Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Delta inzicht uit de lucht

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Delta inzicht uit de lucht

    U heeft sinds een aantal jaren DELTA Inzicht in huis, waarmee u op de voet uw energieverbruik kunt volgen. Binnenkort gaat het systeem waarvan DELTA Inzicht gebruik maakt uit de lucht. Onze softwarepartner stopt met de ondersteuning ervan. Als u op dit moment actief gebruik maakt van DELTA Inzicht wilt u natuurlijk weten wat daarvan de gevolgen zijn.

    Gebruik deze app en gratis verkregen kastje al heel wat jaren bevalt prima.
    Nu gaat de uit de lucht wat ik zeer betreur de nieuwe aangeboden situatie is zeker niet te vergelijken met wat ik nu heb.
    Zou er een ander alternatief zijn om dit kastje van delta te blijven gebruiken met een alternatieve software?
    Hoor graag van jullie of iemand een oplossing weet.

    Mvg Jorisarco

  • #2
    Ik weet geen oplossing om het delta kastje te blijven gebruiken.
    Zelf heb ik een P1 apparaatje van Home wizard (29 euro )
    Kijk op hun website , is misschien een goed alternatief.

    Reageer


    • #3
      Ander alternatief is misschien https://enelogic.com/nl

      Reageer


      • #4
        SlimmemeterPortal.nl is een overzichtelijk gratis app.
        Er is ook een uitgebreidere versie maar die is niet gratis.


        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door jorisarco Bekijk bericht
          Onze softwarepartner stopt met de ondersteuning ervan.
          Helaas had Delta een aantal jaren terug problemen met de levering van de hardware. Software-matig liep het ook allemaal niet zo goed (kip-ei).

          Gelukkig zijn er tegenwoordig hele goede, simpele oplossingen, zoals de P1 meter van Homewizard
          @ https://www.homewizard.com/nl/p1-meter/

          Wordt ook zonder problemen herkend in Home Assistant
          @ https://www.hellosmarthome.nl/post/r...ome-assistant/
          Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

          Reageer


          • #6
            [QUOTE=Webkabouter;n262316]
            Helaas had Delta een aantal jaren terug problemen met de levering van de hardware. Software-matig liep het ook allemaal niet zo goed (kip-ei).

            Gelukkig zijn er tegenwoordig hele goede, simpele oplossingen, zoals de P1 meter van Homewizard
            @ https://www.homewizard.com/nl/p1-meter/



            Bedankt voor de tip, het heeft bij mij altijd goed gewerkt en vind het jammer dat het gaat verdwijnen dus ga ik maar voor die P1.

            Reageer


            • #7
              [QUOTE=Kennie-L;n262348]
              Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
              vind het jammer dat het gaat verdwijnen dus ga ik maar voor die P1.
              Vergeet niet even te checken welke slimme meter je gebruikt. Afhankelijk van het type (SMR4 en ouder) moet je aan de P1 een USB-C adapter koppelen voor voeding.
              @ https://www.homewizard.com/nl/shop/wi-fi-p1-meter/
              Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

              Reageer


              • #8
                [QUOTE=Webkabouter;n262368]
                Oorspronkelijk gepost door Kennie-L Bekijk bericht
                Vergeet niet even te checken welke slimme meter je gebruikt. Afhankelijk van het type (SMR4 en ouder) moet je aan de P1 een USB-C adapter koppelen voor voeding.
                @ https://www.homewizard.com/nl/shop/wi-fi-p1-meter/
                Dat heb ik gezien en zo'n adapterje heb ik inderdaad nodig, geen probleem.

                Reageer


                • #9
                  Hoi, bij het kastje waren ook slimme stekkers, ik begrijp dat die ook niet meer werken na 30 juni? Zonde als het allemaal nog wel werkt toch? De stekkers zijn van fifthplay, dat zit in België. Is er voor dit ook geen alternatieve app? Iemand die dit al heeft getest?

                  Reageer


                  • #10
                    In de e-mali van Delta van 15 mei staat in de 3e alinea het volgende:

                    We werken bovendien hard aan meer nieuwe mogelijkheden in MijnDELTA. Met nog meer inzicht in uw energieverbruik en de bijbehorende kosten. Gebruikt u op dit moment de DELTA Inzicht-app? In juni wordt die app vervangen door de nieuwe MijnDELTA Energie-app. Dat gebeurt automatisch als u de DELTA Inzicht-app al gebruikt. U kunt de MijnDELTA-app tegen die tijd ook downloaden in de app-stores.

                    Misschien verstandig om hier op te wachten >

                    Reageer


                    • #11
                      het zou wettelijk verboden moeten worden om dit soort dingen te beëindigen.
                      geen updates meer tot daaraan toe, maar laat wat er is bestaan.
                      heb dit al meegemaakt met m'n zonnepanelen.
                      heb toen geïnvesteerd een railmodule, deze is nu dus ook waardeloos net als de vele stekkers.
                      BEDANKT

                      Reageer


                      • #12
                        Bedankt,

                        Hoi heel erg bedankt voor jullie reacties.
                        De website die Delta komt tekort tegenover de app is mijn conclusie.
                        Homewizard is een prima alternatief nadat ik mij heb ingelezen.
                        Vind het jammer dat ze delta inzicht laten vervallen op 30 juni maar het is niet anders.
                        Soms wordt het beter maar nu even niet.
                        De alternatieve websites is de gratis variant het net niet en dan moet je 1,50 euro betalen voor een volledige versie.
                        Nee zeg ik dan.
                        Beter dan maar inversteren in Homewizard.

                        mvg

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door zappy17 Bekijk bericht
                          In de e-mali van Delta van 15 mei staat in de 3e alinea het volgende:

                          We werken bovendien hard aan meer nieuwe mogelijkheden in MijnDELTA. Met nog meer inzicht in uw energieverbruik en de bijbehorende kosten. Gebruikt u op dit moment de DELTA Inzicht-app? In juni wordt die app vervangen door de nieuwe MijnDELTA Energie-app. Dat gebeurt automatisch als u de DELTA Inzicht-app al gebruikt. U kunt de MijnDELTA-app tegen die tijd ook downloaden in de app-stores.

                          Misschien verstandig om hier op te wachten >
                          Tja, betekend dit dan dat ik mijn huidige Smartplugs gewoon kan blijven gebruiken of moet ik weer een ( hoop ) geld gaan uitgeven voor andere switches ( schakelklokken ) ? Want in dat geval denk ik dat ik maar gewoon een aantal ( digitale ? schakelklokken haal bij een bouwmarkt. Ik gebruik de smartpluggen voornamelijk om op afstand de verlichting in huis te schakelen en de lader van onze phones en tablets automatisch aan en uit te laten gaan.

                          Geen zin om al die energie maatschappijen zoals Delta " financieel te spekken " met het risico om over "een half jaar of zo " weer wat anders te moeten kopen

                          UPDATE:
                          Inmiddels bij een bouwmarkt een aantal digitale schakelklokken gekocht.
                          Dit werkt net zo makkelijk, nog makkelijker eigenlijk dan de zooi van Delta. Programmeerbaar per dag, per week, 10 programma's per klok, en ook handmatig aan en uit te schakelen. Geen gedoe meer met apps en zo. Kortom.... OPGELOST
                          Laatst bewerkt door ErikM; 17 Jun 2023, 08:06.

                          Reageer


                          • #14
                            Delta, ik heb behalve smart stekkers ook een thermostaat van Fifhplay. Komt hiervoor ook een oplossing?
                            Hoe moet ik mijn verwarmingsinstallatie in de toekomst dan nog instellen en regelen?
                            Komt Delta nog met een alternatief of vergoeding aangeboden!.
                            of moet ik modem, smart stekkers en thermostaat afvoeren?

                            Reageer


                            • #15
                              Ik heb diverse set`s in gebruik met thermostaten , heeft altijd prima gewerkt . Kan nu voor honderden euro`s nieuwe thermostaten gaan kopen . Werkelijk zwaar prut zo.
                              Is ook waardeloos dat die Gateway niet zelf benaderbaar zijn via je netwerk(op wat settings na dan) om je thermostaat in te stellen.

                              Delta haalt gewoon de website offline en klaar.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X