Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

CGNAT in sommige gebieden op DELTA Glasvezel

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• CGNAT in sommige gebieden op DELTA Glasvezel

Volgens een bericht op het Tweakers forum levert Delta nu ook CGNAT op glasvezel.

Dit is een IP addres in de 100.64.0.0 tot 100.127.255.255 range

Nadeel is dat dit een gedeeld IP-adres is

https://www.sidn.nl/nieuws-en-blogs/...rde-technieken

Ter vergelijk Starlink doet dit bijvoorbeeld ook.
    Laatst bewerkt door driepinter; 3 May 2023, 10:36.

Ja, het is van Delta zijde bevestigd

https://gathering.tweakers.net/forum...ssage/75227536
    Laatst bewerkt door driepinter; 3 May 2023, 17:16.

Reageer

Ik zou wel willen weten van het feit dat er ook al geroepen is dat er een pilot met Ipv6 plaatsvindt op glasvezel in een bepaald gebied.
      Klopt dat of is dat een broodje aap verhaal? Delta zou zich moeten focussen op Ipv6 ipv dit soort gevaarlijke kunsten.
      deltacpe kun jij hier meer over melden?

Reageer

Oorspronkelijk gepost door 4454at27
        Weet je dat wel zeker?

Of is het een doorgeef bericht dat je half heb gelezen.
        Hoe komt het dat je denkt dat het niet zou kunnen kloppen?

Reageer

Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
          Volgens een bericht op het Tweakers forum levert Delta nu ook CGNAT op glasvezel.

Dit is een IP addres in de 100.64.0.0 tot 100.127.255.255 range

Nadeel is dat dit een gedeeld IP-adres is
          Even (snel) gelezen: De persoon die er over begint doet toch echt zakelijke dingen op een consumentenlijn, dan vind ik het al snel een beetje janken. #my2cents

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
            Even (snel) gelezen: De persoon die er over begint doet toch echt zakelijke dingen op een consumentenlijn, dan vind ik het al snel een beetje janken. #my2cents
            Ook een consumentenlijn moet veilig zijn, het artikel lezende is met de inzet van CGNAT deze niet meer gewaarborgd.
            Dit is werkelijk het paard achter de wagen spannen en nog meer problemen creëren t.o.v. het probleem van geen Ipv6 oplossen.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

Ook een consumentenlijn moet veilig zijn, het artikel lezende is met de inzet van CGNAT deze niet meer gewaarborgd.
              Dit is werkelijk het paard achter de wagen spannen en nog meer problemen creëren t.o.v. het probleem van geen Ipv6 oplossen.
              Eerlijk gezegd vind ik het ook een aardig zwaktebod van ze, maar ik wil niet doen alsof ik er ook maar dit van af weet. Dat laat ik graag aan anderen.
              Laatst bewerkt door Koeba; 3 May 2023, 13:27.

Reageer

Bijzonder slecht nieuws. Leuk als je gedeelde IP adres ge-DDoS-ed wordt omdat gamers ruzie hebben. En port-forwards werken niet meer. Dus je NAS van buiten af benaderen of je camera’s… allemaal niet meer mogelijk.

En de overheid is hier ook niet blij mee, bemoeilijkt opsporing.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Eucalypta Bekijk bericht
                  Bijzonder slecht nieuws. Leuk als je gedeelde IP adres ge-DDoS-ed wordt omdat gamers ruzie hebben. En port-forwards werken niet meer. Dus je NAS van buiten af benaderen of je camera’s… allemaal niet meer mogelijk.

En de overheid is hier ook niet blij mee, bemoeilijkt opsporing.
                  Dit is zeer onveilig en inderdaad voor hackers zeer interessant. En inderdaad kun je onbewust ge-DDoS-ed worden omdat je hetzelfde IP adres hebt.
                  Of de de aan IP blokkeren die toegepast worden, die gelden dan voor alle klanten met dat IP

Dit kan echt niet! Delta kan en mag dit niet op deze manier uitrollen. Dit is een zichzelf respecterende internetprovider onwaardig.
                  Dit gaat heel veel problemen opleveren en is een groot securitylek.
                  Laatst bewerkt door Bordewolf; 3 May 2023, 18:31.

Reageer

Volgens mij hebben ze al op vele fronten uitgerold. Als ik een traceroute doet van mijn router dan is mijn eerste hop een heel ander netwerk als waar mijn router (159.180.xxx.xxx) in zit.

tracert -d delta.nl

Tracing route to delta.nl [104.18.2.153]
                    over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.2.1
                    2 2 ms 3 ms 2 ms 149.143.45.1
                    3 5 ms 4 ms 4 ms 62.45.255.129
                    4 4 ms 33 ms 16 ms 185.1.222.191
                    5 8 ms 9 ms 9 ms 172.71.100.4
                    6 4 ms 4 ms 4 ms 104.18.2.153

Trace complete.

Geen idee waar ze mee bezig zijn daar bij Delta/Caiway.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Router Bekijk bericht
                      Volgens mij hebben ze al op vele fronten uitgerold. Als ik een traceroute doet van mijn router dan is mijn eerste hop een heel ander netwerk als waar mijn router (159.180.xxx.xxx) in zit.

tracert -d delta.nl

Tracing route to delta.nl [104.18.2.153]
                      over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.2.1
                      2 2 ms 3 ms 2 ms 149.143.45.1
                      3 5 ms 4 ms 4 ms 62.45.255.129
                      4 4 ms 33 ms 16 ms 185.1.222.191
                      5 8 ms 9 ms 9 ms 172.71.100.4
                      6 4 ms 4 ms 4 ms 104.18.2.153

Trace complete.

Geen idee waar ze mee bezig zijn daar bij Delta/Caiway.
                      Voor mij reden om na te denken over een overstap, zeker wanneer KPN langskomt, daar IPv6 en niet van deze zotheden.
                      Dit kan echt niet!

Dit doorvoeren heeft veel meer veiligheidsnadelen dan voordelen voor de eindgebruiker.
                      Gebruikers die via OpenVPN naar het thuisnetwerk konden, zullen zien dat dit niet meer kan.
                      DDoS ligt op de loer, een aanval op 1 is een aanval op meer.
                      In deze tijd kun je niet met onveilige protocollen gaan werken van 10 jaar terug.
                      Laatst bewerkt door Bordewolf; 3 May 2023, 20:49.

Reageer

Heb er zo me twijfels over dit onderwerp daarom heb ik me andere antwoorden verwijderd.
                        Heb er nog meer over gelezen.
                        Maar om nu hier een link nee te zetten met een klein beetje info vind ik nog al wat.
                        Dan zeg je ook nog dat Delta dat heeft bevestigd wie dan een naam graag?

Wat is het verschil tussen IPv4 en IPv6?
                        Wat is het verschil tussen IPv4 en IPv6? Het duidelijkste verschil is dat IPv4 een 32-bits adres gebruikt, terwijl IPv6 een 128-bits adres gebruikt. Dit betekent dat IPv6 1.028 keer meer adressen biedt dan IPv4, wat in wezen het probleem van het “opraken van adressen” oplost (althans voor de nabije toekomst).28 mrt 2023
                        Indien je het aandachtig had gelezen, had je kunnen zien dat R3D (Delta medewerker) en de Delta Helpdesk dit zelf heeft bevestigd.

Maar lees gerust alle verhalen in [Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie - Internet en hosting - GoT (tweakers.net) daar staat meer dan genoeg.

De nieuwe structuur :

https://bgp.he.net/AS15435#_prefixes

Laatst bewerkt door driepinter; 4 May 2023, 09:44.

Reageer

Heb je datum gezien!! Dat is van zijn account er geen bericht gemaakt daar van dit lid

En in deze https://www.sidn.nl/nieuws-en-blogs/...rde-technieken waar je topic begint staat in het hele verhaal die R3D moet eens in.
                          Het lijkt veel op een fake nieuws bericht in elkaar gezet met diversen verwijzigingen die niemand kan volgen
                          Wauw. Ik pak de popcorn!

Reageer

Heb je datum gezien!! Dat is van zijn account er geen bericht gemaakt daar van dit lid

En in deze https://www.sidn.nl/nieuws-en-blogs/...rde-technieken waar je topic begint staat in het hele verhaal die R3D moet eens in.
                            Het lijkt veel op een fake nieuws bericht in elkaar gezet met diversen verwijzigingen die niemand kan volgen
                            Is dit niet voldoende bewijs dat Delta dit gebruikt op glasvezel ?

Klik op de afbeelding voor grotere versie  Naam: 1.jpg Bekeken: 0 Grootte: 166,2 Kb ID: 261244

Klik op de afbeelding voor grotere versie  Naam: 2.jpg Bekeken: 0 Grootte: 203,8 Kb ID: 261248

Reageer

Juist bedankt weer andere site erbij

Heb de paprikachips erbij hoor en een lekkere koude spa

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                              X