Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

blokkade prikbord

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • blokkade prikbord

    tegenwoordig krijgen we regelmatig frauduleuze reacties op normale advertenties op het prikbord. Ze eindigen altijd met Ik heb wel interesse maar ik woon in bv Assen of Almere . Als ik een koeriers dienst stuur kan ik het dan kopen. natuurlijk zijn alle kosten voor mij. Dit is oplichting en blijkbaar doet Zeelandnet hier niets aan. Als mij vrouw reageert dat wij niet meedoen daaraan en misschien wat uitroeptekens of hoofletters gebruikt om die oplichters te weren worden we geblokkeerd en je kunt er niets aan doen. Weet iemand hoe ik dit ongedaan kan maken en Zeeland net erop wijzen dat ze de daders moeten aanpakken en niet een slachtoffer wat van zich afbijt ?

  • #2
    Dit speelt al enige tijd.
    Niet op reageren en verwijderen is het beste.

    Reageer


    • #3
      Zeelandnet heeft enige tijd geleden een waarschuwing op het Prikbord geplaatst, maar het staat wel verdekt opgesteld, en dat was na meldingen hierover op dit forum.
      Je moet er op het Prikbord apart voor op een link klikken om de tekst te zien namelijk (naast plaats advertentie, driehoekje met rode stip erbij): https://www.zeelandnet.nl/prikbord/actueel

      Dan komt de volgende tekst in beeld:

      ----------------


      Let op, oplichters actief!


      De laatste tijd zijn er meerdere adverteerders benaderd door ‘kopers’ met de vraag of het artikel nog beschikbaar is. Via de prikbordberichten krijgt u dan een reactie als:

      Als u hierop reageert krijgt u vervolgens het volgende bericht:

      Trap er niet in. Men probeert u op te lichten!


      Het geld dat u betaalt voor de koeriersdienst of bezorgkosten ziet u nooit meer terug. Verwijder het bericht en ga niet verder in discussie. Ga ook niet in op het verzoek om verder te praten via whatsapp. Ze gaan u dan daar verder lastig vallen.

      Gebruik de meldknop op de prikbordberichten pagina om verdachte profielen bij ons te melden. Wilt u zien wie er op uw advertentie reageert? Klik dan op de naam van de afzender bovenaan het bericht.

      Meer lezen over veilig handelen op het prikbord? Bekijk de tips op onze ‘veilig handelen’ pagina.

      ---------------------------


      Hoe effectief het melden van een dergelijke advertentie is en hoeveel mensen echt op deze mededeling klikken? Geen idee.

      Reageer


      • #4
        Voor de volledigheid, zo ziet die link/knop eruit

        Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: prikbord mededeling.jpg
Bekeken: 516
Grootte: 16,3 Kb
ID: 278443

        Reageer


        • #5
          Daarnaast is het tegenwoordig mogelijk om een gebruiker die contact opneemt te melden.
          Bij voldoende meldingen wordt een bepaalde gebruiker op non-actief gezet, zie onderstaande afbeelding:
          Laatst bewerkt door Vincent_Zeelandnet; 28 Sep 2023, 08:06.

          Reageer


          • #6
            Dat klopt allemaal en wist ik al maar mijn klacht ging over het feit dat wij op prikbord werden geblokkeerd omdat mijn vrouw het volgende terug schreef "OH JA WE WAREN VERGETEN TE MELDEN GEEN KOERIERDIENSTEN !!!!!". En dan worden we geblokkeerd en er staat dan bij dat je er niets aan kan doen. Ik heb maar een mail naar de webmaster gestuurd om me te beklagen. Hoe kan het zijn dat je bij het bovenstaande wordt geblokkeerd op prikbord en waarom is er geen reactie mogelijkheid als je de melding krijgt dat je geblokkeerd bent ?. In de reactie van mijn vrouw zit geen overtogen woord of schelden. Het algoritme om regels te controleren en de gebruiker te blokkeren is fout !. Terwijl er geen algoritme is om te checken op de koeriers diensten is gewoon zwakke beveiliging van Zeelandnet. En je kunt ipv blokkeren ook gewoon de reactie weigeren Er zijn zat forums die dat automatisch doen.

            Reageer

            Om te reageren, moet je eerst .

            verwerken...
            X