Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Ministers: Google-software voor onderwijs is niet veilig genoeg.

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Ministers: Google-software voor onderwijs is niet veilig genoeg.

    Producten van Google die in het onderwijs worden gebruikt zijn niet veilig genoeg.

    De privacy risico's zijn te groot, schrijven onderwijsministers Van Engelshoven en Slob in een brief aan de Tweede Kamer.

    https://nos.nl/artikel/2370875-minis...ig-genoeg.html

    Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: 1920x1080a.jpg
Bekeken: 246
Grootte: 87,5 Kb
ID: 191207

  • #2
    Dan zal denk ik het thuisonderwijs in coronatijd drastisch moeten veranderen.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
      Dan zal denk ik het thuisonderwijs in coronatijd drastisch moeten veranderen.
      Vanaf maandag 1 maart gaan de middelbare scholen en mbo-instellingen voor alle leerlingen weer open.

      https://www.rijksoverheid.nl/actueel...gaan-weer-open

      Laten we hopen voor onze kinderen en kleinkinderen dat er zeer snel weer een normaal onderwijspatroon op gang komt, het begin is er.

      Reageer


      • #4
        Het Systeem dat alle overheden hanteren is zo lek als een mandje
        en dan over een ander zijn product vallen

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door koekeroe Bekijk bericht
          Het Systeem dat alle overheden hanteren is zo lek als een mandje
          en dan over een ander zijn product vallen
          Je doelt op de toeslagenaffaire?

          Ik probeer al voor de tweede dag in te loggen op ''Mijn Belastingdienst'' maar dat lukt nog steeds niet.

          Met het aannemen van mijn voorlopige aanslag 2021 hadden ze minder problemen.
          Laatst bewerkt door Guest01; 2 Mar 2021, 10:57.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Waarheid Bekijk bericht

            Je doelt op de toeslagenaffaire?

            Ik probeer al voor de tweede dag in te loggen op ''Mijn Belastingdienst'' maar dat lukt nog steeds niet.

            Met het aannemen van mijn voorlopige aanslag 2021 hadden ze minder problemen.
            Nee ik heb het over alle overheden Uwv Cbr .alles wat er onder valt

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door koekeroe Bekijk bericht

              Nee ik heb het over alle overheden Uwv Cbr .alles wat er onder valt
              Dat zijn ambtenaren dat zijn een ander soort mensen. ha,ha,ha.

              Reageer


              • #8
                Ik denk dat als je weet wat voor doelstellingen Google heeft, je als overheid ver moet blijven van services zoals Google Workspace en Google Workspace for Education (voorheen G Suite for Education), Gmail, Google Classroom en Google Docs . Natuurlijk mag Google als eigenaar van deze services zelf bepalen wat het met de metadata doet? Is een logisch gevolg van het (gratis) gebruik van dit soort platforms.

                Stop het geld en energie beter in een landelijk overheidsplatform dat waterdicht valideert en dezelfde functionaliteit biedt, maar bestaat uit gescreende partners die moeten voldoen aan de eisen die de overheid aan hen stelt. Alleen dan heb je voldoende grip op je eigen gegevens.

                Lijstduwers, trek dit slepende dilemma eens uit het Slob en druk samen met Engelshoven actief de regulering in het onderwijs door. Gaat zeker een hoop zetels opleveren.
                Laatst bewerkt door Webkabouter; 2 Mar 2021, 13:47.
                Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
                  Ik denk dat als je weet wat voor doelstellingen Google heeft, je als overheid ver moet blijven van services zoals Google Workspace en Google Workspace for Education (voorheen G Suite for Education), Gmail, Google Classroom en Google Docs . Natuurlijk mag Google als eigenaar van deze services zelf bepalen wat het met de metadata doet? Is een logisch gevolg van het (gratis) gebruik van dit soort platforms.

                  Stop het geld en energie beter in een landelijk overheidsplatform dat waterdicht valideert en dezelfde functionaliteit biedt, maar bestaat uit gescreende partners die moeten voldoen aan de eisen die de overheid aan hen stelt. Alleen dan heb je voldoende grip op je eigen gegevens.

                  Lijstduwers, trek dit slepende dilemma eens uit het Slob en druk samen met Engelshoven actief de regulering in het onderwijs door. Gaat zeker een hoop zetels opleveren.


                  De politiek loopt altijd achter de feiten aan. Politieke correctheid is ''fascisme'' vermomd als goede manieren.

                  Reageer


                  • #10
                    Google gaat stoppen met verkoop gepersonaliseerde advertenties (zeelandnet.nl)

                    Reageer


                    • #11

                      We zullen het maar eerst eens afwachten, Google kennende zijn ze nog niet gestikt in hun eerste leugen. Ik vertrouw hun voor geen cent.

                      Reageer

                      Om te reageren, moet je eerst .

                      verwerken...
                      X