Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Internetproviders voorzichtig met doorberekenen van inflatie

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Internetproviders voorzichtig met doorberekenen van inflatie

    Voorzichtig
    13 mrt 2023 om 15:47Update: 17 uur geleden
    289 reacties

    Telecombedrijven durven niet de volledige inflatierekening bij klanten te leggen, uit angst dat ze weglopen. Ziggo kondigde vorige week een prijsverhoging van 8,5 procent aan. Dat is een flinke stijging, maar nog altijd minder dan de inflatie van 10 procent. KPN deed eind vorig jaar iets soortgelijks.
    Door de inflatie gaan particuliere klanten van Ziggo vanaf 1 juli gemiddeld 8,5 procent meer betalen voor tv, internet en telefonie. Zakelijke klanten moeten dieper in de buidel tasten en wél de volle 10 procent meer betalen.

    "We hebben besparende maatregelen genomen, zodat we niet de volledige inflatie in rekening hoeven te brengen", vertelt een woordvoerder aan NU.nl. De provider wil zo voorkomen dat klanten hun abonnement elders afsluiten.

    KPN voerde in oktober 2022 een inflatiecorrectie van 5,8 procent door. Maar als de prijs daardoor met meer dan 2 euro omhoog zou gaan, werd de prijsstijging beperkt tot maximaal 2 euro. Ook KPN hield daarbij de concurrentie scherp in de gaten.

    Bij Ziggo zijn huishoudens vanaf 1 juli 3,50 euro tot 7,75 euro per maand meer kwijt voor hun Ziggo-abonnement. De duurste abonnementen worden minder in prijs verhoogd dan de goedkopere contracten.

    Nieuwe klanten krijgen ook met de tariefsverhogingen te maken. Vanaf 1 juli worden de prijzen van alle abonnementen op de website van Ziggo verhoogd.

    Mensen die voor die tijd een abonnement afsluiten, worden geïnformeerd dat zij vanaf juli ook meer gaan betalen. Voorheen pasten de meeste telecombedrijven alleen inflatiecorrectie toe bij klanten met een lopend contract.

  • #2
    Nou ik verwacht ook (minimaal) 8,5% prijsverhoging per 1 juli bij DELTA, want zij hanteren tenslotte ook de inflatiecorrectie.

    Reageer


    • #3
      koekeroe Het zou wel zo netjes zijn wanneer je aan bronvermelding zou doen. Domweg teksten van internet halen en dat vervolgens min of meer als eigen teksten plaatsen is volgens mij niet zoals het hoort.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
        Nou ik verwacht ook (minimaal) 8,5% prijsverhoging per 1 juli bij DELTA, want zij hanteren tenslotte ook de inflatiecorrectie.
        Delta heeft in januari al een inflatiecorrectie doorgevoerd naar eigen zeggen. Aangezien de inflatie niet meer stijgt, eerder daalt op dit moment ligt het niet voor de hand dat Delta opnieuw de prijzen laat stijgen.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

          Delta heeft in januari al een inflatiecorrectie doorgevoerd naar eigen zeggen. Aangezien de inflatie niet meer stijgt, eerder daalt op dit moment ligt het niet voor de hand dat Delta opnieuw de prijzen laat stijgen.
          Hoop is de vader van de gedachte......
          [B][SIZE=12px][FONT=Verdana][COLOR=#000000][SUP]Er staat niémand op míjn banlist, dus jullie hoeven er ook geen rekening mee te houden.[/SUP][/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Caiway55 Bekijk bericht
            koekeroe Het zou wel zo netjes zijn wanneer je aan bronvermelding zou doen. Domweg teksten van internet halen en dat vervolgens min of meer als eigen teksten plaatsen is volgens mij niet zoals het hoort.
            Je moet je leesbril eens vernieuwen

            Reageer


            • #7
              Beiden zijn geen bronvermeldingen. Je hoort duidelijk te vermelden waar het artikel vandaan kom alvorens je het artikel plaatst.
              Dat er in het artikel staat dat iemand iets tegen nu.nl gezegd heeft is natuurlijk geen bronvermelding, dat kan ook gewoon een verwijzing zijn in een zelf verzonnen stukje tekst.

              Het moet gewoon in 1 keer duidelijk zijn en niet met een link naar reacties.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

                Delta heeft in januari al een inflatiecorrectie doorgevoerd naar eigen zeggen. Aangezien de inflatie niet meer stijgt, eerder daalt op dit moment ligt het niet voor de hand dat Delta opnieuw de prijzen laat stijgen.
                Je vergeet één ding, glasvezel is per januari en kabel per juli (dus die moet nog komen).

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Caiway55 Bekijk bericht
                  Beiden zijn geen bronvermeldingen. Je hoort duidelijk te vermelden waar het artikel vandaan kom alvorens je het artikel plaatst.
                  Dat er in het artikel staat dat iemand iets tegen nu.nl gezegd heeft is natuurlijk geen bronvermelding, dat kan ook gewoon een verwijzing zijn in een zelf verzonnen stukje tekst.

                  Het moet gewoon in 1 keer duidelijk zijn en niet met een link naar reacties.
                  Ik hoef jouw niks duidelijk te maken,Je leest het of je leest het niet Ik moet niks ,Ik hou me aan de regels

                  Reageer


                  • #10
                    Mij hoef je inderdaad niets duidelijk te maken, het gaat om een stukje fatsoen, maar kennelijk ontbreekt dat stukje. Er zitten auteursrechten op teksten, ook op internetteksten. Deze teksten mogen dus niet 1 op 1 overgenomen worden, zeker niet zonder een juiste bronvermelding, of heb je toestemming van DPG?

                    Reageer


                    • #11
                      Zou zo moeten zijn glasvezel naar boven kost een vermogen om het aan te sluiten.
                      Coax naar beneden die bestaat al jaren en nu krijge we korting.

                      Reageer

                      Om te reageren, moet je eerst .

                      verwerken...
                      X