Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Radar uitzending over Delta en Caiway

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Radar uitzending over Delta en Caiway

    Wie heeft deze week de uitzending gezien?
    Ik ben me echt een hoedje geschrokken hoe Delta netwerk zijn klanten behandelt.

  • #2
    Weinig nieuws; dit lezen we we hier toch al paar jaar: https://radar.avrotros.nl/uitzending...iway-en-delta/
    En: De klanten waar alles werkt melden dat niet.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door Klapstoel Bekijk bericht
      Wie heeft deze week de uitzending gezien?
      Ik ben me echt een hoedje geschrokken hoe Delta netwerk zijn klanten behandelt.
      Ik vond het een typische radaruitzending waarin de zogenaamde techneut van de voetbalclub ook wel andere alternatieven voorhanden heeft.
      Behoorlijk eenzijdig met een probleem dat echt wel anders is op te lossen.

      In mijn beleving is Delta, mits je ze normaal benaderd, bereidwillig genoeg om mee te denken en alternatieve modems op te sturen.
      Wel binnen wat er beschikbaar is. En het abonnement en de aanleg van wifi met de juiste apparatuur bepaald de snelheid, niet de modems zelf. Wanneer je versterkers of extenders er op zet die max 50 Mbit of nog veel lager aankunnen en waarop iedereen vervolgens weer mag inloggen dan gaat het niet werken.

      Dit was weer de typische speld in de hooiberg. En meteen naar Radar lopen voor een mooi stukje televisie.

      En zoals ik de reactie van Delta lees hebben ze op ieder euvel nu netjes actie ondernomen.
      Overigens het verhaal Netflix: daar heeft de klant gelijk, de app zit niet op de decoder en Netflix kun je niet afnemen via Delta.
      Wil Delta dit gaan doen dan zal er eerst een keuze moeten worden gemaakt voor een nieuwe decoder op basis van Android.
      Daar gaat meer aan vooraf en dat zal niet van vandaag op morgen beschikbaar zijn voor een ieder.
      Laatst bewerkt door Bordewolf; 25 Apr 2023, 14:06.

      Reageer


      • #4
        Zelf ook diverse slechte ervaringen met de kennis en hulp vanuit de helpdesken. Wanneer alles werkt is het prima, wijzig je iets dan is het hopen dat het goed gaat. Gaat het mis dan is de kans dat je in een wespennest terecht komt zeer wel aanwezig en loop je vaak echt tegen een muur.
        Na maanden ben ik uiteindelijk door op verschillende plekken openbaar te klagen teruggebeld door een medewerkster die iets meer kon betekenen en heb ik een ruime compensatie en een mooi boeket bloemen gehad.
        Jammer was dus dat je je klachten niet bij de helpdesk kunt neerleggen, maar dat je via allerlei andere kanalen moest klagen om iets voorelkaar te krijgen. De compensatie en bloemen wogen niet op tegen de frustraties.
        Het vervelende is dat ik nogsteeds in mijn omgeving signalen hoor dat het nog vaak fout gaat wanneer je een wijziging doorvoert. Er kan best wel eens wat misgaan, maar los het vervolgens gewoon op en ga niet moeilijk doen.
        Ook mijn ervaring is dat klanten niet serieus genoeg genomen worden en het lijkt dus alleen om verkoop te gaan.

        Reageer


        • #5
          Zou wel intersant zijn dat ze er ook bij vertellen hoeveel mensen daad werkelijk hebben geklaagd.

          Ik kan me echter er niet in vinden want zit de begin jaren tot nu bij Zeelandnet Delta en ook nog bij de Pzem en heb nog nooit een klacht gehad.

          Reageer


          • #6
            Wat ik zeg; wanneer het goed gaat is het prima, maar op het moment dat er iets misgaat dan is de hulp ver te zoeken en vaak benedenmaats.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door 4454at27 Bekijk bericht
              Zou wel intersant zijn dat ze er ook bij vertellen hoeveel mensen daad werkelijk hebben geklaagd.

              Ik kan me echter er niet in vinden want zit de begin jaren tot nu bij Zeelandnet Delta en ook nog bij de Pzem en heb nog nooit een klacht gehad.
              Ah, de 'works for me'-reactie. Bij mij werkt het dus dan kan een ander ook geen problemen hebben. Lees je wel eens wat je schrijft?

              Reageer


              • #8
                Koeba ben je een moderator hier?

                Want dan dien je gesprek of ducussie in goede banen te leiden.
                Hij/zij stelt de vragen, verleent of ontneemt deelnemers het woord, betrekt eventueel vragen uit het publiek in de discussie.

                Reageer


                • #9
                  Ik vind het in ieder geval goed dat Radar de vinger aan de pols houdt bij Delta en Caiway.
                  De klachten zijn te talrijk om onder het tapijt te schuiven.

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door 4454at27 Bekijk bericht
                    Koeba ben je een moderator hier?

                    Want dan dien je gesprek of ducussie in goede banen te leiden.
                    Hij/zij stelt de vragen, verleent of ontneemt deelnemers het woord, betrekt eventueel vragen uit het publiek in de discussie.
                    Een vraag waarvan het antwoord je niet goed uitkomt -> De vraagsteller zal wel een mod zijn. Sterk!

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door stofdoek Bekijk bericht
                      Ik vind het in ieder geval goed dat Radar de vinger aan de pols houdt bij Delta en Caiway.
                      De klachten zijn te talrijk om onder het tapijt te schuiven.
                      Heb je dit dan gelezen?

                      De complete reactie van Delta Fiber
                      https://radar.avrotros.nl/uitzending...e-delta-fiber/

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht

                        Een vraag waarvan het antwoord je niet goed uitkomt -> De vraagsteller zal wel een mod zijn. Sterk!
                        Ik vroeg of jij dat was niet de vraag omdraaien want je lees zelf niet wat je schrijft (p.s. je ben voor mij niet intersant hier op het forum je moet altijd het laatste woord hebben)

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door 4454at27 Bekijk bericht

                          Heb je dit dan gelezen?

                          De complete reactie van Delta Fiber
                          https://radar.avrotros.nl/uitzending...e-delta-fiber/

                          Ja mooie reactie, ze kunnen zich niet vinden in de klachten op trustpilot, omdat mensen waarbij het niet mis gaat niets plaatsen. Dat is lekker het punt missen, het aantal klachten zou genoeg moeten zeggen. Daarbij kan ik ook zeggen dat ik nooit op trustpilot of google een review heb achter gelaten, maar toch meerdere klachten met ze heb gehad.

                          Zowel bij Delta kabel (internet en tv) als met energie.

                          Zo hebben ze bij werkzaamheden een keer de kabel bij mij compleet afgesloten, terwijl ik al 2 jaar op dat adres kabel tv en internet had. Toen belde ik en zeiden ze dat op mijn adres helemaal geen kabel was... Bij de werkzaamheden hebben ze gewoon de kabel losgetrokken. Hoe ze dan me een abbo konden verkopen en ik tv en internet had was een raadsel blijkbaar. Nee ik moest dan als nieuwe aansluiting aangemeld worden, dit duurden 2 weken zeiden ze en werd in gepland. Nog is gebeld erna of alles nog volgens planning verliep en of ze een datum hadden, maar nee als dat was toegezegd zou dat wel goed komen en hoorde ik vanzelf wat. Na meer dan 2 weken nog is geïnformeerd, en mijn aansluiting was nog niet eens aangemeld. Zo wat een maand zonder internet en tv gezeten.

                          Dan nog de aansluiting glasvezel, op m'n vorige adres kwamen ze elke keer als ik aan het werk was, duwde ze een briefje door de deur waarop ze aan moesten kruisen waarom ze kwamen, maar die lieten ze blanco en nooit meer wat van gehoord.
                          Op m'n nieuwe adres hebben ze zonder toestemming en ooit overleg met mij of de vorige bewoner te hebben gehad mijn voortuin overhoop gehaald en een kabel getrokken die nu al een half jaar voor m'n gevel de grond uitsteekt. Kreeg ik begin van de maand een brief in de bus dat ik nog toestemming moest geven om naar binnen aan te sluiten, en of ik contact op wou nemen met VolkerWessels. Als ze geen toestemming hadden, hoe ze het dan in hun hoofd halen iemands tuin op te graven zeiden ze er niet bij.
                          5 April dus VolkerWessels gemaild, nog geen reactie op gehad tot op heden.. Contact opgenomen met klantenservice Delta: "nee dan moet je echt bij de aannemer zijn". Ik huur ze toch niet in? Ik heb ze niet gevraagd om dit te doen, en ze maken er lekker mijn probleem van.

                          Oh ja, Delta Energie, in de tijd dat kabel hier ook nog bij in zat, vorige verhuizing stuurde ze de rekeningen van m'n nieuwe adres naar m'n oude adres toe. Ook al had ik op m'n nieuwe adres al wel gewone post gehad en een bevestiging van de verhuizing van ze gehad. Krijg ik telefoon dat er incasso kosten komen omdat er niet betaald is, uitgelegd dat er geen rekening was gestuurd, toen hadden ze alsnog m'n adres gewijzigd telefonisch en uit 'coulance' werden de incassokosten niet in rekening gebracht... Dit heeft nog 2 keer moeten gebeuren voor m'n adres uiteindelijk echt gewijzigd was in hun systeem, en m'n rekeningen (met daarbij mijn informatie erop) naar vreemde gingen die op m'n oude adres woonde.

                          Ik heb er nog wel meer maar goed, wordt wel heel lang nu,

                          Dusja alleen omdat het bij jou goed gaat, wil niet zeggen dat ze het er geen enorme pijnhoop van kunnen maken bij Delta. Je moet maar hopen dat er niks in je situatie verandert of de klantenservice nodig hebt, want het woord service doen ze niet bepaald eer aan.

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door kloetb Bekijk bericht


                            Ja mooie reactie, ze kunnen zich niet vinden in de klachten op trustpilot, omdat mensen waarbij het niet mis gaat niets plaatsen. Dat is lekker het punt missen, het aantal klachten zou genoeg moeten zeggen. Daarbij kan ik ook zeggen dat ik nooit op trustpilot of google een review heb achter gelaten, maar toch meerdere klachten met ze heb gehad.

                            Knip tldr

                            Dusja alleen omdat het bij jou goed gaat, wil niet zeggen dat ze het er geen enorme pijnhoop van kunnen maken bij Delta. Je moet maar hopen dat er niks in je situatie verandert of de klantenservice nodig hebt, want het woord service doen ze niet bepaald eer aan.
                            Klopt. Omgekeerd klopt ook: Omdat jij een heel verhaal met gezeik met Delta kunt vertellen, heeft niet iedereen gezeik met ze. Breek me de bek niet los over ze, het is niet de jofelste provider die ik ken maar het is nu eenmaal een natuurwet dat je tevreden klanten gewoon niet hoort. Als ik je verhaal zo lees, zit er veel gedoe met onderaannemers bij, heeft Delta weinig invloed op.

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
                              Klopt. Omgekeerd klopt ook: Omdat jij een heel verhaal met gezeik met Delta kunt vertellen, heeft niet iedereen gezeik met ze. Breek me de bek niet los over ze, het is niet de jofelste provider die ik ken maar het is nu eenmaal een natuurwet dat je tevreden klanten gewoon niet hoort. Als ik je verhaal zo lees, zit er veel gedoe met onderaannemers bij, heeft Delta weinig invloed op.
                              Dat zeg ik toch ook niet. Zeg alleen dat het afdoen van klachten met "de positieve verhalen hoor je niet" lekker makkelijk is. Het grootst gezeik is niet met onderaannemers, maar met Delta zelf en hun klantenservice geweest, heb nog niet de helft hier gemeld.
                              Als je klantenservice nodig hebt is het werkelijk verschrikkelijk, heb ook nog gehad dat ze maar daarvoor doorverwezen naar dit forum om hulp te krijgen. Belachelijke gang van zaken, zeker omdat ik toen hier nog niet eens een account had, en je die na het aanmaken ook nog niet eens direct kan gebruiken.
                              Wat ook opvalt is dat dit forum vol zit met mensen die aandelen lijken te hebben in de Delta, en alles wat zo krom is als een hoepel voor ze recht proberen te praten - zie jouw reactie als voorbeeld - zeggen dat niet iedereen gezeik met ze heeft, terwijl ik dat punt nooit heb gemaakt, en gelijk op onderaannemers afschuiven en zeggen dat Delta hier weinig invloed op heeft.
                              Ook al is dit maar een klein deel van de problemen, hoort trouwens Delta hoort hier wel invloed op te hebben, zeker meer dan ik. Zij huren ze in - ik niet, zij zijn de hoofdaannemer en horen verantwoordelijkheid te nemen en problemen op te lossen.
                              Als jij een aannemer in huurt bij jou thuis die iets bij je buren sloopt, ben jij hier verantwoordelijk voor.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X