Aankondiging
Samenvouwen
Nog geen aankondiging.
Thuisbatterij handig ook als je geen zonnepanelen hebt.
Samenvouwen
X
-
Oorspronkelijk gepost door Admin Bekijk berichteherkemij Ik ben zo vrij geweest je username aan te passen en het e-mailadres gedeelte eruit te halen.
Laat een reactie achter:
-
Oorspronkelijk gepost door mesa57 Bekijk berichtDe bedoeling is natuurlijk dat je een variabel uurtarief neemt. En dan de batterij oplaad als de stroom praktisch gratis is.
Laat een reactie achter:
-
Oorspronkelijk gepost door cschults Bekijk berichtBij aanschaf 20kw thuisbatterij berekent zonneplan een terugverdientijd van 4 tot 5 jaar. In het kader van netstabilisatie.
Nergens hebben ze het over de aanpassing van je groepenkast en je huisinstallatie.
Je moet wel alle kosten meenemen in je berekening.
- 1 Like
Laat een reactie achter:
-
Oorspronkelijk gepost door eherkemij Bekijk bericht
Ik heb het heel goed doorgerekend! Na 40 jaar kan je een thuisaccu nog niet terugverdienen
Denk eens na ....indien het rendabel zou zijn,.......dan zouden onze leveranciers al lang hierop reageren en zelf reuze-accu's aanbieden.en zelf gebruiken.
Laat een reactie achter:
-
Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk berichtIk zou toch eerst even je schoolgeld terugvragen en gebruiken om te leren rekenen.
Een accu gaat in capaciteit achteruit, vanaf de fabrikage, ook als deze niet gebruikt wordt.
Kijk eens wat een installatie kost, waar een wasmachine op kan werken (2000 Watt ?), en kijk eens hoelang deze installatie meegaat.
Zelfs met (vervuilende) zonnepanelen kan je dit niet snel terugverdienen.
Laat een reactie achter:
-
Oorspronkelijk gepost door [email protected] Bekijk bericht
Ik heb het heel goed doorgerekend! Na 40 jaar kan je een thuisaccu nog niet terugverdienen
Denk eens na ....indien het rendabel zou zijn,.......dan zouden onze leveranciers al lang hierop reageren en zelf reuze-accu's aanbieden.en zelf gebruiken.
Laat een reactie achter:
-
eherkemij Ik ben zo vrij geweest je username aan te passen en het e-mailadres gedeelte eruit te halen.
Laat een reactie achter:
-
Oorspronkelijk gepost door cschults Bekijk berichtWe hebben dubbel stroomtarief.
Zag gister op tv reclame voor thuisbatterij.
Nu kwam het in mijn kop op, zou ik een thuisbatterij gedurende het lage tarief op kunnen laden en dan gebruiken tijdens het hoge tarief.
Laatst bewerkt door eherkemij; 30 Nov 2024, 17:29.
- 1 Like
Laat een reactie achter:
-
Oorspronkelijk gepost door cschults Bekijk berichtMaar ook een aggregaat moet je voeden. Is dat goedkoper ?
Maar om als nood te gebruiken is het wel een goed bruikbaar alternatief.
Laat een reactie achter:
-
Oorspronkelijk gepost door r0n625 Bekijk berichtHet rendement van een accu is zo laag, dat terug verdienen niet zal lukken.
Koop een aggregaat, dan heb je meer kans :-)
- 1 Like
Laat een reactie achter:
-
Oorspronkelijk gepost door Klapperstoel Bekijk berichtEen aggregaat maakt enorme herrie
Je heb ze ook voor camping gebruik, die zijn fluister-stil.
Laat een reactie achter:
-
Om te reageren, moet je eerst inloggen.
Laat een reactie achter: