Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Windows 11

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #46
    Ik ben vanmorgen begonnen met windows 11 zonder TPM te installeren
    Heb een test pc die is al heel wat jaren oud
    Zie foto

    Reageer


    • #47
      Ik heb ook eergisteren de upgrade gedaan naar Windows 11.
      Sommigen dingen zijn wat anders, maar het werkt verder prima.

      Reageer


      • #48
        Oorspronkelijk gepost door 4454at27 Bekijk bericht
        Ik ben vanmorgen begonnen met windows 11 zonder TPM te installeren
        Heb een test pc die is al heel wat jaren oud
        Zie foto
        Ik ben benieuwd naar het resultaat. Ik zou zelf niet weten hoe ik TPM actief krijg.
        Ik heb wel de startup van mijn BIOS naar secure kunnen krijgen, verder kom ik niet.

        Reageer


        • #49
          Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

          Ik ben benieuwd naar het resultaat. Ik zou zelf niet weten hoe ik TPM actief krijg.
          Ik heb wel de startup van mijn BIOS naar secure kunnen krijgen, verder kom ik niet.
          Zie foto waar ik het heb ook gezeten en het is heel simpel te doen hoor ook op deze test pc updaten werkt ook maar is wel anders dan win 10

          Reageer


          • #50
            Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

            Ik ben benieuwd naar het resultaat. Ik zou zelf niet weten hoe ik TPM actief krijg.
            Ik heb wel de startup van mijn BIOS naar secure kunnen krijgen, verder kom ik niet.
            Hoe TPM in te schakelen :

            https://www.zeelandnet.nl/forum/welkom/de-huiskamer/196225-windows-11?p=196261#post196261

            TPM inschakelen voor Windows 11 - Processors, Moederborden & Geheugen - GoT (tweakers.net)


            Upgraden naar Windows 11? - How-to - Tweakers
            Laatst bewerkt door driepinter; 10 Oct 2021, 18:50.

            Reageer


            • #51
              Bedankt voor de tips. BIOS instellingen ben ik niet zo handig is, maar met deze tips is het gelukt. Mijn PC is er klaar voor, alleen Windows 11 staat nog niet klaar voor mij.

              Reageer


              • #52
                Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

                Bedankt voor de tips. BIOS instellingen ben ik niet zo handig is, maar met deze tips is het gelukt. Mijn PC is er klaar voor, alleen Windows 11 staat nog niet klaar voor mij.
                Ook dat valt te bespoedigen : Download Windows 11 (microsoft.com)

                Reageer


                • #53
                  Installeren met een truuk leidt tot verrassingen en teleurstellingen. Gewoon even een paar maanden wachten met de overstap naar Win11. Dan zijn de meeste eerste bugs opgelost en de meeste drivers (ook voor oude hardware) beschikbaar. Pas dan zal MS vaststellen voor welke hardware Win11 geschikt zal zijn.

                  Voor de Rpi4 fanaten: de Insider Preview versie van Windows 11 op een Raspberry Pi 4 zou zonder al te veel problemen te installeren moeten zijn. Ga dit zelf deze week uitproberen.
                  Laatst bewerkt door Webkabouter; 10 Oct 2021, 21:05.
                  Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                  Reageer


                  • #54
                    Het werk goed hoor stond op How to Install Windows 11 on Unsupported PC (Updates Works 100%) - YouTube hoe je het kan doen zonder je bios te veranderen
                    Laatst bewerkt door onbekend__; 11 Oct 2021, 01:49.

                    Reageer


                    • #55
                      Oorspronkelijk gepost door 4454at27 Bekijk bericht
                      Het werk goed hoor
                      Dat is mooi!
                      Houd er wel rekening mee dat MS zich het recht heeft voorbehouden om in de toekomst geen updates meer aan te bieden voor systemen die met een truuk zijn geinstalleerd.
                      Ik denk maar mee
                      Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                      Reageer


                      • #56
                        Werkt hier ook prima op mijn 7 jaar oude bank laptoppie Asus UX305 met Intel Core M 5th Gen 5Y10 (< 1 Ghz).

                        De meeste win10 drivers werken ook met win11 en zeker als je de laatste updates hebt geinstalleerd (21H1) gaat het ook wel werken met Windows 11.

                        Reageer


                        • #57
                          Alternatieve methode Windows 11 op iedere PC

                          stap 1

                          Download en maak een installatie van Windows 10 en 11 op twee USB sticks, met de officiƫle Microsoft Media Creation Tool

                          https://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=691209 (Windows 10)
                          https://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=2156295 (Windows 11)

                          stap 2

                          Zodra de twee USB sticks klaar zijn. Ga op de Windows 10 USB stick naar de map "sources" en verwijder of maak een back-up van "install.esd". Het zou ongeveer 3 GB groot moeten zijn

                          stap 3

                          Kopieer het Windows 11 "Install.esd" bestand op de Windows 11 USB-stick van de map "sources", naar de Windows 10 USB stick in de map "sources". Dit zou ook ongeveer 3 GB groot moeten zijn.

                          Hierna verwijder je gewoon de Windows 11 stick en start je opnieuw op. Je ziet het paarse opstartscherm van Windows 10. Doorloop het proces van het verwijderen en maken van nieuwe partities en installeer.

                          Nadat je opnieuw hebt opgestart, wordt je begroet door het installatiescherm van Windows 11.
                          Laatst bewerkt door driepinter; 14 Oct 2021, 10:06.

                          Reageer


                          • #58
                            Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
                            Dat is mooi!
                            Houd er wel rekening mee dat MS zich het recht heeft voorbehouden om in de toekomst geen updates meer aan te bieden voor systemen die met een truuk zijn geinstalleerd.
                            Ik denk maar mee
                            Nou heb gewoon updates hoor alles wat er nodig is en alles is geregistreerd

                            Reageer


                            • #59
                              Oorspronkelijk gepost door 4454at27 Bekijk bericht

                              Nou heb gewoon updates hoor alles wat er nodig is en alles is geregistreerd
                              Maar blijft dat in de toekomst ook zo? Dat is dus maar de vraag....

                              Reageer


                              • #60
                                Oorspronkelijk gepost door JanPietJoris Bekijk bericht

                                Maar blijft dat in de toekomst ook zo? Dat is dus maar de vraag....
                                Zoals ik het begreep zal het wel werken, maar heb je geen garantie dat dat zo blijft inderdaad.

                                Reageer

                                Om te reageren, moet je eerst .

                                verwerken...
                                X