Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Apple stapt over op ARM-chips voor Mac

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #2
    Ook het gebruiken van Windows zal een probleem gaan opleveren.
    Mogelijk komt er een emulator, maar dat zal dan vreselijk traag zijn.
    Het is natuurlijk wel een goede vorm van klantenbinding

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door r0n625 Bekijk bericht
      Mogelijk komt er een emulator, maar dat zal dan vreselijk traag zijn.
      Hoezo?

      Het maakt de kans dat je straks iOS kunt draaien in een Windows VM of op een Surface Pro X stukken groter.
      Het grootste probleem is echter de communicatie met ontwikkelaars en gebruikers - en hen tools te bieden om ermee om te gaan. Welke software werkt, werkt niet en werkt langzaam via emulatie? Wat moeten ontwikkelaars doen om hun apps over te zetten? Is het porten van een app naar ARM zelfs de moeite en de kosten waard?
      Laatst bewerkt door Webkabouter; 23 Jun 2020, 19:36.
      Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
        Hoezo?

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door r0n625 Bekijk bericht
          Hopelijk is er een andere oplossing voor veel mensen,
          om de huidige software op een Mac met een Apple processor te laten draaien, wordt Rosetta 2 ontwikkeld.
          net zoals bij de omschakeling van Power PC naar Intel processoren.

          https://en.wikipedia.org/wiki/Rosetta_%28software%29

          bovendien komt er virtualisatie.

          dan kan het monopolie (lees: vendor-lock-in) van MicroSoft misschien eindelijk doorbroken worden.
          laat me niet lachen !!!!

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door fred44nl Bekijk bericht
            om de huidige software op een Mac met een Apple processor te laten draaien, wordt Rosetta 2 ontwikkeld.
            net zoals bij de omschakeling van Power PC naar Intel processoren.
            En daar heeft het lang geduurd, voordat software foutloos kon samenwerken.

            Oorspronkelijk gepost door fred44nl Bekijk bericht
            bovendien komt er virtualisatie.
            Ook dan heb je nog steeds de vertaalslag nodig voor de processor.

            ps: Het Windows monopolie doorbreken was als humor bedoeld, al zou het wel mooi zijn..............

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door r0n625 Bekijk bericht
              Ook dan heb je nog steeds de vertaalslag nodig voor de processor.
              installeer maar es een proefversie van Parallels Desktop en installeer daarin Windows of Linux.
              en laat je dan verbazen over de snelheid.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door fred44nl Bekijk bericht

                installeer maar es een proefversie van Parallels Desktop
                Dan moet ik eerst wachten op de nieuwe ARM processor en dan een Apple computer kopen.
                Op mijn PC heb ik wel VirtualBox, en daarin ongeveer 40 systemen, puur om te testen.
                Voor Windows heb ik helaas geen licentie, ik werk bijna uitsluitend met OpenSource.........

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door r0n625 Bekijk bericht
                  Dan moet ik eerst wachten op de nieuwe ARM processor en dan een Apple computer kopen.
                  nee, dat lijkt me niet.

                  Op mijn PC heb ik wel VirtualBox, en daarin ongeveer 40 systemen, puur om te testen.
                  als het om virtualisatie op een Mac gaat, dan kun je kiezen uit Parallels Desktop (snel), VMware (vlot) en VirtualBox (langzaam)

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door r0n625 Bekijk bericht
                    Op mijn PC heb ik wel VirtualBox, en daarin ongeveer 40 systemen, puur om te testen.
                    Voor Windows heb ik helaas geen licentie, ik werk bijna uitsluitend met OpenSource.........
                    Probeer eens KVM of Gnome Boxes

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door fred44nl Bekijk bericht
                      als het om virtualisatie op een Mac gaat, dan kun je kiezen uit Parallels Desktop (snel), VMware (vlot) en VirtualBox (langzaam)
                      Dat gaat, wanneer de software is gemaakt voor dezelfde processor.........

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door r0n625 Bekijk bericht
                        Dat gaat, wanneer de software is gemaakt voor dezelfde processor.........
                        straks hebben we Mac's met een Apple processor en die kunnen via Rosetta 2 software draaien die voor Intel processors is bestemd.

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door fred44nl Bekijk bericht
                          straks hebben we Mac's met een Apple processor en die kunnen via Rosetta 2 software draaien die voor Intel processors is bestemd.
                          Dat zou heel mooi zijn, maar mijn vrees is, dat de vertaalslag zorgt voor een vertraging naar 25%.
                          Pas wanneer de hardware en software beschikbaar zijn, kunnen we er achterkomen, tot die tijd geloof ik het (nog) niet..........

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door fred44nl Bekijk bericht

                            straks hebben we Mac's met een Apple processor en die kunnen via Rosetta 2 software draaien die voor Intel processors is bestemd.
                            Het zal op de langere termijn wel goedkomen, maar er zijn voorlopig wel beperkingen. Maar er wordt aan gewerkt.
                            Mac users who rely on Windows virtualization software might be left in the lurch when Apple transitions to its own custom ARM processors later this year, as the company's Rosetta Intel-to-ARM translator does not support virtual machine apps.

                            Reageer


                            • #15
                              Je kunt dan idd niet meer even snel je favoriete (x86) Linux distro in een virtual machine draaien, dat is wel een nadeel.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X