Het valt me wel meer op dat een andere mening of visie als larie wordt weg gezet.
                  Overigens heb ik in mijn post geen aannames gebruikt, wel heb ik aangegeven hoe ontwikkelen anno nu heel vaak werkt, de markt is schaars om eigen ontwikkelaars binnen het hebben en toevallig ligt de softwareontwikkeling bij Delta bij NEP, dus extern.

                  En ja ik neem zaken aan, maar wanneer jij het beeld hebt dat Delta nu pas de software gaat ontwikkelen voor de decoder dan had ik dat graag onderbouwd gezien. Mensen met een andere mening wegzetten als nono's vind ik niet erg positief te noemen.
                  Laatst bewerkt door Bordewolf; 14 Sep 2023, 11:43.

                  Reageer


                  • #24
                    PS in jou bericht op TotaalTV stond geen bron, mea culpa, wellicht was ik te snel met mijn conclusies.
                    Maar waarom mij dan aanvallen, je bron vermelden was ook ok geweest.

                    Reageer


                    • #25
                      Bor, misschien minder persoonlijk zijn met woorden als rode vlekken. Ik vraag alleen dingen naar aanleiding van worden die jij uitspreek. Ik vind het nogal wat dat jij zegt dat KPN niet zelf ontwikkelt. Dan brengt jij als voldongen feit. Ik vraag mij dan af of ik soms aan het dagdromen ben.

                      En onderbouw nu eens dat ik geen enkel forumlid hier niet serieus neem?
                      Laatst bewerkt door Jarco Kriek; 14 Sep 2023, 12:15.

                      Reageer


                      • #26
                        Oorspronkelijk gepost door Jarco Kriek Bekijk bericht
                        Bor, misschien minder persoonlijk zijn met woorden als rode vlekken. Ik vraag alleen dingen naar aanleiding van worden die jij uitspreek. Ik vind het nogal wat dat jij zegt dat KPN niet zelf ontwikkelt. Dan brengt jij als voldongen feit. Ik vraag mij dan af of ik soms aan het dagdromen ben.

                        En onderbouw nu eens dat ik geen enkel forumlid hier niet serieus neem?
                        Het gaat om de toon. Dat zal mijn perceptie zijn, maar alles op wat ik schrijf geef je alleen maar terug: aannames, glazen bol.
                        Weerleg het feitelijk, dat is voldoende. Daar zijn discussies en fora voor. Ik heb de wijsheid niet in pacht. Wanneer KPN alles doet met eigen ontwikkelaars en jij weet dat, dan is dat voor mij voldoende. Maar weerleg het ipv mij te beschimpen.

                        En ik heb het wellicht niet goed beschreven, maar wat betreft KPN heb ik bedoelt dat ze het ook niet helemaal zelf doen. Maar kennelijk heb jij daar andere informatie over en hebben ze alleen ontwikkelaars die in dienst zijn bij KPN.

                        Dus laten we ontopic verder gaan en weerleg op een normale manier de zaken die niet kloppen. Ik ben "vetes" al zou die er zijn we zat. Ik zit hier voor gezonde discussie en heb met jou geen vete en wil op normale toon on topic mijn ding kunnen doen.
                        Kloppen er zaken niet, weerleg ze of geef aan waar jij het anders ziet, maar dat kan ook zonder elke keer te roepen "aannames", "glazen bol" etc. De Android decoder heb ik twee maanden geleden hier al geroepen, ik wil nog wel eens terug kijken wat er toen geroepen werd in dat topic.....Ook glazen bol, aannames etc etc. Volgens mij draagt het niet bij dat iemand met een mening om zijn mening of visie telkens de nek wordt omgedraaid. Klopt iets feitelijk niet, weerleg het maar ga met respect met elkaar om.

                        Dat vraag ik van mezelf en ook van jou. Zo nu graag on-topic verder, andere lezers zitten niet te wachten op onderlinge woordenwisselingen.
                        Laatst bewerkt door Bordewolf; 14 Sep 2023, 13:08.

                        Reageer


                        • #27
                          Er wordt hier wat afgejammerd, aangenomen, gekermd, beschuldigd etc etc.
                          Daar heeft niemand wat aan.

                          Tip: wacht eens rustig af waar Delta al of niet mee komt én publiceert...
                          Laatst bewerkt door Rinus; 14 Sep 2023, 13:15. Reden: Spelfoutje
                          [B][SIZE=12px][FONT=Verdana][COLOR=#000000][SUP]Er staat niémand op míjn banlist, dus jullie hoeven er ook geen rekening mee te houden.[/SUP][/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]

                          Reageer


                          • #28
                            Oorspronkelijk gepost door Rinus Bekijk bericht
                            Er wordt hier wat afgejammerd, aangenomen, gekermd, beschuldigd etc etc.
                            Daar heeft niemand wat aan.

                            Tip: wacht eens rustig af waar Delta al of niet mee komt én publiceert...
                            Voor een keer heb je gelijk. Laten we rustig afwachten wanneer het komt.
                            Overigens mag er best even gediscussieerd worden over timing, de decoder zelf wat deze kan etc.
                            Maar veel meer weten we nog niet dan dat het deze decoder wordt.

                            Reageer


                            • #29
                              Waarom schrijf je nou dat je geen glazen bol hebt, Bordewolf?
                              Begin dit jaar ben je nog een topic gestart over jouw glazen bol.
                              Is jouw geheugen zo kort?

                              Reageer


                              • #30
                                Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

                                Voor een keer heb je gelijk. Laten we rustig afwachten wanneer het komt.
                                Overigens mag er best even gediscussieerd worden over timing, de decoder zelf wat deze kan etc.
                                Maar veel meer weten we nog niet dan dat het deze decoder wordt.
                                Volkomen overbodig.
                                [B][SIZE=12px][FONT=Verdana][COLOR=#000000][SUP]Er staat niémand op míjn banlist, dus jullie hoeven er ook geen rekening mee te houden.[/SUP][/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]

                                Reageer

                                Om te reageren, moet je eerst .

                                verwerken...
                                X