Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

KPN: internetten twintig keer zo snel in nabije toekomst

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • KPN: internetten twintig keer zo snel in nabije toekomst

    KPN: internetten twintig keer zo snel in nabije toekomst (zeelandnet.nl)

    Dan krijgt Delta Fiber concurrentie

  • #2
    Als ze XS4ALL niet hadden overgenomen waren ze nooit aan de glasvezel begonnen dat was de snelste adsl provider van het land.
    De KPN kwam hier in Zuid-Beveland nog niet aan 25 mbps in een dorp en daar buiten.
    Ik ken er die ernog aan ADSL hangen van de KPN in het buitengebied die niet blij moeten zijn met 20 tot 25 mbps.
    https://nl.wikipedia.org/wiki/XS4ALL
    Laatst bewerkt door Lepelaar; 17 Nov 2022, 16:25.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
      Is dat echt zo? Anders dan het tv product kan sneller dan snel niet. Dit is alleen interessant wanneer hele grote datapackages over de lijn moeten gaan.
      Bovendien is geen consument voorbereid op nog hogere snelheden. Vele bottlenecks qua huisapparatuur.

      Maar laat KPN eerst maar eens overal aanleggen, hier nog een wapperend 10 Mbit koperlijntje.

      Reageer


      • #4
        Dan zal Delta Fiber op den duur nog versnelt naar 25G (NG-PON2) moeten om KPN bij te houden :

        Delta gaat op termijn naar 25 gbps - ZeelandNet Serviceforum

        Reageer


        • #5
          En weer wordt de gewone consument helemaal gek gemaakt. Natuurlijk is een snel internet goed voor bijvoorbeeld bedrijven, maar voor de gewone consument totaal niet realistisch (uitzonderingen die echt willen investeren natuurlijk daargelaten).
          Zelf ben ik, na weer een prijsverhoging, teruggegaan naar het toen goedkoopste abonnement bij caiway met een snelheid van 150. Op geen enkel moment heb ik deze daling in mijn glasvezelabonnement gemerkt. Gebruik momenteel mijn Apple TV 4K om te streamen en sinds kort ook voor de Caiway app. Geen haperingen, prachtig beeld, kortom prima. Moet toegeven dat het overig netwerkverkeer beperkt is tot vooral het veelvuldig gebruik van 2 iPads en de nodige homedomotica.

          Het is net als bij bijvoorbeeld televisies, op de een of andere manier heeft iemand bedacht dat het een nog mooier beeld kan worden, dus moeten we over op nog duurdere tv’s met nog betere specificaties. Mooi is mooi en waar is de grens. Snel is snel en hoeft (vaak/meestal) niet sneller. Laten we nu eens tevreden zijn met wat we hebben.
          Ben wel van mening dat er altijd een zekere ontwikkeling moet zijn voor de toekomst, maar om dit altijd maar direct nu al te vertalen naar de consument gaat mij veel te ver.
          Kortom, kijk goed wat je echt nodig hebt en laat je niet gek maken.

          Reageer


          • #6
            Ik heb al jaren glas van KPN👏
            Zo stabiel en perfect uhd beeld op tv met 4k ontvanger. Tot op heden nog geen stekker moeten trekken op dit adres. Was bij de Delta/Zeelandnet club wel anders zelfs met de coax🤯🥴
            nu 200/200 abonnement en dat is zo stabiel😉🤫

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
              50 mbps zei mijnheer kpn-glasvezel-verkoper tegen ons , dat is snel genoeg voor je .
              Maar dan is 50mbps bij Delta toch hetzelfde ? en daar hebben we 400 mbps .
              50=50 of het nou adsl, kabel of glasvezel vervoer heeft ... Of denk ik verkeerd ?

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door ewever Bekijk bericht

                50 mbps zei mijnheer kpn-glasvezel-verkoper tegen ons , dat is snel genoeg voor je .
                Maar dan is 50mbps bij Delta toch hetzelfde ? en daar hebben we 400 mbps .
                50=50 of het nou adsl, kabel of glasvezel vervoer heeft ... Of denk ik verkeerd ?
                Technisch gezien is de snelheid van meer factoren afhankelijk dan de doorvoersnelheid, 50 mbps is 50 mbps of het nu glas, koper, coax of satelliet is. De latency is minstens net zo belangrijk, hoelang duurt het voordat je antwoord krijgt. Dit is meestal door de glas en licht technieken een stuk lager dan bij coax.

                Ook is het belangrijk te weten met hoeveelmensen je de bandbreedte deelt, providers gebruiken een overboeking van bijvoorbeeld 1:20 of 1:100 aangezien de meeste verbindingen nooit tegelijk de maximale bandbreedte nodig hebben maar het kanzijn dat je elkaar op piekmomenten in de wegzit. Coax is van oorsprong al een gedeeld medium maar ook bij glas zijner veel technieken waarbij bandbreedte wordt gedeeld.


                Laatst bewerkt door reddwarf; 17 Nov 2022, 17:57.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                  Dan krijgt Delta Fiber concurrentie
                  Ik ben bang dat tegen die tijd Delta( Fiber) al lang is overgegaan in een andere aanbieder.

                  Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
                    Ik ben bang dat tegen die tijd Delta (Fiber) al lang is overgegaan in een andere aanbieder.
                    Vertel, je denkt dat Delta (Fiber) te klein is om zelfstandig te blijven ?

                    Wat ze dan zo mooi noemen consolidatie van de glasvezelaanbieders.

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                      Vertel, je denkt dat Delta (Fiber) te klein is om zelfstandig te blijven ?
                      Het gaat EQT Infrastructure en Stonepeak (de eigenaren van DF) niet om de grootte van een bedrijf maar om de (handels)waarde. Hoe hoger de waarde, des te groter de kans op verkoop (of, zoals je wilt, overname).
                      Laatst bewerkt door Webkabouter; 17 Nov 2022, 19:40.
                      Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
                        Het gaat EQT Infrastructure en Stonepeak (de eigenaren van DF) niet om de grootte van een bedrijf maar om de (handels)waarde. Hoe hoger de waarde, des te groter de kans op verkoop (of, zoals je wilt, overname).
                        En die waarde hangt bijna 1 op 1 samen met de Homes Passed, het bereik van het netwerk.

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
                          En die waarde hangt bijna 1 op 1 samen met de Homes Passed, het bereik van het netwerk.
                          Klopt, maar ik ga ervan uit dat 'homes passed' (aansluiting tot aan de voordeur) nog geen 'homes subscribed' (actuele aansluiting) is. Zonder aansluiting geen bereik.
                          Ik weet niet hoe jullie dat zien, maar volgens mij kan er nog een hoop gebeuren in de tussentijd. Crux zit hem daarbij dan in het aantal actieve abonnementen. Uiteindelijk leveren die de inkomsten (+), die minimaal de investering(en) moeten gaan dekken.
                          Laatst bewerkt door Webkabouter; 18 Nov 2022, 10:56.
                          Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                          Reageer


                          • #14
                            Klopt. Homes passed is nog geen Homes connected. Maar ook zonder abonnees zijn aangesloten adressen al meer waard.

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
                              Maar ook zonder abonnees zijn aangesloten adressen al meer waard.
                              Zolang iemand nog niet is aangesloten is het een 100% verliespost en dus nog van geen enkele waarde voor enige investeerder, laat staan een toevoeging voor de waarde van het betreffende netwerk (half werk).

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X