Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Glasvezel internet van Delta Fiber wordt een stuk goedkoper dan kabel

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Dag allemaal, ik heb me net geregisteerd op dit forum.

    In het gebied waar ik woon is onlangs glasvezel aangelegd, en heb ik van de week het installatiepakket binnengekregen, met het Nokia XS-2426g-a modem.

    ik had express Businesspack besteld omdat ik graag het modem in Bridge modus wil zetten, het Asus router die ik erachter wil hangen kan alles prima opvangen, en er ook een VPN server op heb draaien, en wil later dit jaar toch meer doen met de mogelijkheiden.

    Nu had ik vandaag via chat een medewerker die aangaf dat het modem niet in Bridge gezet kan worden, de instelling bij het modem staat wel beschikbaar maar greyed out. Kan ik nu wel of niet het modem in Bridge zetten ? Ik hoop dat jullie mij uitsluitsel kunnen geven.

    Alvast hartelijk dank.

    Reageer


    • Er is nu de verplichting van vrije modemkeuze dus een eigen modem kan Delta niet blokkeren.

      Reageer


      • zie voor info :

        https://www.delta.nl/klantenservice/vrije-modemkeuze/

        XGSPON Glasvezelnetwerk
        Het glasvezelmodem voor PON moet voldoen aan de volgende eisen:

        Aan te sluiten op Attema FTU = inclusief glasvezelkabel met geschikte “slede” voor in de Attema FTU en een SC/APC glasconnector.
        BB.247 gecertificeerd
        ITU-T G.984, ITU-T G.987, ITU-T G.988
        TR-156 & TR-247
        Voldoet aan de DELTA Fiber FTTH PON Interface Specification

        Theoretisch kan het met een FRITZ!Box 5530 en XGSPON module, maar deze module is niet leverbaar in Nederland.


        Ik denk echter dat dit nog niemand heeft geprobeerd voor XGSPON dus daar zit nog een groot risico aan.
        Laatst bewerkt door driepinter; 24 Feb 2022, 08:46.

        Reageer


        • Hartelijk dank voor jullie reacties. Ik ga me nog maar even in het e.e.a. Inlezen c.q. contact opnemen met de zakelijke helpdesk van Delta.

          Sowieso behoudt ik mijn Ziggo abonnement nog maar waar ik het modem wel van in Bridge heb. Moet mijn Nokia glasmodem sowieso eerst nog aansluiten aan de glasaansluiting, maar had gisteren voor de zekerheid al even in de config van het modem gekeken.

          Reageer


          • Hallo

            Binnenkort wordt bij mij gestart met de aanleg van glasvezel.
            Nu wil ik tv/internet via coax blijven gebruiken.
            Er komt natuurlijk een moment dat Delta stopt met koper.
            Ik wil daarom nu de glasvezelkabel tot in de meterkast laten aanleggen om latere
            aansluitkosten te voorkomen.

            Kan dit en is dit gratis?

            Reageer


            • Oorspronkelijk gepost door chrisB Bekijk bericht
              Hallo

              Binnenkort wordt bij mij gestart met de aanleg van glasvezel.
              Nu wil ik tv/internet via coax blijven gebruiken.
              Er komt natuurlijk een moment dat Delta stopt met koper.
              Ik wil daarom nu de glasvezelkabel tot in de meterkast laten aanleggen om latere
              aansluitkosten te voorkomen.

              Kan dit en is dit gratis?
              Ja dit kan gratis tijdens de aanleg van jouw gebied of wijk.

              Reageer


              • En ook een stuk trager, wij hebben nu een maand glasvezel, helaas, spijt van, ga eens kijken of ik iets anders kan vinden, monteur haalde maar een snelheid van 500 op een abbonement van 1000

                Reageer


                • Oorspronkelijk gepost door Henk Westbroek Bekijk bericht
                  En ook een stuk trager, wij hebben nu een maand glasvezel, helaas, spijt van, ga eens kijken of ik iets anders kan vinden, monteur haalde maar een snelheid van 500 op een abbonement van 1000
                  Bedraad of onbedraad?

                  Reageer


                  • Onbedraad maar met zijn mobiel op de modem dus dat moet niet uitmaken. En dan nog vind ik dat triest als je onbedraad maar 500 haalt. Kinderen komen nog regelmatig naar beneden dat de wifi weer en nog slechter is als voorheen met instap abonnement. We lachen ook nog om de reclame met snelste internet in nederland, niet in trappen hoor mensen grootste leugen

                    Reageer


                    • Oorspronkelijk gepost door Henk Westbroek Bekijk bericht
                      Onbedraad maar met zijn mobiel op de modem dus dat moet niet uitmaken.
                      Onzin. Google eerst even voor je dit soort dingen post...

                      Reageer


                      • Makkelijk praten van achter je bureau het is eerder slechter dan beter. Zelfs tv dat nu via glasvezel gaat blijft soms halve minuut stil staan

                        Reageer


                        • Oorspronkelijk gepost door Henk Westbroek Bekijk bericht
                          Makkelijk praten van achter je bureau het is eerder slechter dan beter. Zelfs tv dat nu via glasvezel gaat blijft soms halve minuut stil staan
                          Voor zoiets heb je een klanten service .maar niet hier meld gewoon uw klachten ,en kijk wat er dan gebeurd

                          Reageer


                          • Oorspronkelijk gepost door Henk Westbroek Bekijk bericht
                            Makkelijk praten van achter je bureau het is eerder slechter dan beter. Zelfs tv dat nu via glasvezel gaat blijft soms halve minuut stil staan
                            Dat gaat dit forum niet oplossen hoor. Meteen bellen. En dat is nou eens serieus bedoeld advies.

                            Reageer

                            Om te reageren, moet je eerst .

                            verwerken...
                            X