Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

DELTA Fiber en T-Mobile stellen netwerken volledig voor elkaar open

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • DELTA Fiber en T-Mobile stellen netwerken volledig voor elkaar open

      • T-Mobile en DELTA Fiber sluiten een langetermijnovereenkomst om diensten over elkaars netwerken te leveren.
      • Voortaan zijn T-Mobile internet en tv-diensten via glasvezel beschikbaar voor huishoudens die aangesloten zijn of worden op het DELTA Fiber-netwerk waarover snelheden tot 10 Gbps mogelijk zijn.
      • T-Mobile zal gebruikmaken van de DELTA Fiber-infrastructuur voor internet- en tv-diensten over glasvezel. Momenteel bereikt DELTA Fiber 1,3 miljoen huishoudens en bedrijven met glasvezel. DELTA heeft de ambitie om dit te laten groeien naar 2 miljoen adressen.
      • T-Mobile heeft de intentie om DELTA Fiber’s glasvezelnetwerk te gebruiken voor het versneld uitrollen van het 5G-netwerk.
      • DELTA Fiber kan met dit partnership het mobiele portfolio voor zijn klanten uitbreiden door het bieden van 5G, hogere snelheden en Unlimited data via het mobiele netwerk van T-Mobile.
      • De overeenkomst onderstreept het gezamenlijke streven om heel Nederland van glasvezel te voorzien. DELTA en T-Mobile geloven dat dit het best te behalen is door een open toegangsmodel te hanteren met aantrekkelijke wholesaletarieven dat gecombineerd aanbod van snel vast en mobiel internet mogelijk maakt. Consumenten krijgen hiermee meer keuzevrijheid op het glasvezel- en mobiele netwerk tegen betaalbare prijzen.

    DELTA Fiber en T-Mobile kondigen vandaag een langetermijnovereenkomst aan waarbij de twee aanbieders diensten over elkaars netwerken gaan leveren. Zo profiteren consumenten van meer keuzevrijheid op het glasvezelnetwerk en zorgen verbeterde voorwaarden op het mobiele netwerk voor nog betaalbaardere prijzen. DELTA Fiber en T-Mobile vinden dat iedereen in Nederland snel internet via mobiel en vast moet kunnen gebruiken. Daarvoor is een open toegangsmodel voor telecommunicatienetwerken met aantrekkelijke wholesaletarieven noodzakelijk.

    Met deze overeenkomst versterken DELTA Fiber en T-Mobile zich allebei door gebruik te maken van elkaars kwalitatief hoogwaardige netwerken. Dit biedt consumenten meer keuzevrijheid voor betaalbaar vast internet op het glasvezelnetwerk van DELTA Fiber en mobiele diensten via het 5G-netwerk van T-Mobile.

    Internet en tv van T-Mobile worden door deze overeenkomst bereikbaar voor 1,3 miljoen huishoudens en bedrijven waar het DELTA Fiber-netwerk op dit moment al actief is. T-Mobile zal binnen de DELTA Fiber-footprint gebruikmaken van dat glasvezelnetwerk. DELTA Fiber kan met dit partnership het mobiele portfolio voor zijn klanten uitbreiden door het bieden van 5G, hogere snelheden en Unlimited data via het mobiele netwerk van T-Mobile. T-Mobile heeft de intentie om DELTA Fiber’s glasvezelnetwerk te gebruiken voor het versneld uitrollen van het 5G-netwerk.
    DELTA Fiber: 'Open netwerk maakt overbouw overbodig'


    DELTA Fiber wil tot 2025 groeien naar een netwerk met 2 miljoen aansluitingen, ongeveer een kwart van Nederland. Al deze adressen voegt T-Mobile toe aan haar glasvezelfootprint. Hiervoor wordt de nieuwste glasvezeltechnologie (XGS-PON) gebruikt waarover momenteel een snelheid van 2 Gbps geboden wordt. In de nabije toekomst worden snelheden van 10 Gbps mogelijk en op langere termijn snelheden zelfs 25 Gbps. Ook over de glasvezelnetwerken die DELTA Fiber nog gaat uitrollen gaat T-Mobile diensten leveren.

    Marco Visser, CEO DELTA Fiber: "We zijn blij dat we T-Mobile op ons splinternieuwe glasvezelnetwerk mogen verwelkomen. Wij geloven in een hybride marktmodel waarbij telecomaanbieders diensten leveren over elkaars open netwerken. Dat is de snelste en meest economische manier om Nederland te verglazen. Dubbele aanleg van glasvezel is niet duurzaam en niet nodig."
    Op weg naar betaalbaar glasvezelinternet voor nagenoeg heel Nederland


    T-Mobile wordt door deze samenwerking in één klap de internetaanbieder die de meeste huishoudens en bedrijven in Nederland via glasvezel kan gaan bedienen. T-Mobile doet dit door een wholesalemodel te hanteren waarbij gebruik wordt gemaakt van de netwerken van diverse netwerkeigenaren. Niet alleen zorgt dit voor betaalbare diensten maar vormt het ook een duurzaam alternatief.

    In totaal kunnen nu 5 miljoen huishoudens internet en tv-diensten via glasvezel afnemen van T-Mobile. In de komende jaren neemt het aantal adressen waar T-Mobile diensten aanbiedt nog verder toe. In het komend jaar verwacht T-Mobile haar diensten al op 6 miljoen adressen te leveren en op de langere termijn zullen de internet en tv-diensten via glasvezel voor nagenoeg alle Nederlandse huishoudens en bedrijven beschikbaar komen. T-Mobile is momenteel al de grootste mobiele provider van Nederland.

    T-Mobile ziet deze stap als een belangrijk onderdeel van de verdere digitalisering van Nederland. Søren Abildgaard, CEO T-Mobile Nederland: "Ik ben superblij met deze deal. Wij pleiten al jaren voor een open toegangsmodel met eerlijke wholesaletarieven dat snel en betaalbaar internet voor iedereen mogelijk maakt. Daarnaast is DELTA de eerste MVNO die Unlimited 5G aan haar klanten gaat bieden en daar zijn we trots op. Door gebruik te maken van elkaars sterktes zetten we samen een nieuwe standaard voor gecombineerde vaste en mobiele abonnementen (FMC)."
    DELTA Fiber vergroot keuzevrijheid voor klant met T-Mobile op glasvezelnetwerk

  • #2
    Wauw! Nice!

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door DELTA-TV-team Bekijk bericht
        • T-Mobile en DELTA Fiber sluiten een langetermijnovereenkomst om diensten over elkaars netwerken te leveren.
        • Voortaan zijn T-Mobile internet en tv-diensten via glasvezel beschikbaar voor huishoudens die aangesloten zijn of worden op het DELTA Fiber-netwerk waarover snelheden tot 10 Gbps mogelijk zijn.
        • T-Mobile zal gebruikmaken van de DELTA Fiber-infrastructuur voor internet- en tv-diensten over glasvezel. Momenteel bereikt DELTA Fiber 1,3 miljoen huishoudens en bedrijven met glasvezel. DELTA heeft de ambitie om dit te laten groeien naar 2 miljoen adressen.
        • T-Mobile heeft de intentie om DELTA Fiber’s glasvezelnetwerk te gebruiken voor het versneld uitrollen van het 5G-netwerk.
        • DELTA Fiber kan met dit partnership het mobiele portfolio voor zijn klanten uitbreiden door het bieden van 5G, hogere snelheden en Unlimited data via het mobiele netwerk van T-Mobile.
        • De overeenkomst onderstreept het gezamenlijke streven om heel Nederland van glasvezel te voorzien. DELTA en T-Mobile geloven dat dit het best te behalen is door een open toegangsmodel te hanteren met aantrekkelijke wholesaletarieven dat gecombineerd aanbod van snel vast en mobiel internet mogelijk maakt. Consumenten krijgen hiermee meer keuzevrijheid op het glasvezel- en mobiele netwerk tegen betaalbare prijzen.

      DELTA Fiber en T-Mobile kondigen vandaag een langetermijnovereenkomst aan waarbij de twee aanbieders diensten over elkaars netwerken gaan leveren. Zo profiteren consumenten van meer keuzevrijheid op het glasvezelnetwerk en zorgen verbeterde voorwaarden op het mobiele netwerk voor nog betaalbaardere prijzen. DELTA Fiber en T-Mobile vinden dat iedereen in Nederland snel internet via mobiel en vast moet kunnen gebruiken. Daarvoor is een open toegangsmodel voor telecommunicatienetwerken met aantrekkelijke wholesaletarieven noodzakelijk.

      Met deze overeenkomst versterken DELTA Fiber en T-Mobile zich allebei door gebruik te maken van elkaars kwalitatief hoogwaardige netwerken. Dit biedt consumenten meer keuzevrijheid voor betaalbaar vast internet op het glasvezelnetwerk van DELTA Fiber en mobiele diensten via het 5G-netwerk van T-Mobile.

      Internet en tv van T-Mobile worden door deze overeenkomst bereikbaar voor 1,3 miljoen huishoudens en bedrijven waar het DELTA Fiber-netwerk op dit moment al actief is. T-Mobile zal binnen de DELTA Fiber-footprint gebruikmaken van dat glasvezelnetwerk. DELTA Fiber kan met dit partnership het mobiele portfolio voor zijn klanten uitbreiden door het bieden van 5G, hogere snelheden en Unlimited data via het mobiele netwerk van T-Mobile. T-Mobile heeft de intentie om DELTA Fiber’s glasvezelnetwerk te gebruiken voor het versneld uitrollen van het 5G-netwerk.
      DELTA Fiber: 'Open netwerk maakt overbouw overbodig'


      DELTA Fiber wil tot 2025 groeien naar een netwerk met 2 miljoen aansluitingen, ongeveer een kwart van Nederland. Al deze adressen voegt T-Mobile toe aan haar glasvezelfootprint. Hiervoor wordt de nieuwste glasvezeltechnologie (XGS-PON) gebruikt waarover momenteel een snelheid van 2 Gbps geboden wordt. In de nabije toekomst worden snelheden van 10 Gbps mogelijk en op langere termijn snelheden zelfs 25 Gbps. Ook over de glasvezelnetwerken die DELTA Fiber nog gaat uitrollen gaat T-Mobile diensten leveren.

      Marco Visser, CEO DELTA Fiber: "We zijn blij dat we T-Mobile op ons splinternieuwe glasvezelnetwerk mogen verwelkomen. Wij geloven in een hybride marktmodel waarbij telecomaanbieders diensten leveren over elkaars open netwerken. Dat is de snelste en meest economische manier om Nederland te verglazen. Dubbele aanleg van glasvezel is niet duurzaam en niet nodig."
      Op weg naar betaalbaar glasvezelinternet voor nagenoeg heel Nederland


      T-Mobile wordt door deze samenwerking in één klap de internetaanbieder die de meeste huishoudens en bedrijven in Nederland via glasvezel kan gaan bedienen. T-Mobile doet dit door een wholesalemodel te hanteren waarbij gebruik wordt gemaakt van de netwerken van diverse netwerkeigenaren. Niet alleen zorgt dit voor betaalbare diensten maar vormt het ook een duurzaam alternatief.

      In totaal kunnen nu 5 miljoen huishoudens internet en tv-diensten via glasvezel afnemen van T-Mobile. In de komende jaren neemt het aantal adressen waar T-Mobile diensten aanbiedt nog verder toe. In het komend jaar verwacht T-Mobile haar diensten al op 6 miljoen adressen te leveren en op de langere termijn zullen de internet en tv-diensten via glasvezel voor nagenoeg alle Nederlandse huishoudens en bedrijven beschikbaar komen. T-Mobile is momenteel al de grootste mobiele provider van Nederland.

      T-Mobile ziet deze stap als een belangrijk onderdeel van de verdere digitalisering van Nederland. Søren Abildgaard, CEO T-Mobile Nederland: "Ik ben superblij met deze deal. Wij pleiten al jaren voor een open toegangsmodel met eerlijke wholesaletarieven dat snel en betaalbaar internet voor iedereen mogelijk maakt. Daarnaast is DELTA de eerste MVNO die Unlimited 5G aan haar klanten gaat bieden en daar zijn we trots op. Door gebruik te maken van elkaars sterktes zetten we samen een nieuwe standaard voor gecombineerde vaste en mobiele abonnementen (FMC)."
      Op naar de fusie ODF en Delta Netwerk. Dat zal het volgende wel gaan worden, vergeet ook niet dat Delta gaat leveren via ODF en zijn gebied meteen uitbreid. Even kijken wat er ook al weer op mijn voorspellingenlijstje stond 🤣🤣🤣
      * Overname of fusie Delta Netwerk met een andere partij

      Ik zit er wel eens naast, en het is (nog) geen overname of fusie, maar dit komt wel dicht bij op deze manier, ik zie het als volgende stap.

      En wie weet gaan ze al kijken of er op TV gebied iets gedaan kan worden. Immers hebben ze beide dezelde leverancier van de OTT dienst en gaan ze van elkaars zenders gebruik maken om te leveren (Wholesale?)

      De aankondiging is dusdanig belangrijk dat er een behoorlijk lijvig bericht uit de hoge hoed is gekomen. Maar zeer goed nieuws en het houdt Delta scherp om het TV product op orde te houden (al is T Mobile met dezelfde software ver achter)
      Laatst bewerkt door Bordewolf; 10 May 2023, 08:01.

      Reageer


      • #4
        https://fd.nl/bedrijfsleven/1475724/...s-ije3caJdGIfV

        Reageer


        • #5
          Krijgen we hiermee nu ook voLTE / voWifi ?

          Reageer


          • #6
            Wellicht lees ik (weer) te letterlijk, maar T-Mobile gaat qua TV diensten dus al bogen op Delta ook op het eigen netwerk? Of alleen wanneer ze leveren via het Delta Netwerk?
            Er staat letterlijk over glasvezel,
            • T-Mobile zal gebruikmaken van de DELTA Fiber-infrastructuur voor internet- en tv-diensten over glasvezel. Momenteel bereikt DELTA Fiber 1,3 miljoen huishoudens en bedrijven met glasvezel. DELTA heeft de ambitie om dit te laten groeien naar 2 miljoen adressen.
            Er staat NIET: wanneer ze leveren over glasvezel van Delta Netwerk.

            Verder benieuwd naar de prijzen van T Mobile via Delta, T Mobile heeft scherpe prijzen doorgaans.
            De postcodecheck doet het echter nog niet
            Laatst bewerkt door Bordewolf; 10 May 2023, 08:29.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
              Krijgen we hiermee nu ook voLTE / voWifi ?
              Ik heb dat nu bij T-Mobile, dus ik zou dat wel een beetje verwachten. Maar aan 1 Bor hebben we meer dan genoeg. (Geintje Borrie!)

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht

                Ik heb dat nu bij T-Mobile, dus ik zou dat wel een beetje verwachten. Maar aan 1 Bor hebben we meer dan genoeg. (Geintje Borrie!)
                Haha, laat ons ook een beetje speculeren af en toe en een proefballon opgooien . En wanneer ik bovenstaand bericht zie dan kan het niet anders dat Delta en T-Mobile op en duur helemaal gaan bogen op één infrastructuur.
                Ik vermoed dat T Mobile nog wel een groot callcenter heeft, maar of Delta de nieuwe vraag aankan die er opeens bij komt vraag ik me af.
                Qua TV is Delta weer veel verder dan T Mobile, maar wel allebei met leverancier NEP en Amino. Kortom dit is een kwestie van tijd en dan zien we een fusie waarbij ik wel zie dat beide providers blijven bestaan, maar Caiway niet meer.
                Maar in dit soort zaken zijn deze berichten vaak zo opgesteld dat je er alle kanten mee op kan.

                En het lijkt er overigens op dat Delta afstapt van een "eigen" mobiel product en gewoon rechstreeks T Mobile abonnement gaat leveren.

                Unlimited data is een kreet van T Mobile. In elk geval een 1 op 1 abonnement zonder dat er nog iets uitgekleed wordt.
                • DELTA Fiber kan met dit partnership het mobiele portfolio voor zijn klanten uitbreiden door het bieden van 5G, hogere snelheden en Unlimited data via het mobiele netwerk van T-Mobile
                Laatst bewerkt door Bordewolf; 10 May 2023, 08:40.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

                  Wellicht lees ik (weer) te letterlijk, maar T-Mobile gaat qua TV diensten dus al bogen op Delta ook op het eigen netwerk? Of alleen wanneer ze leveren via het Delta Netwerk?
                  Er staat letterlijk over glasvezel,
                  • T-Mobile zal gebruikmaken van de DELTA Fiber-infrastructuur voor internet- en tv-diensten over glasvezel. Momenteel bereikt DELTA Fiber 1,3 miljoen huishoudens en bedrijven met glasvezel. DELTA heeft de ambitie om dit te laten groeien naar 2 miljoen adressen.
                  Er staat NIET: wanneer ze leveren over glasvezel van Delta Netwerk.

                  Verder benieuwd naar de prijzen van T Mobile via Delta, T Mobile heeft scherpe prijzen doorgaans.
                  De postcodecheck doet het echter nog niet
                  T-Mobile gaat dus TV en Internet leveren via het DELTA Fiber netwerk

                  DELTA Fiber gaat dus 5G (Unlimited) leveren via het T-Mobile netwerk.

                  Er staat dus nergens dat DELTA Fiber ook elders in het ODF gebied gaat leveren

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

                    T-Mobile gaat dus TV en Internet leveren via het DELTA Fiber netwerk

                    DELTA Fiber gaat dus 5G (Unlimited) leveren via het T-Mobile netwerk.

                    Er staat dus nergens dat DELTA Fiber ook elders in het ODF gebied gaat leveren
                    Wel degelijk:
                    • T-Mobile en DELTA Fiber sluiten een langetermijnovereenkomst om diensten over elkaars netwerken te leveren.
                    Even het bericht van T-Mobile afwachten, maar daar zal naar ik mag aannemen in staan de ze Delta verwelkomen, of beter ODF, want T Mobile heeft feitelijk geen eigen netwerk. Maar het persbericht opent met "stellen netwerken volledig voor elkaar open".
                    Volledig is in mijn visie dus ook voor Delta internet en TV via ODF. ODF is grotendeels van Deutsche Telekom (dus ja T Mobile)


                    DELTA Fiber gaat dus 5G (Unlimited) leveren via het T-Mobile netwerk. Nee T Mobile levert.... en maakt daar opnieuw gebruik van het netwerk van Delta Fiber. Maar je dankt toch niet dat T Mobile zijn diensten mag leveren voor Delta dat het andersom niet geldt ?
                    Delta gaat ook Internet en TV leveren via ODF.
                    Laatst bewerkt door Bordewolf; 10 May 2023, 10:30.

                    Reageer


                    • #11
                      In dit bericht staat wel degelijk dat dubbele aanleg hierdoor voorkomen wordt en dat Delta dus ook via ODF gaat leveren, maar feitelijk staat dat ook in het bericht van Delta.
                      DELTA Fiber: 'Open netwerk maakt overbouw overbodig'


                      https://www.techzine.nl/nieuws/infra...vodafoneziggo/
                      Hier het officiele bericht:
                      https://www.deltafiber.nl/nieuws/del...r-elkaar-open/

                      Reageer


                      • #12
                        https://www.pzc.nl/zeeuws-nieuws/del...bile~a8d99eee/

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

                          Wel degelijk:
                          • T-Mobile en DELTA Fiber sluiten een langetermijnovereenkomst om diensten over elkaars netwerken te leveren.
                          Even het bericht van T-Mobile afwachten, maar daar zal naar ik mag aannemen in staan de ze Delta verwelkomen, of beter ODF, want T Mobile heeft feitelijk geen eigen netwerk. Maar het persbericht opent met "stellen netwerken volledig voor elkaar open".
                          Volledig is in mijn visie dus ook voor Delta internet en TV via ODF. ODF is grotendeels van Deutsche Telekom (dus ja T Mobile)


                          DELTA Fiber gaat dus 5G (Unlimited) leveren via het T-Mobile netwerk. Nee T Mobile levert.... en maakt daar opnieuw gebruik van het netwerk van Delta Fiber. Maar je dankt toch niet dat T Mobile zijn diensten mag leveren voor Delta dat het andersom niet geldt ?
                          Delta gaat ook Internet en TV leveren via ODF.
                          Ik denk dat je vergeet: "Ik kan het mis hebben"

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
                            Ik denk dat je vergeet: "Ik kan het mis hebben"
                            Laat ik het zo formuleren (met permissie): het persbericht is daar niet helder genoeg over en laat daarin te veel giswerk open.
                            Ze openen met het feit dat beide netwerken volledig open staan voor beide providers in elk geval.
                            Maar het zou beter zijn geweest dat Delta ook aangeeft wat ze niet gaan doen wanneer ze niet als provider diensten (internet, tv en bellen) gaan leveren over het ODF-netwerk of dat we netwerken moeten lezen als glasvezelnetwerk van Delta en het mobiele netwerk van T Mobile. Ik lees het niet zo aangezien er duidelijk wordt aangegeven dat hiermee 2x graven en een eigen netwerk aanleggen niet meer nodig is. Maar inderdaad ik kan het mis hebben. DELTA-TV-team als poster van dit bericht, kunnen jullie hier meer duidelijkheid over geven?
                            Laatst bewerkt door Bordewolf; 10 May 2023, 12:01.

                            Reageer


                            • #15
                              Bor, niet te veel in je glazenbol kijken.

                              Deze overeenkomst zeg niets over een fusie van beide bedrijven of dat beide glasvezelnetwerken onder dezelfde eigenaar komen.

                              Als eerste heeft T-Mobile alleen een mobiel netwerk. Het glasvezelnetwerk is van Open Dutch Fiber. En de eigenaren van T-Mobile hebben financieel geen enkele band met de eigenaren/investeerders van Open Dutch Fiber. T-Mobile is alleen hoofdhuurder (zeg maar zetbaas) op ODF netwerken met een exclusiviteitsrecht voor onder meer commerciële promotie voor een bepaalde periode. Een fusie of overname van de netwerken moet dus via een heel andere weg gaan.

                              Het gaat in deze over gebruik van het 5G-netwerk van T-Mobile door Delta Fiber. En het Delta Fiber glasvezelnetwerk door T-Mobile. Eigenlijk niets meer en niets minder. En Delta Fiber had in principe al langer diensten kunnen aanbieden op ODF-netwerken want die zijn open.

                              Mocht je dan toch in je glazenbol willen kijken dan zou ik een heel andere kant op kijken. Ik zou het niet verbazend vinden dat de eigenaren van Delta Fiber de dienstenproviders Delta en Caiway zou via een aandelentransactie 'verkopen' aan bijvoorbeeld een marktpartij als T-Mobile. Delta Fiber blijft dan als netwerkexploitant bestaan en is van de diensttak af die veelal door durfinvesteerders als grillig wordt beschouwd.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X