Router Volgens mij begrijp je tracert niet helemaal. Je eerste hop is je router: 192,168.2.1 of een AP met DHCP. Vervolgens zie je aan de trace dat het hele pad NIET via cgnat loopt. Dus wat is nu je probleem?
Aankondiging
Samenvouwen
Nog geen aankondiging.
CGNAT in sommige gebieden op DELTA Glasvezel
Samenvouwen
X
-
Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
Is dit niet voldoende bewijs dat Delta dit gebruikt op glasvezel ?
Daar zit het probleem dus bij jou ik kan er wel mee leven hoor ben daar niet mee bezig
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk berichtVolgens een bericht op het Tweakers forum levert Delta nu ook CGNAT op glasvezel.
Tot de tijd dat IPv6 volledig beschikbaar is gesteld op ons netwerk is hier dus voor gekozen. Inmiddels zijn de testen hiervan goed onderweg en is er een select aantal test-klanten die hier al gebruik van maakt.
Voordat een gebied wordt overgezet naar CGNat, worden eerst de modems uitgelezen op zaken als Portforwarding, DMZ & UPnP, wanneer één van deze zaken is toegepast wordt de verbinding uitgesloten van CGNat.
CGNat is alleen van toepassing op consumentenaansluitingen.
Zakelijke verbindingen die gebruik maken van een statisch IP-adres zijn uitgesloten
Tevens is er ook de optie voor klanten om voor een opt-out te kiezen, dat kan door met de klantenservice van Delta Fiber contact op te nemen en dit aan te geven. Ook zal er binnenkort in de MijnDELTA omgeving een optie verschijnen om dit zelf te doen.
Klantenservice @ 088 224 91 50 (ook voor kabelaars)Laatst bewerkt door Webkabouter; 4 May 2023, 22:46.Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...
- 6 Likes
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk berichtDus toch geen fakenews zoals sommige forumleden wel beweren.
Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...
- 1 Like
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
Op dit moment is Delta Fiber bezig met het uitrollen van CGNat op ons netwerk. Eerst op de XGS-Pon techniek en daarna zullen P2P en COAX volgen. De reden hiervoor is dat onze klantenaantallen groeien en dat de IPv4 adressen zo goed als op zijn en daarbij enorm duur in wat er nog aan te schaffen valt.
Tot de tijd dat IPv6 volledig beschikbaar is gesteld op ons netwerk is hier dus voor gekozen. Inmiddels zijn de testen hiervan goed onderweg en is er een select aantal test-klanten die hier al gebruik van maakt.
Voordat een gebied wordt overgezet naar CGNat, worden eerst de modems uitgelezen op zaken als Portforwarding, DMZ & UPnP, wanneer één van deze zaken is toegepast wordt de verbinding uitgesloten van CGNat.
CGNat is alleen van toepassing op consumentenaansluitingen.
Zakelijke verbindingen die gebruik maken van een statisch IP-adres zijn uitgesloten
Tevens is er ook de optie voor klanten om voor een opt-out te kiezen, dat kan door met de klantenservice van Delta Fiber contact op te nemen en dit aan te geven. Ook zal er binnenkort in de MijnDELTA omgeving een optie verschijnen om dit zelf te doen.
Klantenservice @ 088 224 91 50 (ook voor kabelaars)
Hi Webkabouter,
Ik neem dat de uitsluiting ook van toepassing is op mensen die een bridged modem hebben?
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door Echo Bekijk bericht
Hi Webkabouter,
Ik neem dat de uitsluiting ook van toepassing is op mensen die een bridged modem hebben?
Bij het doorvoeren van CGNAT op jou verbinding checkt Delta eerst naar bridged-modems en andere constructies. Zijn deze er niet dan voert Delta het door.
Maar je kan dit dus via Mijn Delta tegenhouden. Daarmee voorkom je dat wanneer een IP-adres op de banlist komt of een aanval via DDOS van iemand anders die ook dat IP adres gebruikt, dat jij ook geblacklist wordt of ook aangevallen wordt. Je houdt dan je eigen IP-adres.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk berichtIn het persbericht van Delta wordt gesteld dat je via Mijn Delta jezelf kan uitsluiten.
Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk berichtMaar je kan dit dus via Mijn Delta tegenhouden.Laatst bewerkt door Webkabouter; 8 May 2023, 16:35.Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...
Reageer
-
Het staat nu op Tweakers ook :
https://tweakers.net/nieuws/209394/p...pv4-adres.html
In ieder geval glasvezelklanten krijgen een Cgnat-adres; het is niet duidelijk of coaxklanten ook IP-adressen gaan delen
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk berichtHet staat nu op Tweakers ook :
https://tweakers.net/nieuws/209394/p...pv4-adres.html
In ieder geval glasvezelklanten krijgen een Cgnat-adres; het is niet duidelijk of coaxklanten ook IP-adressen gaan delen
Of het aan staat valt via hier te testen: http://ip.bieringer.net/cgn-test.html
Verder daar waar het aan staat is ook de optie om het uit te zetten beschikbaar via Mijn Delta.
Dat vinkje is er dus al.Laatst bewerkt door Bordewolf; 8 May 2023, 17:35.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk berichtHet staat nu op Tweakers ook :
Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...
- 2 Likes
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk berichtEven (snel) gelezen: De persoon die er over begint doet toch echt zakelijke dingen op een consumentenlijn, dan vind ik het al snel een beetje janken. #my2cents
Allemaal geen zakelijke dingen, maar ik kreeg wel tranen in de ogen toen het ineens niet meer werkte en de service desk de illusie gaf dat het ook niet meer ging werken op een consumentenlijn.
Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen maar het verdient niet de schoonheidsprijs. Het feit dat T-Mobile nu ook kan leveren over Delta (of binnenkort) geeft mij een geruststelling dat er meer keuze is mocht Delta weer iets geks doen.
- 1 Like
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door coolhva Bekijk bericht
Ik ben die 'jankert'
Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen maar het verdient niet de schoonheidsprijs.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk berichtHo ho, ik wil niemand onnodig tegen me hebben; no offence intended!
Daar vinden we elkaar denk ik.Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk berichtWauw. Ik pak de popcorn!
- 1 Like
Reageer
Om te reageren, moet je eerst inloggen.
Reageer