Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

prikbord fraude

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • prikbord fraude

    Gisteren een artikel op prikbord gezet en daar is op gereageerd uit Frankrijk en Almere met precies dezelfde vraag:

    Bedankt voor je antwoord ik woon in Frankrijk en als je bankoverschrijvingen accepteert, stuur ik de UPS bezorgservice je huis zodra je je geld hebt ontvangen en alle verzendkosten zijn natuurlijk voor mijn rekening, vind je dit goed ?
    Ja, ik ben geïnteresseerd maar ik woon in Almere en als je bankoverschrijvingen accepteert, stuur ik de UPS bezorgservice naar je huis zodra je je geld hebt ontvangen en alle verzendkosten zijn natuurlijk voor mijn rekening, vind je dit goed ?

    Volgens mij klopt dit niet en is het fraude, dus opgelet dat je er niet intrapt

  • #2
    Dit is inderdaad fraude en is al vaker aan bod gekomen, o.a. hier:

    - https://www.zeelandnet.nl/forum/welk...g-via-prikbord
    - https://www.zeelandnet.nl/forum/stel...p-het-prikbord

    Reageer


    • #3
      Een tijd geleden via prikbord een gitaar aangeboden zgan .
      Kreeg de volgende dag bericht uit Utrecht met zo beetje het zelfde verhaal maak geld over en stuur een bezorgservice .
      Daar moest ik wel even over nadenken maar toch maar beslis er niet op in te gaan en de gitaar van prikbord gehaald net of hij verkocht was .
      Was ik dus niet de enigste die zijn bedenkingen er over had mede omdat mijn vrouw vroeg zou je dit wel doen zij heeft er een tweede zintuig voor zulke dingen .
      Dus als er nog meer mensen deze post lezen NIET AAN BEGINNEN PURE FRAUDE .

      Reageer


      • #4
        meestal begint het met de standaard zin, is dit artikel nog beschikbaar, dan weet ik al genoeg.
        vaak van de buitenlander die op gratis geld uit zijn

        Reageer


        • #5
          @ Ansje 46 , Heet deze man toevallig DIJBRIL?? uit Frankrijk.
          Ik heb het zelfde meegemaakt met een verkoop van een diepvrieskast.
          Ik vertrouw dit hele zaakje ook niet
          Laatst bewerkt door arivo1; 5 Mar 2023, 19:52.

          Reageer


          • #6
            arivo1 ... Ze wijzigen desnoods elke dag hun naam 10 keer. Als je iets te koop zet en men doet een betalingsvoorstel wat je niet vertrouwt dan gewoon niet doen.

            Reageer


            • #7
              Zojuist nog wat extra checks toegevoegd aan het prikbord om dit soort lieden buiten te houden.
              We houden ze extra in de gaten, het is niet perse nodig ze te melden bij de webmaster.

              Reageer


              • #8
                Hoppa. Ik had er ook eentje..

                Ontvangen van Laura54
                Oke geen probleem maar ik woon in Almere en als je bankoverschrijvingen accepteert, stuur ik de UPS bezorgservice naar je huis zodra je je geld hebt ontvangen en alle verzendkosten zijn natuurlijk voor mijn rekening, vind je dit goed ?

                Mensen blijf goed uitkijken want ze blijven het proberen.
                Laatst bewerkt door Spike16; 17 Mar 2023, 14:36.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Jeroen Bekijk bericht
                  Zojuist nog wat extra checks toegevoegd aan het prikbord om dit soort lieden buiten te houden.
                  We houden ze extra in de gaten, het is niet perse nodig ze te melden bij de webmaster.
                  Deze had ik afgelopen weekend al.

                  Het is niet persé nodig volgens de Webmaster.
                  Ondanks de extra checks lukt het ze blijkbaar nog steeds.

                  Waarom geen item van de Webmaster en hierin de namen van de al bekende profielen plaatsen?
                  Dan kan iedereen toevoegen en hoeven we de Webmaster niet "lastig " te vallen.

                  Want elke persoon die er nog steeds intrapt, is er 1 teveel.

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door Ptrol Bekijk bericht

                    Deze had ik afgelopen weekend al.

                    Het is niet persé nodig volgens de Webmaster.
                    Ondanks de extra checks lukt het ze blijkbaar nog steeds.

                    Waarom geen item van de Webmaster en hierin de namen van de al bekende profielen plaatsen?
                    Dan kan iedereen toevoegen en hoeven we de Webmaster niet "lastig " te vallen.

                    Want elke persoon die er nog steeds intrapt, is er 1 teveel.
                    Gisteren benaderd door een Karel Leerdam uit Elburg. Deze stuurt dan de Brenger bezorgservice naar je huis en bla bla bla de rest is bekend.

                    Reageer


                    • #12
                      Op vassel21 en arianemoor1 waren deze accounts al geruime tijd geleden geblokkeerd.

                      Er worden op verschillende manieren accounts geblokkeerd, bv via het ip-adres of gebruikers id.
                      Ook krijg je niet van elke locatie toegang tot het prikbord.

                      Desondanks blijft het altijd mogelijk om een nieuwe account aan te maken.
                      Een meldsysteem voor foute profielen is in de maak.


                      Reageer


                      • #13
                        Oorspronkelijk gepost door Westkust Bekijk bericht
                        Jeroen extra checks? die helpen blijkbaar niet genoeg!
                        begin eerst eens actief de account van fraudeurs die worden aangegeven direct te verwijderen...
                        Ik denk dat ze zelf vrij goed weten wat hun werk is...

                        Een meldknop "verdachte verkoper" bij gebruikersnamen op prikbord is simpel in te voeren zodat jij (of je collega's) sneller kan handelen.
                        Als het echt zo simpel was, zou die knop er dan niet al geweest zijn?

                        Reageer


                        • #14
                          Oorspronkelijk gepost door Jeroen Bekijk bericht
                          Op vassel21 en arianemoor1 waren deze accounts al geruime tijd geleden geblokkeerd.

                          Er worden op verschillende manieren accounts geblokkeerd, bv via het ip-adres of gebruikers id.
                          Ook krijg je niet van elke locatie toegang tot het prikbord.

                          Desondanks blijft het altijd mogelijk om een nieuwe account aan te maken.
                          Een meldsysteem voor foute profielen is in de maak.

                          Desondank is het voor hun blijkbaar nog steeds mogelijk berichten te sturen
                          Van vassel21, arianemoor1 en karel-leerdam heb ik zelf 2 dagen geleden en gisteren nog berichten gehad.
                          Dat noem ik geen (geruime tijd geleden) geblokkeerde accounts...
                          Vandaag van een andere gebruiker vernomen dat o.a. karel-leerdam nog steeds actief is:

                          Hallo,
                          ik heb sinds vandaag een advertentie op het Prikbord staan en werd kort na plaatsing benaderd door 'Karel Leerdam'. Ditmaal woonde hij zgn. in Elburg en zou het geld overschrijven en een koeriersdienst 'Brenger' langs sturen.
                          Door jouw waarschuwing ben ik er niet op ingegaan en heb hem dat laten weten. Daarna -vanzelfsprekend- niets meer gehoord.
                          Dus dank voor de bekendmaking en groet - (naam verwijderd)


                          Ik wacht het nieuwe meldsysteem af, zal door velen gewaardeerd worden.
                          Laatst bewerkt door Westkust; 12 Apr 2023, 19:56.

                          Reageer


                          • #15
                            Na een lange tijd besloten om weer eens iets op Prikbord te zetten. En ik kreeg na een uur er al spijt van. En waarom? Omdat ook ik in een uur tijd al door zes personen benaderd werd voor deze manier van fraude. En ook de naam Karel Leerdam, hermann3 en arianemoor1 stonden in mijn mailbox.

                            Reageer

                            Om te reageren, moet je eerst .

                            verwerken...
                            X