Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Weer veel spam van Gmail

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #16
    Koeba heeft bij mij, er een goede oplossing. er op gezet

    Reageer


    • #17
      Oorspronkelijk gepost door koekeroe Bekijk bericht
      Koeba heeft bij mij, er een goede oplossing. er op gezet
      Zeelandnetmail forwarden naar gmail-adres en dat instellen in Outlook. Zorgen dat gmail mag mailen als [email protected] -> klaar.
      Eventuele spam wordt nu verzameld in gmail's spammap.

      Reageer


      • #18
        Oorspronkelijk gepost door Velzen666 Bekijk bericht
        Wat een flauwekul het is niet mijn taak allerlei handelingen te doen. De spamfilter van Zeelandnet is gewoon waardeloos. Dat is hij al jaren en het zal niet veel beter worden ook. Mijn advies gebruik geen Zeelandnet emailadressen.
        Tja... Wat jij wilt. Het is ook niet mijn taak of de taak van DELTA om je spamfilter in te stellen. Wellicht wil jij die spam juist wel ontvangen omdat jij het niet als spam ziet. Dat is geheel aan jou. Het filter werkt prima. Je moet alleen wel de moeite nemen het filter te trainen. Net zoals je de 100 meter zonder training niet onder de 10 seconden loopt, zo zal het spamfilter ook training nodig hebben om beter te worden. En dat is nog eens super eenvoudig ook, je hoef alleen maar het spamberichtje te verslepen naar het filter. And that's it!

        De meeste spam krijg je nog gewoon altijd omdat er onzorgvuldig wordt omgegaan met je e-mailadressen. De aantal spamberichten die ik zelf ontvang in een jaar kan ik op 1 hand tellen.
        A prudent question is one-half of wisdom

        Reageer


        • #19
          Oorspronkelijk gepost door MatthijsL Bekijk bericht

          Tja... Wat jij wilt. Het is ook niet mijn taak of de taak van DELTA om je spamfilter in te stellen. Wellicht wil jij die spam juist wel ontvangen omdat jij het niet als spam ziet. Dat is geheel aan jou. Het filter werkt prima. Je moet alleen wel de moeite nemen het filter te trainen. Net zoals je de 100 meter zonder training niet onder de 10 seconden loopt, zo zal het spamfilter ook training nodig hebben om beter te worden. En dat is nog eens super eenvoudig ook, je hoef alleen maar het spamberichtje te verslepen naar het filter. And that's it!

          De meeste spam krijg je nog gewoon altijd omdat er onzorgvuldig wordt omgegaan met je e-mailadressen. De aantal spamberichten die ik zelf ontvang in een jaar kan ik op 1 hand tellen.
          Matthijs niet weg kruipen onder deze onzin die je uitkraamt ,Als dat filter zo goed zou zijn ,dan moeten alle 100 mails van G mail in je Spamfilter opgevangen worden,ja 25 stuks en de andere 75 laat hij door ,En je hebt altijd baas boven baas

          Reageer


          • #20
            Met een spamfilter gaat dat niet lukken. Maar een paar strategisch geplaatste RegExp Content Filters zouden wel helpen aangezien de meeste spam verschillende afzenders heeft maar wel dezelfde kernwoorden gebruikt.

            Reageer


            • #21
              Oorspronkelijk gepost door Nieske Bekijk bericht
              Met een spamfilter gaat dat niet lukken. Maar een paar strategisch geplaatste RegExp Content Filters zouden wel helpen aangezien de meeste spam verschillende afzenders heeft maar wel dezelfde kernwoorden gebruikt.

              Reageer


              • #22
                Oorspronkelijk gepost door MatthijsL Bekijk bericht
                Via https://haveibeenpwned.com/ kan je ook controleren of jouw adres ergens ontvreemd is.
                Ik vraag me af wat voor nut dat heeft. Leuk om te weten maar aan de andere kant zou je ook kunnen indenken dat het een mooie manier is om emailadressen te harvesten.
                Uiteindelijk zit je met een probleem dat moet worden opgelost, ongeacht het wel of niet door een hack is veroorzaakt.

                Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                Reageer


                • #23
                  Oorspronkelijk gepost door koekeroe Bekijk bericht

                  Matthijs niet weg kruipen onder deze onzin die je uitkraamt ,Als dat filter zo goed zou zijn ,dan moeten alle 100 mails van G mail in je Spamfilter opgevangen worden,ja 25 stuks en de andere 75 laat hij door ,En je hebt altijd baas boven baas
                  Welke onzin? De meeste spam ontvangen mensen nog steeds omdat ze onzorgvuldig zijn met hun e-mailadres en deze gebruiken voor '''''gratis'''' producten en dergelijke. Dan ben jij gewoon het product en betaal je met je eigen data. Het filter werkt verder prima. Je e-mailadres moet je net zo bewaken als je telefoonnummer. Die laat je ook niet overal achter.

                  Webkabouter

                  Dat is geen harvester maar een verzameling van reeds gelekte databases. Die e-mailadressen die daar in staan zijn al lang en breed bekent bij spammers voordat ze in die lijst opgenomen worden. Het kan wel handig zijn om te weten of je op zo'n lijst staat.
                  A prudent question is one-half of wisdom

                  Reageer


                  • #24
                    Oorspronkelijk gepost door MatthijsL Bekijk bericht

                    Welke onzin? De meeste spam ontvangen mensen nog steeds omdat ze onzorgvuldig zijn met hun e-mailadres en deze gebruiken voor '''''gratis'''' producten en dergelijke. Dan ben jij gewoon het product en betaal je met je eigen data. Het filter werkt verder prima. Je e-mailadres moet je net zo bewaken als je telefoonnummer. Die laat je ook niet overal achter.

                    Webkabouter

                    Dat is geen harvester maar een verzameling van reeds gelekte databases. Die e-mailadressen die daar in staan zijn al lang en breed bekent bij spammers voordat ze in die lijst opgenomen worden. Het kan wel handig zijn om te weten of je op zo'n lijst staat.

                    En dan sta je op die lijst, dan kun je alles veranderen maar je emailadres blijft er op staan.

                    Wat is dan wijsheid in dit geval? Krijg je dan een nieuw emailadres? Ik denk van niet.

                    Reageer


                    • #25
                      Oorspronkelijk gepost door Waarheid Bekijk bericht
                      En dan sta je op die lijst, dan kun je alles veranderen maar je emailadres blijft er op staan.
                      Wat is dan wijsheid in dit geval? Krijg je dan een nieuw emailadres? Ik denk van niet.

                      Ik geloof niet dat Delta verantwoordelijk is voor zo'n lijst, dus of je een nieuw e-mail adres neemt dat bepaal jezelf.

                      Wat een onzinnige discussie dreigt dit weer te worden !
                      Laatst bewerkt door driepinter; 13 Apr 2021, 17:22.

                      Reageer


                      • #26
                        Oorspronkelijk gepost door Waarheid


                        Het is een vraag, zolang ik bij zeelandnet zit heb ik n.l hetzelfde emailadres, ik weet toch niet of ik zomaar een nieuw emailadres krijg?

                        En opnieuw poneer je aannames om een medeforumgebruiker in een kwaad daglicht te zetten.

                        Totaal onnodig lijkt mij.
                        HI Waarheid
                        Laatst bewerkt door TimE; 13 Apr 2021, 18:04.

                        Reageer


                        • #27
                          Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht


                          Ik geloof niet dat Delta verantwoordelijk is voor zo'n lijst, dus of je een nieuw e-mail adres neemt dat bepaal jezelf.

                          Wat een onzinnige discussie dreigt dit weer te worden !

                          Net toch maar even gecheckt.

                          Dit is je primaire e-mailadres

                          Let op: Het is niet mogelijk dit e-mailadres te verwijderen of de naam te wijzigen.


                          Als ik de reacties over glasvezel lees gaat het ook daar regelmatig over het wel of niet kunnen behouden van je vaste emailadres!

                          Dus wat er nu onzinnig is of dreigt aan mijn vraag dat moet je mij dan maar eens haarfijn uitleggen.

                          Reageer


                          • #28
                            Oorspronkelijk gepost door TimE Bekijk bericht

                            Dat ben ik helemaal met je eens. dat probeer ik ook, maar ik hoef toch niet alles te pikken? Ik ben een zeer aardige oude en vergevingsgezinde man.

                            Ik stel een vraag aan MatthijsL en driepinter reageert daar op, met het antwoord dat je zelf hebt kunt lezen.

                            Ik was mijn handen geheel in onschuld.

                            Reageer


                            • #29
                              Oorspronkelijk gepost door TimE Bekijk bericht

                              Het poneren van aannames is de uitspraak van driepinter ''Wat een onzinnige discussie dreigt dit weer te worden'' !

                              Ik vind dat niet leuk en onsportief.
                              Laatst bewerkt door Guest01; 13 Apr 2021, 18:25.

                              Reageer


                              • #30
                                Oorspronkelijk gepost door Waarheid Bekijk bericht
                                Het poneren van aannames is de uitspraak van driepinter ''Wat een onzinnige discussie dreigt dit weer te worden'' !
                                Ik vind dat niet leuk en onsportief.
                                Naar mijn idee gaat het hier op forum niet wie het record van de meeste posts per dag kan behalen, maar om de inhoud.

                                Dus probeer eens aan de volgende spreuk te denken : Less is More.
                                Laatst bewerkt door driepinter; 14 Apr 2021, 06:15.

                                Reageer

                                Om te reageren, moet je eerst .

                                verwerken...
                                X