Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Weer veel spam van Gmail

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Weer veel spam van Gmail

    Is er van de provider zijn kant Webmaster ,er wat is . ? wat hij kan doen aan het bombardement van Spam van Gmail? en Ziggo
    Zou zeer fijn zijn ,Verschillende mensen hebben er ook al over geklaagd
    Laatst bewerkt door koekeroe; 5 Mar 2021, 12:35.

  • #2
    Het korte eerlijke antwoord is: Nee.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
      Het korte eerlijke antwoord is: Nee.
      Ik snap wel wat ,krijg net bericht van mijn Spamfilter, er staan er ook genoeg in van Gmail.maar er komen er nog vele door?

      Reageer


      • #4
        Het wordt met de dag steeds gekker met de rommel via gmail. Een enkele keer als spam herkend soms unsure maar meestal doorgestuurd.
        Kan zelf weinig of niets doen in het spamfilter, want de mail is allemaal van het format [email protected] waarbij xxxxx steeds een andere samenstelling heeft dus *@gmail.com heeft geen zin in het spamfilter want dan wordt alle email van gmail geblokkeerd.
        Het is zeker niet mijn bedoeling weer een eindeloze discussie op te starten over het spamfilter want dat werkt best goed, maar deze spam via Gmail wordt wel wat te gek

        Reageer


        • #5
          Wat mij opvalt is, dat de link naar het spamfilter in de webmail regelmatig niet werkt. Op die momenten komen er ook meer spamberichten (bijna altijd met @gmail in de domeinnaam) doorheen. Het lukt blijkbaar niet om dat spamfilter stabiel te laten werken..

          Reageer


          • #6
            Hier is het ook prijs Krijg je zaterdags de spammelding van Delta ,dan staan er 10 opgevangen erbij ,en 90 krijg je binnen
            Het loopt gewoon de spuigaten uit,
            En zoals gewoonlijk krijgen we hier geen antwoord op

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door koekeroe Bekijk bericht
              Hier is het ook prijs Krijg je zaterdags de spammelding van Delta ,dan staan er 10 opgevangen erbij ,en 90 krijg je binnen
              Het loopt gewoon de spuigaten uit,
              En zoals gewoonlijk krijgen we hier geen antwoord op
              Er is ook geen antwoord op. Hoe vaak je het ook vraagt. Nie zo deu je vleke trappe.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht

                Er is ook geen antwoord op. Hoe vaak je het ook vraagt. Nie zo deu je vleke trappe.
                Bent u de nieuwe webmaster?

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door koekeroe Bekijk bericht

                  Bent u de nieuwe webmaster?
                  Webmasters houden zich niet bezig met spamfiltering en dan nog is er (bijna) niets aan te doen. Niet leuk, wel eerlijk.

                  Reageer


                  • #10
                    De e-mail zal afkomstig lijken van Gmail, maar dat kunnen spammers met niet al te veel moeite aanpassen. Dit wordt juist met de reden gedaan die eerder al aangegeven werd, *@gmail.com ga je niet op op de zwarte lijst zetten.

                    Het spamfilter kan je beter laten werken door de spammails die je ontvangt in te voeren en daarmee train je het filter om deze beter te laten werken. Je kan je e-mail zo naar het betreffende vlak slepen en met elk bericht die je invoert wordt het filter beter. Het spamfilter bereik je door eerst in te loggen op de webmail met het betreffende account en daarna klik je aan de linkerkant op 'Spamfilter'.

                    100% spam voorkomen zal daarmee niet gaan gebeuren. Spam ontvang je vaak omdat je je e-mailadres ergens hebt achter gelaten voor bijvoorbeeld een 'gratis' product, of ergens anders op internet laten slingeren. Ook kan het zijn dat jij of mensen in jouw omgeving door malware getroffen worden waarbij e-mailadressen ontvreemd worden of mogelijk bij een database hack. Via https://haveibeenpwned.com/ kan je ook controleren of jouw adres ergens ontvreemd is.

                    Spammers verzinnen ook weer steeds nieuwe manieren om hun spam te versturen, dus wat dat betreft zal spam een never ending story zijn. We doen in ieder geval al het mogelijke om spam tot een minimum te beperken. Om je een kleine indicatie te geven, elke dag worden er +- 122 miljard spamberichten verzonden over het internet. Het is een flinke opgave om dat allemaal tegen te houden
                    A prudent question is one-half of wisdom

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door MatthijsL Bekijk bericht
                      De e-mail zal afkomstig lijken van Gmail, maar dat kunnen spammers met niet al te veel moeite aanpassen. Dit wordt juist met de reden gedaan die eerder al aangegeven werd, *@gmail.com ga je niet op op de zwarte lijst zetten.

                      Het spamfilter kan je beter laten werken door de spammails die je ontvangt in te voeren en daarmee train je het filter om deze beter te laten werken. Je kan je e-mail zo naar het betreffende vlak slepen en met elk bericht die je invoert wordt het filter beter. Het spamfilter bereik je door eerst in te loggen op de webmail met het betreffende account en daarna klik je aan de linkerkant op 'Spamfilter'.

                      100% spam voorkomen zal daarmee niet gaan gebeuren. Spam ontvang je vaak omdat je je e-mailadres ergens hebt achter gelaten voor bijvoorbeeld een 'gratis' product, of ergens anders op internet laten slingeren. Ook kan het zijn dat jij of mensen in jouw omgeving door malware getroffen worden waarbij e-mailadressen ontvreemd worden of mogelijk bij een database hack. Via https://haveibeenpwned.com/ kan je ook controleren of jouw adres ergens ontvreemd is.

                      Spammers verzinnen ook weer steeds nieuwe manieren om hun spam te versturen, dus wat dat betreft zal spam een never ending story zijn. We doen in ieder geval al het mogelijke om spam tot een minimum te beperken. Om je een kleine indicatie te geven, elke dag worden er +- 122 miljard spamberichten verzonden over het internet. Het is een flinke opgave om dat allemaal tegen te houden
                      Dank je wel Matthijs
                      Laatst bewerkt door koekeroe; 19 Mar 2021, 20:39.

                      Reageer


                      • #12
                        Wat een flauwekul het is niet mijn taak allerlei handelingen te doen. De spamfilter van Zeelandnet is gewoon waardeloos. Dat is hij al jaren en het zal niet veel beter worden ook. Mijn advies gebruik geen Zeelandnet emailadressen.

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door Velzen666 Bekijk bericht
                          Wat een flauwekul het is niet mijn taak allerlei handelingen te doen. De spamfilter van Zeelandnet is gewoon waardeloos. Dat is hij al jaren en het zal niet veel beter worden ook. Mijn advies gebruik geen Zeelandnet emailadressen.

                          Dan moet je eens de moeite nemen om in dat spamfilter te kijken, dan zul je zelf zien hoeveel spam ze opvangen en er in quarantaine staan.


                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door Waarheid Bekijk bericht


                            Dan moet je eens de moeite nemen om in dat spamfilter te kijken, dan zul je zelf zien hoeveel spam ze opvangen en er in quarantaine staan.

                            Waarheid ik heb dat gedaan Zeelandfilter 30 opgevangen ,en 76 erdoor GMail En Ziggo, Geen dingen aansmeren dat geen hout trekt heb ik al eerder bericht van gedaan Velzen heeft gewoon een beetje gelijk
                            Laatst bewerkt door koekeroe; 22 Mar 2021, 15:42.

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door koekeroe Bekijk bericht

                              Waarheid ik heb dat gedaan 30 opgevangen ,en 76 erdoor GMail En Ziggo, Geen dingen aansmeren dat geen hout trekt heb ik al eerder bericht van gedaan Velzen heeft gewoon een beetje gelijk

                              Koekeroe. Het ging er meer om dat het spamfilter (bij mij dan) veel pakt en niet dat het niet werkt.

                              Ooit Thunderbird geprobeerd? Thunderbird populaire hulpmiddelen voor het filteren van ongewenste berichten zijn bijgewerkt om spam voor te blijven.

                              Elk e-mailbericht dat je ontvangt passeert Thunderbird toonaangevende spamfilters.

                              Telkens wanneer je berichten als spam markeert, ''leert'' Thunderbird ervan en verbetert het zijn filters, zodat je meer tijd hebt om e-mail te lezen die relevant is.

                              Thunderbird kan ook de spamfilters van je ''e-mailprovider'' gebruiken om ongewenste berichten uit je Postvak IN te houden.

                              https://www.thunderbird.net/nl/

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X