Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Mogelijke poging tot oplichting via Prikbord

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #16
    pascale5 is ook bezig met koerier!!!! Is wederom doorgegeven

    Reageer


    • #17
      https://www.pzc.nl/zeeuws-nieuws/al-...dnet~a5415592/

      Reageer


      • #18
        Dan zal ik er ook maar een oplichter aan toevoegen.
        DIJBRIL uit Frankrijk.

        Reageer


        • #19
          Ik krijg toch een beetje de indruk dat het ZeelandNet platform een stille dood aan het sterven is.

          Meerdere malen per week meld ik soortgelijke berichten aan [email protected] en vraag ik waarom er geen rapporteer knop is voor dit soort chats.
          Echter heb ik nog nooit enige (laat staan een inhoudelijke) reactie gehad, dus ik vraag mij af in hoeverre dit probleem überhaupt serieus genomen wordt.

          De laatste is van vanmiddag

          Reageer


          • #20
            Oorspronkelijk gepost door curafabia Bekijk bericht
            Ik krijg toch een beetje de indruk dat het ZeelandNet platform een stille dood aan het sterven is.

            Meerdere malen per week meld ik soortgelijke berichten aan [email protected] en vraag ik waarom er geen rapporteer knop is voor dit soort chats.
            Echter heb ik nog nooit enige (laat staan een inhoudelijke) reactie gehad, dus ik vraag mij af in hoeverre dit probleem überhaupt serieus genomen wordt.

            De laatste is van vanmiddag
            Beheer zit niet te wachten op 500 meldingen over hetzelfde probleem. Zelfs hier melden is zo goed als overbodig. Wel melden: Als het om een manier van oplichten gaat die niet overal al een keer gemeld en besproken is.

            Reageer


            • #21
              Als beheer niet op meldingen zit te wachten moeten ze de problemen die er zijn misschien eens aanpakken.
              Als er niets te melden valt, hebben zij hun werk goed gedaan.

              Reageer


              • #22
                Het wordt zeker gewaardeerd dat dit soort foute accounts wordt gemeld.
                Vaak zijn ze dan al geblokkeerd door het systeem. Ik ben helaas niet altijd in de gelegenheid om op elke melding een persoonlijk antwoord terug te sturen.

                Reageer


                • #23
                  Oorspronkelijk gepost door Jeroen Bekijk bericht
                  Het wordt zeker gewaardeerd dat dit soort foute accounts wordt gemeld.
                  Vaak zijn ze dan al geblokkeerd door het systeem. Ik ben helaas niet altijd in de gelegenheid om op elke melding een persoonlijk antwoord terug te sturen.
                  Fijn te lezen dat er blijkbaar toch iets mee gedaan wordt.
                  Alleen vraag ik mij nog steeds af waarom het niet mogelijk is om direct vanuit de prikbord app een conversatie te rapporteren?
                  Een screenshot maken en mailen lijkt mij voor u als beheerder ook omslachtig ten opzichte van gewoon een lijst met gerapporteerde conversaties.

                  Reageer


                  • #24
                    Webmaster waarom maak je geen aparte topic?

                    Kijk dan als klant eerst even in die topic of het bewuste account al gemeld is.
                    Zo niet voeg het dan toe.

                    De Webmaster krijgt dan een hoop minder mailtjes en als je een mailtje van een van de hier gemelde accounts hebt ontvangen, weet je dat deze al onder de aandacht van de Webmaster is gebracht via deze topic.

                    Heb dit idee al eerder geopperd, maar zonder reacties.

                    Reageer


                    • #25
                      Ik heb soortgelijke opties ook al eens per mail geopperd.
                      Maar helaas komt er op input van gebruikers nooit reactie.

                      Reageer


                      • #26
                        Dat is nogal omslachtig, want ook dat topic moet bijgehouden worden.
                        De al eerder geopperede meldknop bij de afzender / chat omgeving zelf is een goed idee. Dan komen verdachte account standaard in het controle systeem te staan.
                        Deze is inmiddels in ontwikkeling. Het controle systeem dat verdachte account detecteert houdt nu al het nodige tegen maar houdt maar 100% blokkeren blijft moeilijk. En ik ben sowieso wat voorzichtig met het toelichten van hoe we dit soort fraude bestrijden want ik wil oplichters ook niet wijzer maken.
                        Laatst bewerkt door Jeroen; 22 Mar 2023, 12:48.

                        Reageer


                        • #27
                          'k Hoop dat het lukt de meldknop snel te ontwikkelen.

                          Krijg je in de meldknop, dan ook te zien dat dit account al geblokkeerd is?

                          Reageer


                          • #28
                            Dat lijkt me niet, het zal een vergelijkbaar systeem zijn waarmee illegale advertenties gemeld kunnen worden. Gemelde accounts dan ook weer matchen en laten terugkoppelen op de blokkade lijst maakt het een stuk complexer.

                            Reageer


                            • #29
                              Oorspronkelijk gepost door Jeroen Bekijk bericht
                              Het wordt zeker gewaardeerd dat dit soort foute accounts wordt gemeld.
                              Er is een verschil tussen waarderen en oplossen. Nu komt het over als 'pappen en nathouden', en dat gaat nergens over.

                              Reageer


                              • #30
                                Oorspronkelijk gepost door Jeroen Bekijk bericht
                                Deze is inmiddels in ontwikkeling.
                                Op Marktplaats heeft dat team inmiddels een grote stap gemaakt. Is nog niet helemaal zoals het zou moeten, maar ze zijn daar op de goede weg.

                                Reageer

                                Om te reageren, moet je eerst .

                                verwerken...
                                X