Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Thuisbatterij handig ook als je geen zonnepanelen hebt.

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Thuisbatterij handig ook als je geen zonnepanelen hebt.

We hebben dubbel stroomtarief.
    Zag gister op tv reclame voor thuisbatterij.
    Nu kwam het in mijn kop op, zou ik een thuisbatterij gedurende het lage tarief op kunnen laden en dan gebruiken tijdens het hoge tarief.
    Laatst bewerkt door cschults; 2 weken geleden.

Oorspronkelijk gepost door cschults Bekijk bericht
    Nu kwam het in mijn kop op, zou ik een thuisbatterij gedurende het lage tarief op kunnen laden en dan gebruiken tijdens het hoge tarief.
    :-)
    Dat kan zeker!
    Heb je al eens gekeken naar het verschil tussen het hoge en lage tarief. Enkele centen per dag verdienen zou zeker moeten lukken en de terugverdientijd is vast niet meer dan een paar honderdjaar!

Reageer

Het rendement van een accu is zo laag, dat terug verdienen niet zal lukken.
      Koop een aggregaat, dan heb je meer kans :-)

Reageer

Een aggregaat maakt enorme herrie

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Klapperstoel Bekijk bericht
          Een aggregaat maakt enorme herrie
          Dat ligt aan de grootte en aan de constructie.
          Je heb ze ook voor camping gebruik, die zijn fluister-stil.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door r0n625 Bekijk bericht
            Het rendement van een accu is zo laag, dat terug verdienen niet zal lukken.
            Koop een aggregaat, dan heb je meer kans :-)
            Maar ook een aggregaat moet je voeden. Is dat goedkoper ?

Reageer

Maar ook een aggregaat moet je voeden. Is dat goedkoper ?
              Dat denk ik niet.
              Maar om als nood te gebruiken is het wel een goed bruikbaar alternatief.

Reageer

Ik heb het heel goed doorgerekend! Na 40 jaar kan je een thuisaccu nog niet terugverdienen
                Denk eens na ....indien het rendabel zou zijn,.......dan zouden onze leveranciers al lang hierop reageren en zelf reuze-accu's aanbieden.en zelf gebruiken.
                Laatst bewerkt door eherkemij; 1 week geleden.

Reageer

eherkemij Ik ben zo vrij geweest je username aan te passen en het e-mailadres gedeelte eruit te halen.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door [email protected] Bekijk bericht

Ik heb het heel goed doorgerekend! Na 40 jaar kan je een thuisaccu nog niet terugverdienen
                    Denk eens na ....indien het rendabel zou zijn,.......dan zouden onze leveranciers al lang hierop reageren en zelf reuze-accu's aanbieden.en zelf gebruiken.
                    Ik zou toch eerst even je schoolgeld terugvragen en gebruiken om te leren rekenen.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
                      Ik zou toch eerst even je schoolgeld terugvragen en gebruiken om te leren rekenen.
                      Dat denk ik niet, het rendement van een accu is slecht, je moet er veel meer instoppen dan wat je er uit kan halen.
                      Een accu gaat in capaciteit achteruit, vanaf de fabrikage, ook als deze niet gebruikt wordt.
                      Kijk eens wat een installatie kost, waar een wasmachine op kan werken (2000 Watt ?), en kijk eens hoelang deze installatie meegaat.
                      Zelfs met (vervuilende) zonnepanelen kan je dit niet snel terugverdienen.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door eherkemij Bekijk bericht

Bij aanschaf 20kw thuisbatterij berekent zonneplan een terugverdientijd van 4 tot 5 jaar. In het kader van netstabilisatie.

Reageer

Bij aanschaf 20kw thuisbatterij berekent zonneplan een terugverdientijd van 4 tot 5 jaar. In het kader van netstabilisatie.
                          Dat is met gebruik van zonnecellen en daarnaast is het een verwachting.
                          Nergens hebben ze het over de aanpassing van je groepenkast en je huisinstallatie.
                          Je moet wel alle kosten meenemen in je berekening.

Reageer

De bedoeling is natuurlijk dat je een variabel uurtarief neemt. En dan de batterij oplaad als de stroom praktisch gratis is.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door mesa57 Bekijk bericht
                              De bedoeling is natuurlijk dat je een variabel uurtarief neemt. En dan de batterij oplaad als de stroom praktisch gratis is.
                              Ja maar de netwerkbeheerders willen toch naar variabel tarief om congestie te voorkomen.

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                              X