Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Spamfilter via PIP naar MijnDelta

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #16
    Spam is een groot probleem. Elke dag worden er ruim een half miljard spamberichten verstuurd. Het allergrootste probleem is dat er nog steeds mensen zijn die ingaan op aanbiedingen in die spamberichten waardoor spammen erg winstgevend kan zijn. Er zitten namelijk weinig kosten in de verzending van spam. Gaat dan een klein percentage van de spamontvangers in op het aanbod, dan heeft de spammer al winst. Als wereldwijd niemand meer op spam zou reageren, dan is het niet meer winstgevend en zal het op den duur stoppen. Of iig een heel stuk minder worden.

    Spammers verzinnen ook steeds weer nieuwe methodes om spambestrijding te ontwijken. Het is wat dat betreft net een soort virus. Er moet eerst ontdekt worden hoe het zich verspreid voordat het tegengehouden kan worden.

    Let ook altijd op waar je je e-mailadres achterlaat. Er zijn op internet bots actief die niets anders doen dan zoeken naar e-mailadressen die online staan om ze te kunnen spammen. Ook zijn er bedrijven die je e-mailadres doorverkopen wanneer je bijvoorbeeld een 'gratis' product hebt aangevraagd. Er zijn mogelijkheden om tijdelijke e-mailadressen aan te maken. Bijvoorbeeld bij ikbenspamvrij.nl. Je kan dan een adres aanmaken die maar bestaat voor 1 uur. Ideaal als je ergens informatie zoekt waar ze je e-mailadres willen hebben. Je hoeft dan niet je eigen adres achter te laten.

    Twijfel vooral niet aan jezelf. Je bent niet de enige die gehinderd wordt door spam.
    A prudent question is one-half of wisdom

    Reageer


    • #17
      Is de oude PiP al bereikbaar in de Multimediadiensten ?? Ik wil mijn spamfilter terug....!!!

      Reageer


      • #18
        Oorspronkelijk gepost door hillebregt
        Is de oude PiP al bereikbaar in de Multimediadiensten ?? Ik wil mijn spamfilter terug....!!!
        Bij mij zit het er vanmorgen terug in inclusief de WifiSpots voor epc 3212 modem gebruikers.

        Reageer


        • #19
          Oorspronkelijk gepost door Mapje
          Oorspronkelijk gepost door hillebregt
          Is de oude PiP al bereikbaar in de Multimediadiensten ?? Ik wil mijn spamfilter terug....!!!
          Bij mij zit het er vanmorgen terug in inclusief de WifiSpots voor epc 3212 modem gebruikers.
          Kun je bij het spamfilter ook instellingen wijzigen, want dat kan ik nog steeds niet?

          Reageer


          • #20
            Ja hoor het werkt bij mij net weer als vroeger.

            Reageer


            • #21
              Oorspronkelijk gepost door Mapje
              Ja hoor het werkt bij mij net weer als vroeger.
              Wijzigen kan nog niet rechtstreeks via MijnDelta, maar de PIP is gedeeltelijk terug in ere hersteld ziek ik nu :8

              Reageer


              • #22
                Fijn dat ik via via weer mijn instellingen kan inzien met o.a. de spamfilter. Nu nog het probleem opgelost zien van de overvloed aan spam (10-tallen per dag) sinds de wissel van de PiP naar MijnDelta. Heel frappant op hetzelfde moment en alles Engelstalig en het blijft maar doorgaan, ondanks het harde werken van [email protected]

                Reageer

                Om te reageren, moet je eerst .

                verwerken...
                X