Voorzichtig
13 mrt 2023 om 15:47Update: 17 uur geleden
289 reacties
Telecombedrijven durven niet de volledige inflatierekening bij klanten te leggen, uit angst dat ze weglopen. Ziggo kondigde vorige week een prijsverhoging van 8,5 procent aan. Dat is een flinke stijging, maar nog altijd minder dan de inflatie van 10 procent. KPN deed eind vorig jaar iets soortgelijks.
Door de inflatie gaan particuliere klanten van Ziggo vanaf 1 juli gemiddeld 8,5 procent meer betalen voor tv, internet en telefonie. Zakelijke klanten moeten dieper in de buidel tasten en wél de volle 10 procent meer betalen.
"We hebben besparende maatregelen genomen, zodat we niet de volledige inflatie in rekening hoeven te brengen", vertelt een woordvoerder aan NU.nl. De provider wil zo voorkomen dat klanten hun abonnement elders afsluiten.
KPN voerde in oktober 2022 een inflatiecorrectie van 5,8 procent door. Maar als de prijs daardoor met meer dan 2 euro omhoog zou gaan, werd de prijsstijging beperkt tot maximaal 2 euro. Ook KPN hield daarbij de concurrentie scherp in de gaten.
Bij Ziggo zijn huishoudens vanaf 1 juli 3,50 euro tot 7,75 euro per maand meer kwijt voor hun Ziggo-abonnement. De duurste abonnementen worden minder in prijs verhoogd dan de goedkopere contracten.
Nieuwe klanten krijgen ook met de tariefsverhogingen te maken. Vanaf 1 juli worden de prijzen van alle abonnementen op de website van Ziggo verhoogd.
Mensen die voor die tijd een abonnement afsluiten, worden geïnformeerd dat zij vanaf juli ook meer gaan betalen. Voorheen pasten de meeste telecombedrijven alleen inflatiecorrectie toe bij klanten met een lopend contract.
13 mrt 2023 om 15:47Update: 17 uur geleden
289 reacties
Telecombedrijven durven niet de volledige inflatierekening bij klanten te leggen, uit angst dat ze weglopen. Ziggo kondigde vorige week een prijsverhoging van 8,5 procent aan. Dat is een flinke stijging, maar nog altijd minder dan de inflatie van 10 procent. KPN deed eind vorig jaar iets soortgelijks.
Door de inflatie gaan particuliere klanten van Ziggo vanaf 1 juli gemiddeld 8,5 procent meer betalen voor tv, internet en telefonie. Zakelijke klanten moeten dieper in de buidel tasten en wél de volle 10 procent meer betalen.
"We hebben besparende maatregelen genomen, zodat we niet de volledige inflatie in rekening hoeven te brengen", vertelt een woordvoerder aan NU.nl. De provider wil zo voorkomen dat klanten hun abonnement elders afsluiten.
KPN voerde in oktober 2022 een inflatiecorrectie van 5,8 procent door. Maar als de prijs daardoor met meer dan 2 euro omhoog zou gaan, werd de prijsstijging beperkt tot maximaal 2 euro. Ook KPN hield daarbij de concurrentie scherp in de gaten.
Bij Ziggo zijn huishoudens vanaf 1 juli 3,50 euro tot 7,75 euro per maand meer kwijt voor hun Ziggo-abonnement. De duurste abonnementen worden minder in prijs verhoogd dan de goedkopere contracten.
Nieuwe klanten krijgen ook met de tariefsverhogingen te maken. Vanaf 1 juli worden de prijzen van alle abonnementen op de website van Ziggo verhoogd.
Mensen die voor die tijd een abonnement afsluiten, worden geïnformeerd dat zij vanaf juli ook meer gaan betalen. Voorheen pasten de meeste telecombedrijven alleen inflatiecorrectie toe bij klanten met een lopend contract.
Reageer