Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

DELTA Fiber en T-Mobile stellen netwerken volledig voor elkaar open

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #16
    Oorspronkelijk gepost door Jarco Kriek Bekijk bericht
    Bor, niet te veel in je glazenbol kijken.

    Deze overeenkomst zeg niets over een fusie van beide bedrijven of dat beide glasvezelnetwerken onder dezelfde eigenaar komen.

    Als eerste heeft T-Mobile alleen een mobiel netwerk. Het glasvezelnetwerk is van Open Dutch Fiber. En de eigenaren van T-Mobile hebben financieel geen enkele band met de eigenaren/investeerders van Open Dutch Fiber. T-Mobile is alleen hoofdhuurder (zeg maar zetbaas) op ODF netwerken met een exclusiviteitsrecht voor onder meer commerciële promotie voor een bepaalde periode. Een fusie of overname van de netwerken moet dus via een heel andere weg gaan.

    Het gaat in deze over gebruik van het 5G-netwerk van T-Mobile door Delta Fiber. En het Delta Fiber glasvezelnetwerk door T-Mobile. Eigenlijk niets meer en niets minder. En Delta Fiber had in principe al langer diensten kunnen aanbieden op ODF-netwerken want die zijn open.

    Mocht je dan toch in je glazenbol willen kijken dan zou ik een heel andere kant op kijken. Ik zou het niet verbazend vinden dat de eigenaren van Delta Fiber de dienstenproviders Delta en Caiway zou via een aandelentransactie 'verkopen' aan bijvoorbeeld een marktpartij als T-Mobile. Delta Fiber blijft dan als netwerkexploitant bestaan en is van de diensttak af die veelal door durfinvesteerders als grillig wordt beschouwd.
    In dat geval zou de TV knowhow wel aan de kant van Delta moeten blijven. Delta is daarin veel verder dan T Mobile.
    Maar zoiets zie ik ook wel gebeuren.
    Maar ik zei al Deutsche Telekom is grootaandeelhouder van ODF. Reden om aan te nemen dat e.e.a. in elkaar gaat vloeien om wat voor manier dan ook heb ik zeker. De vlag gaat me net iets te enthousiast uit.

    En waarom zou Delta niet over ODF mogen leveren of gaan leveren? Nogmaals dat zou in het licht van dit bericht zelfs zeer voor de hand liggen. Maar goed, wanneer op termijn T Mobile over blijft en Delta en Caiway verdwijnen of alleen een whitelabel worden... We gaan het zien in de toekomst.
    Laatst bewerkt door Bordewolf; 10 May 2023, 12:47.

    Reageer


    • #17
      https://tweakers.net/nieuws/209564/d...netwerken.html

      Reageer


      • #18
        Ik weet eigenlijk helemaal niet of Delta met interactieve tv meer knowhow heeft in vergelijk met T-Mobile. Ik denk zelfs op eerste hand dat het juist andersom is.

        Ook begrijp ik niet waar je de rol van Deutsche Telekom op baseert. Als eerste is Deutsche Telekom volledig uit T-Mobile gestapt. Ten tweede is een investeerdersvehicle van T-Mobile (DTCP) aandeelhouder is. En niet meerderheidsaandeelhouder. Wat de meeste aandelen ODF zijn in handen van KKR.

        Reageer


        • #19
          Oorspronkelijk gepost door Jarco Kriek Bekijk bericht
          Ik weet eigenlijk helemaal niet of Delta met interactieve tv meer knowhow heeft in vergelijk met T-Mobile. Ik denk zelfs op eerste hand dat het juist andersom is.

          Ook begrijp ik niet waar je de rol van Deutsche Telekom op baseert. Als eerste is Deutsche Telekom volledig uit T-Mobile gestapt. Ten tweede is een investeerdersvehicle van T-Mobile (DTCP) aandeelhouder is. En niet meerderheidsaandeelhouder. Wat de meeste aandelen ODF zijn in handen van KKR.
          Ok.

          Qua Tv loopt T Mobile naar mijn bescheiden mening achter. Minder HD, geen UHD en/of 4K.
          WEL DOLBY, DAAR DUS WEL, ZELFDE SOFTWARE

          Delta is in mijn visie verder op al deze topics (hoewel wij Deltaklanten soms er anders over denken, ook begrijpelijk)

          Mogelijk is het backbone van T Mobile beter waardoor er geen beeldverstoringen en wegtrekkers zijn en e.e.a. stabieler is.
          Daar heb ik onvoldoende kennis over. Maar wellicht lezen hier ook T Mobilegebruikers.
          Laatst bewerkt door Bordewolf; 10 May 2023, 13:30.

          Reageer


          • #20
            Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

            In dat geval zou de TV knowhow wel aan de kant van Delta moeten blijven. Delta is daarin veel verder dan T Mobile.
            Ik ben oprecht geïnteresseerd in hoe Delta daar verder in zou zijn. Ze hebben het misschien iets langer, maar verder geeft Delta tot nu toe niet echt blijk van veel voorsprong in kennis.

            Reageer


            • #21
              Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
              Ik ben oprecht geïnteresseerd in hoe Delta daar verder in zou zijn. Ze hebben het misschien iets langer, maar verder geeft Delta tot nu toe niet echt blijk van veel voorsprong in kennis.
              Dat gaan we welicht snel zien, dit geeft toch mogelijkheden om eens over te stappen.
              Maar ik zie bij T Mobile weinig HD bijvoorbeeld, of de website mag niet up to date zijn. Zelfs Jarco’s Ketnet is niet HD.

              Reageer

              Om te reageren, moet je eerst .

              verwerken...
              X