Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Spam

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #16
    Oorspronkelijk gepost door hillebregt Bekijk bericht
    Alleen aan de MacDonalds heb ik niks aan want die hebben we niet in ons dorpje, dus gewoon ongelezen de prullenbak in, samen met de rest.
    Gewoon het server ip van de server die het bericht stuurt blokkeren. Dat kun je doen door dat ip adres in de blacklist te zetten.

    Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

    Reageer


    • #17
      Oorspronkelijk gepost door fred44nl Bekijk bericht

      maar dat het niet goed werkt, dat is toch wel duidelijk.
      Werkt aardig goed in mijn geval, enige spam die doorkomt is single image spam, geen tekstbericht dus maar een plaatje met de tekst daarin. Waarom ze geen mails blokken die alleen maar een image file zijn begrijp ik niet, zou het geheel in mijn geval bijna spamvrij maken.

      Reageer


      • #18
        Oorspronkelijk gepost door Arupam1 Bekijk bericht
        Werkt aardig goed in mijn geval, enige spam die doorkomt is single image spam, geen tekstbericht dus maar een plaatje met de tekst daarin.
        Toevoeging:
        Een plaatje in je email is vaak een link is die naar dat plaatje verwijst. Dat zou inhouden dat je provider email zou moeten tegenhouden waarin links zijn opgenomen. En dat is dus niet echt conform de privacy. Daardoor zijn we allemaal zelf verantwoordelijk voor het valideren van email (ongewenst of niet) en daar is een spamfilter juist voor.
        Forward dergelijke email altijd in naar je anti-spam service zodat deze kan leren van welke servers die email afkomstig is (emailadressen blocken ipv ipnummer blacklisten heeft geen enkele zin).

        Als je je je mailprogramma zo instelt dat plaatjes default _niet_ worden geopend (of dat je zelf een plaatje niet opent, vooral op smart phones) is er minder aan de hand. Een spamserver registreert namelijk ook wanneer een plaatje wordt bekeken (locatie, tijd, ipadres). Juist dat soort specifieke gegevens worden doorverkocht en zorgen voor nog meer (gerichte) spam.

        Feit is dat je de email al hebt ontvangen - we hollen met z'n allen (ook de provider) altijd achter de feiten aan.

        Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

        Reageer


        • #19
          Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
          Toevoeging:
          Een plaatje in je email is vaak een link is die naar dat plaatje verwijst. Dat zou inhouden dat je provider email zou moeten tegenhouden waarin links zijn opgenomen. En dat is dus niet echt conform de privacy. Daardoor zijn we allemaal zelf verantwoordelijk voor het valideren van email (ongewenst of niet) en daar is een spamfilter juist voor.
          Forward dergelijke email altijd in naar je anti-spam service zodat deze kan leren van welke servers die email afkomstig is (emailadressen blocken ipv ipnummer blacklisten heeft geen enkele zin).

          Als je je je mailprogramma zo instelt dat plaatjes default _niet_ worden geopend (of dat je zelf een plaatje niet opent, vooral op smart phones) is er minder aan de hand. Een spamserver registreert namelijk ook wanneer een plaatje wordt bekeken (locatie, tijd, ipadres). Juist dat soort specifieke gegevens worden doorverkocht en zorgen voor nog meer (gerichte) spam.

          Feit is dat je de email al hebt ontvangen - we hollen met z'n allen (ook de provider) altijd achter de feiten aan.
          Zeelandnet blokkeert emails met urls erin hoor, ik wilde afgelopen week 3 urls naar nota bene een ander emailadres van mezelf bij zeelandnet mailen en dat mocht dus niet. Verder geheel met je eens

          Reageer

          Om te reageren, moet je eerst .

          verwerken...
          X