Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Site Delta Energie

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Site Delta Energie

    Ook de Site delta energie ligt tot tegenstelling ,wat er op Omroep Zeeland er uit? ,zal wel wegens drukte zijn ,denk ik
    DELTA roept op alleen bij dringende vragen, die niet kunnen wachten, te bellen en in plaats daarvan op de website van DELTA te kijken. "Mogelijk wordt hun vraag al beantwoord bij de veelgestelde vragen." Op die website staan ook uitlegvideo's en rekenvoorbeelden.

  • #2
    Inmiddels is de site weer in de lucht, heb het filmpje bekeken maar haal je niet de voorgeschreven grens per maand dan mag je nog sparen ook dat wist ik niet.

    Prijsplafond voor energie



    Prijsplafond en de jaarnota

    Laatst bewerkt door driepinter; 5 Jan 2023, 11:40.

    Reageer


    • #3
      Ik dacht dat ik het allemaal had begrepen, maar in het filmpje lanceren ze nu weer een term "gemiddelde contractprijs". Ik ging ervan uit dat je per maand kunt berekenen wat je kosten zijn aan de hand van de dan geldende gas- en kWh-prijs. Wijzigt die op bijvoorbeeld 01-10-2022, dan bereken je de maandkosten voor 01-10 met de toen geldende prijzen en na 01-10 met de nieuwe prijzen. Maar nu moet je dus iets met een "gemiddelde" prijs doen begrijp ik.

      Moet je dan op het moment van de contractdatum berekenen wat de gemiddelde Delta gas- en kWh-prijs is geweest de afgelopen 12 maanden? Dus: in 2022 geldt die "gemiddelde contractprijs" dan voor alle maanden die nog in je lopende contract vallen en voor 2023 moet die dan afgezet worden tegen het plafond... zoiets?

      Iemand een idee hoe dat werkt dan, of is daar ergens een voorbeeld van te vinden?
      Laatst bewerkt door JDN; 5 Jan 2023, 11:29.

      Reageer


      • #4
        Heel simpel ze zijn druk bezig met de site vernieuwen en updaten en daarom kun je niet overal op of in.
        Geduld is een schone zaak.

        Reageer


        • #5
          @ driepinter, dank voor het plaatsen van de filmpjes. Ik had ze nog niet gezien, maar het is me nu allemaal wat duidelijker (vast contract). Heb de filmpjes gelijk maar even opgeslagen.

          Reageer


          • #6
            Overigens is op Mijn Delta bij de nota's de retourbetaling van de 190 euro in november niet terug te vinden (wel ontvangen), die van december wel. De jaarrekeningen staan er ook nog niet.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door anomaly Bekijk bericht
              @ driepinter, dank voor het plaatsen van de filmpjes. Ik had ze nog niet gezien, maar het is me nu allemaal wat duidelijker (vast contract). Heb de filmpjes gelijk maar even opgeslagen.
              Ik heb ook nog een vast contract maar kreeg van de week mijn jaarnota.

              Ondanks teruggave is mijn nieuwe termijnbedrag toch fors omhoog gegaan.

              Dit komt dan waarschijnlijk door het hoge tarief van de BTW en het vervallen van de tijdelijke kortingen op energiebelasting in 2023.

              Reageer


              • #8
                In maart ben ik aan de beurt met de jaarafrekening. Is best wel spannend

                Reageer


                • #9
                  Aan alle kanten worden we besoudemietert: Het energieplafond is gewoon een 'sigaar uit eigen doos', en betekent voor een deel van de bevolking dat ze -ondanks zo veel mogelijk te besparen op het gebruik van energie- zelfs meer i.p.v. minder gaan betalen. Veranderingen m.i.v. januari 2023:-verhoging energiebelasting op stroom & gas-verhoging BTW-tarief van 9% naar 21%-verlaging Vermindering EnergiebelastingKortom: daar waar veel landen daadwerkelijk maatregelen hebben genomen om burgers in deze periode tegemoet te komen heeft de NLse overheid weer een manier gevonden om naar buiten toe een sociaal masker op te kunnen zetten, maar in realiteit haar eigen beneden-/modaal bevolking blijft uitmelken.Van alle zaken waar Nederland ca. Jaren Zestig om werd geroemd -sociaal bewogen, gelijke rechten, homo-vriendelijkheid, goed onderwijs- is anno 2023 weinig tot niets meer over.De morele verloedering heerst.

                  Reageer


                  • #10
                    Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: den haag.jpg
Bekeken: 319
Grootte: 94,0 Kb
ID: 251111 We worden belazerd door Den Haag:

                    Reageer


                    • #11
                      Op de Delta energie site kan ik nu ineens nog maar het verbruik per dag t/m 31-12-2022 zien. Tot voor kort kon ik nog tot 1 dag terug kijken.
                      Is er weer een probleem en ben ik wellicht te ongeduldig? Of heb ik dit probleem als enige?

                      Reageer


                      • #12
                        Kan terug tot dag 20/12 en in beeld tussen deze datums ook te zien dag15/1 zowel bij gas en stroom
                        Laatst bewerkt door onbekend__; 17 Jan 2023, 15:50.

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door JDN Bekijk bericht
                          Op de Delta energie site kan ik nu ineens nog maar het verbruik per dag t/m 31-12-2022 zien. Tot voor kort kon ik nog tot 1 dag terug kijken.
                          Is er weer een probleem en ben ik wellicht te ongeduldig? Of heb ik dit probleem als enige?
                          Zonet even ingelogd en inderdaad, hier hetzelfde. Wat nu weer? Hebben ze weer aan de verkeerde knoppen gezeten bij Delta?

                          Reageer


                          • #14
                            Januari is helemaal verdwenen. Dat wordt een goedkope maand
                            Klik op de afbeelding voor grotere versie  Naam: Screenshot 2023-01-17 at 15-49-33 Verbruik MijnDELTA.png Bekeken: 0 Grootte: 31,3 Kb ID: 252459

                            Reageer


                            • #15
                              Wellicht een foutje in de dagverbruik-waardes van januari. Die hadden allemaal nog met een factor 1,5 vermenigvuldigd moeten worden. Of zoiets...

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X