Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Glasvezel internet van Delta Fiber wordt een stuk goedkoper dan kabel

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #91
    Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

    En vandaag telefonisch besteld met business pack. Ik krijg meteen het juiste modem. Ik moet even bellen om deze in bridge te zetten.
    Welkom bij de club dan

    Ben wel benieuwd hoelang het duurt voordat je overgezet ben.

    Reageer


    • #92
      Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

      Welkom bij de club dan

      Ben wel benieuwd hoelang het duurt voordat je overgezet ben.
      Overzetten zal ergens begin oktober gebeuren ivm de opzegtermijn van 30 dagen. Ja zelfs al zijn het zusjes...

      Reageer


      • #93
        Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
        De nieuwe goedkopere glasvezel abonnementen staan er vandaag op.
        Goh. Ik kan als bestaande abonnee kiezen voor 400 Mbit voor 45 euro of 1000 Mbit voor 50 euro.
        Bij jou ontbreekt die keus, waarschijnlijk omdat je 1000 kunt krijgen voor hetzelfde bedrag als waar ik 400 voor kan bestellen.

        Reageer


        • #94
          Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht

          Goh. Ik kan als bestaande abonnee kiezen voor 400 Mbit voor 45 euro of 1000 Mbit voor 50 euro.
          Bij jou ontbreekt die keus, waarschijnlijk omdat je 1000 kunt krijgen voor hetzelfde bedrag als waar ik 400 voor kan bestellen.
          1 Gbps kost 50 euro, maar nieuwe klanten krijgen een actiekorting.

          Reageer


          • #95
            Wifi modem ontvangen bij het zakelijke abo. Kunnen ze de wifi en routerfunctie op afstand uit zetten (bridge) of moet ook deze eerst weer omgeruild worden?

            Reageer


            • #96
              Dat zal zeker kunnen op afstand, normaal zet je Bridge mode (bij kabel) zelf aan in Mijn Delta maar dit heb je natuurlijk nog niet.
              Laatst bewerkt door driepinter; 7 Sep 2021, 18:13.

              Reageer


              • #97
                Een andere Caiwayabonnee had gebelt over het verkeerde modem. Maar meneer, u heeft al een melkpak? Dan moet u met het Deltamodem de boel activeren en daarna het melkpak aansluiten van Caiway en het modem van Delta terugsturen. WTF!?

                Ik heb geen Kamai 7x van Delta ontvangen. Wat blijkt: zelfde verhaal, nee hoor die heeft u al, u moet alleen de tweede ontvanger retour sturen. WTF!?

                Gaat Caiway dan toch op in Delta en doen ze niet zo moeilijk meer? Caiway verlaagd ook de prijzen niet. Komt er dan toch die fusie waarover vorig jaar al geruchten gingen?

                Reageer


                • #98
                  Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
                  Een andere Caiwayabonnee had gebelt over het verkeerde modem. Maar meneer, u heeft al een melkpak? Dan moet u met het Deltamodem de boel activeren en daarna het melkpak aansluiten van Caiway en het modem van Delta terugsturen. WTF!?
                  Ja dat verhaal heb ik wel eens meer gehoord.

                  Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
                  Ik heb geen Kamai 7x van Delta ontvangen. Wat blijkt: zelfde verhaal, nee hoor die heeft u al, u moet alleen de tweede ontvanger retour sturen. WTF!?
                  Ze willen de administratieve last zo klein mogelijk houden.

                  Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
                  Gaat Caiway dan toch op in Delta en doen ze niet zo moeilijk meer? Caiway verlaagd ook de prijzen niet. Komt er dan toch die fusie waarover vorig jaar al geruchten gingen?
                  Misschien houden ze het merk wel aan omdat ze diversiteit moeten bieden, wie zal het zeggen.

                  Ik denk dat ze dat nieuwe 1,5 Gbps abonnement alleen kunnen bieden in gebieden waarin (XGS) PON ligt.
                  Laatst bewerkt door driepinter; 8 Sep 2021, 19:50.

                  Reageer


                  • #99
                    Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

                    Ja dat verhaal heb ik wel eens meer gehoord.



                    Ze willen de administratieve last zo klein mogelijk houden.



                    Misschien houden ze het merk wel aan omdat ze diversiteit moeten bieden, wie zal het zeggen.

                    Ik denk dat ze dat nieuwe 1,5 Gbps abonnement alleen kunnen bieden in gebieden waarin (XGS) PON ligt.
                    Dat kan, maar waarom dan niet de 400 Mbit upgraden naar 1 Gbps en de prijzen net zo fors verlagen?

                    De hele overstap levert me 20 euro per maand op met film 1 er bij en van 400 Mbits naar 1 Gbps.
                    Dat valt niet uit te leggen voor providers die in 1 pand zitten.

                    Reageer


                    • heb sinds een aantal weken glasvezel maar tot nu toe niet echt geweldig. De aansluiting door Guidion moest, omdat de monteur zich niet goeddoende en daardoor 4 uur te laat was, snel uitgevoerd worden.
                      Aangezien wij de meterkast aan de voorkant van de straat hebben werd daar de modem in geïnstalleerd met daarbij eenDECO schotel.
                      In de woonkamer een 2e schotel bij de TV aansluiting en de derde schotel bij de TV op de slaapkamer.
                      In de meterkast uiteraard download en upload rond de 900mbps.
                      In de woonkamer zit ik met mn computer, 5 meter verder, en heb nog maar een download van rond de 170 mbps en upload al niet veel beter. De TV heeft regelmatig vertraging krijg dan wazig beeld en valt regelmatig stil. Heb inmiddels de monteur al weer aan huis gehad en dan komt hij binnen en heb ik in de woonkamer ineens rond de 500 mbps download, wat acceptabel is met wifi.
                      Zodra de monteur weer weg is valt de downloadsnelheid weer terug naar 170 mbps. De TV is nog steeds niet beter. Ook al een algehele storing gehad waardoor in geen internet, TV en telefoon meer had. Als reactie krijg je dan dat je 2 dagen moet wachten op de monteur omdat je in een buitengebied woont ( in Middelburg ). Tot nu toe om te janken en heb eigenlijk spijt dat ik er ingetrapt ben. Leuk 8 gig maar eerst deze maar eens goed laten werken

                      Reageer


                      • Oorspronkelijk gepost door haroma Bekijk bericht
                        heb sinds een aantal weken glasvezel maar tot nu toe niet echt geweldig.
                        Je hebt hetzelfde verhaal ook in een andere discussie op dit forum geschreven.

                        Reageer


                        • Het modem ziet er anders uit dan de Nokia-XS-2426G-A

                          Reageer


                          • Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                            Het modem ziet er anders uit dan de Nokia-XS-2426G-A

                            Het is slechts een tekening.

                            Reageer


                            • Vandaag over op Delta. Overgang ging zeer soepel.
                              Gisteren nog wel een tegenbod van Caiway gehad van een medewerker die me belde. Dat bod was te laag.
                              Hij gaf nadat ik aangaf hoe bezopen men bezig was aan dat deze situatie niet zo blijft.

                              Voor wie het nog weten wil, op kanaal 12 gewoon mijn eigen lokale zender.
                              De overige lokalen zijn wel uit regio Rotterdam.

                              Het enige dat ik niet zo mooi vind is de overlay van het tv platform (roze kleur rechtsboven in en de roze balk voor de verlopen tijd).
                              De roze kleur rechtsboven in is zelfs hinderlijk. Ik wil graag het beeld zien.
                              De overlay van Caiway oogde een stuk prettiger!
                              Laatst bewerkt door Bordewolf; 1 Oct 2021, 19:19.

                              Reageer


                              • XGS staat voor tien (X), Gigabit (G) en Symmetrisch (S). Huidige Delta modem combineert 1 Gbps en 2,5 Gbps LAN-poorten met Wifi 5 en 6 voor de hoogst haalbare bandbreedte/snelheid. Vanaf 2022 komen er nieuwe modems die over een (1) 8 Gbps LAN-poort beschikken.
                                Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                                Reageer

                                Om te reageren, moet je eerst .

                                verwerken...
                                X