Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

DELTA Fiber beste vaste internetsnelheid in Nederland

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • DELTA Fiber beste vaste internetsnelheid in Nederland

    De scores tussen juli 2022 en juni 2023 kun je hier lezen :

    Delta Fiber, the best fixed Internet in the Netherlands - nPerf Blog

  • #2
    Als je van de rest wegkijkt kan je hoog scoren 😂

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
      De scores tussen juli 2022 en juni 2023 kun je hier lezen :

      Delta Fiber, the best fixed Internet in the Netherlands - nPerf Blog
      Mooie resultaten!

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

        Mooie resultaten!
        Is gewoon bagger zoals het de laatste tijd gaat en jij maar ophemelen
        misschien een consultje bij een oogarts?

        Reageer


        • #5
          koekeroe Als je het niet eens bent met de conclusies van het onderzoek bij https://blog.nperf.com/delta-fiber-b...e-netherlands/ zou ik daar even contact mee opnemen en ze vertellen dat ze er compleet naast zitten, want Delta is toch bagger, en dat ze naar de oogarts moeten...

          Reageer


          • #6
            • #1
              2 dagen geleden
              Hier sta ik van te kijken Delta Fiber: van uitblinker tot slechtste jongetje van de klas


              Jarenlang was Delta een uitblinker onder de internetaanbieders. Maar in de jongste ‘providermonitor’ van de Consumentenbond staat het van oorsprong Zeeuwse telecombedrijf onderaan.
              Rolf Bosboom 21-07-23, 14:56
              Dat geldt voor beide merken van Delta Fiber: Delta (zowel glasvezel als kabel) en Caiway. Klanten van Delta Glasvezel meldden meer dan gemiddeld storingen bij alle diensten (internet, televisie en telefonie). De kwaliteit van telefonie en televisie scoort relatief laag. Bij Delta Kabel blijft de waardering van de televisie- en internetkwaliteit en van de klantenservice achter bij de concurrentie.

              Gemiddeld komt Delta uit op een 7. ,,Dat is weliswaar geen onvoldoende, maar natuurlijk willen we onze klantervaring altijd verbeteren”, zegt het bedrijf in een reactie. ,,In het tweede kwartaal vond een aantal storingen plaats dat onze scores negatief heeft kunnen beïnvloeden. We hebben deze storingen grondig geëvalueerd en verbeterpunten geformuleerd die wij op korte termijn implementeren om de scores weer op het gewenste niveau te brengen.”

              Delta meet zelf ook de klanttevredenheid. ,,We gebruiken de feedback van onze klanten om doorlopend verbeteringen door te voeren.
            Laatst bewerkt door koekeroe; 24 Jul 2023, 14:52.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door JanPietJoris Bekijk bericht
              koekeroe Als je het niet eens bent met de conclusies van het onderzoek bij https://blog.nperf.com/delta-fiber-b...e-netherlands/ zou ik daar even contact mee opnemen en ze vertellen dat ze er compleet naast zitten, want Delta is toch bagger, en dat ze naar de oogarts moeten...
              Dit was het onderzoek ,en leer lezen,wie gaf ik antwoord Bor
              Laatst bewerkt door koekeroe; 24 Jul 2023, 14:58.

              Reageer


              • #8
                Dit onderzoek of beter gezegd de analyse van de resultaten van de eigen dienst zegt nu echt werkelijk niets over de kwaliteit van een dienst. De resultaten zijn ook goed te verklaren. Delta Fiber heeft op glasvezel een instap van 1Gbps symmetrisch. Alle andere providers hebben een lagere instap. Daardoor komt de gemiddeld gemeten up- en download hoger uit. Omdat Delta Fiber procentueel meer klanten op glasvezel heeft in vergelijk met anderen komt niet alleen de snelheid hoger uit maar is ook de latency lager. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Jarco Kriek Bekijk bericht
                  Dit onderzoek of beter gezegd de analyse van de resultaten van de eigen dienst zegt nu echt werkelijk niets over de kwaliteit van een dienst. De resultaten zijn ook goed te verklaren. Delta Fiber heeft op glasvezel een instap van 1Gbps symmetrisch. Alle andere providers hebben een lagere instap. Daardoor komt de gemiddeld gemeten up- en download hoger uit. Omdat Delta Fiber procentueel meer klanten op glasvezel heeft in vergelijk met anderen komt niet alleen de snelheid hoger uit maar is ook de latency lager. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
                  De laagste instap is 150 Mbit bij Delta.
                  De studie is gedaan door een onafhankelijke partij en in die studie is ook KPN glasvezel en T Mobile glasvezel betrokken.
                  Laatst bewerkt door Bordewolf; 24 Jul 2023, 15:34.

                  Reageer


                  • #10
                    bericht verwijderd door anomaly...

                    Reageer


                    • #11
                      Bor, 150Mbps is voor velen gevoelsmatig te laag in snelheid. Het prijsverschil met een gig is ook miniem. Daarom is een gig bij Delta glasvezel het meest gekozen.

                      Bij KPN en T-Mobile zijn ook de DSL-abonnementen met een lagere snelheid in het geheel meegenomen. Het DSL deel bij deze providers is veel groter dan het kabel deel van Delta.

                      Maar ik begrijp dat je graag Delta wil ophemelen en niet open staat voor kritische kanttekeningen bij dit onderzoek. Dat mag. Maar ik ben dan iemand die wel analyseert hoe iets tot stand komt. En waarom het zo schril in contrast staat met andere onderzoeken. Ookla is bijvoorbeeld een veel meer gebruikte speedtest en daar zijn andere analyses van bekend. Dat los van de beoordeling van diensten van eigen Delta-klanten in de providermonitor van Comsumentenbond.

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door Jarco Kriek Bekijk bericht
                        Bor, 150Mbps is voor velen gevoelsmatig te laag in snelheid. Het prijsverschil met een gig is ook miniem. Daarom is een gig bij Delta glasvezel het meest gekozen.

                        Bij KPN en T-Mobile zijn ook de DSL-abonnementen met een lagere snelheid in het geheel meegenomen. Het DSL deel bij deze providers is veel groter dan het kabel deel van Delta.

                        Maar ik begrijp dat je graag Delta wil ophemelen en niet open staat voor kritische kanttekeningen bij dit onderzoek. Dat mag. Maar ik ben dan iemand die wel analyseert hoe iets tot stand komt. En waarom het zo schril in contrast staat met andere onderzoeken. Ookla is bijvoorbeeld een veel meer gebruikte speedtest en daar zijn andere analyses van bekend. Dat los van de beoordeling van diensten van eigen Delta-klanten in de providermonitor van Comsumentenbond.
                        Ik lees alleen aannames van jou kant. Ik kies voor het lezen van de feiten uit dit onderzoek.
                        Verder heb ik geen aandelen Delta of Ziggo of wat provider dan ook, wie me hier vaker leest, kon al lezen dat ik zelfs kleinere providers prijs of de grond in schrijf, ik geef mijn mening nu eenmaal. Fijne dag verder!
                        Laatst bewerkt door Bordewolf; 24 Jul 2023, 17:44.

                        Reageer


                        • #13
                          Oef als het Bor te ingewikkeld wordt dan komt er plots als afsluiter fijne dag verder.

                          Overigens geen aanname van mij. Analyse is iets anders dan een aanname. Alles wat in mijn reactie staat is te onderbouwen als je daar tenminste open voor wilt staan. En dat wil of kan jij blijkbaar niet. Desondanks ook jij fijne dag. En mocht jezelf op het punt komen om meer open voor andere meningen te staan dan hoor ik het wel.

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door Jarco Kriek Bekijk bericht
                            Oef als het Bor te ingewikkeld wordt dan komt er plots als afsluiter fijne dag verder.

                            Overigens geen aanname van mij. Analyse is iets anders dan een aanname. Alles wat in mijn reactie staat is te onderbouwen als je daar tenminste open voor wilt staan. En dat wil of kan jij blijkbaar niet. Desondanks ook jij fijne dag. En mocht jezelf op het punt komen om meer open voor andere meningen te staan dan hoor ik het wel.
                            Prima, kom dan even met die statistieken, verkochte abo’s 150 vs 1 Gbit. Je roept van alles, haalt er vanalles bij.
                            De snelheid heeft niet te maken met de stabiliteit van de lijn. Er is niet getest op hoe snel het abo is, alleen hoe snel de zaken over de lijn gaan, waarbij snelheid er niet toe doet, wel levergarantie. Daarbij maakt de snelheid van het abo zelf niets uit. Het gaat om hoe betrouwbaar de lijn is.

                            En ik heb deze discussie niet te winnen of verliezen, de uitkomsten van het onderzoek spreken voor zich.
                            Laatst bewerkt door Bordewolf; 24 Jul 2023, 17:57.

                            Reageer


                            • #15
                              Zoals ik al zei Bor. Verdiep je eerst eens in de feiten die tot de uitslag van dit onderzoek leiden. En dan voeren wij de discussie verder.

                              En gaat niet om winnen of verliezen. Als het bij jou daar wel of gaat........bij deze heb je gewonnen. Niet omdat het zo is maar omdat ik je blij wil maken.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X