Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Reacties op prikbordadvertenties

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Reacties op prikbordadvertenties

    Als ik een advertentie op prikbord plaats, krijg ik iedere keer precies dezelfde reactie:
    “Hallo, is dit artikel nog steeds beschikbaar?”
    De reactie na mijn antwoord is dan ook steeds:
    Dank u voor uw antwoord. Ik woon in Apeldoorn. Ik wil uw artikel graag kopen, maar vanwege de afstand wil ik op mijn kosten een postbode van BUDBEE naar uw huis sturen om u uw geld te geven en zodra u het geld in handen heeft, geeft u het pakket aan de koerier. Ik zal de verzendkosten betalen Wanneer ben je beschikbaar?”
    Of onderstaande reactie:
    ”Bedankt voor je antwoord ik woon in Utrecht en als je bankoverschrijvingen accepteert, stuur ik de Geodis bezorgservice naar je huis zodra je je geld hebt ontvangen en alle verzendkosten zijn natuurlijk voor mijn rekening, vind je dit goed ?”

    Ook vind ik het zeer merkwaardig dat de advertentie in enkele minuten 15 a 20 keer bekeken is, dit bereik je op marktplaats nog niet eens.
    Ik krijg een beetje het idee dat een en ander door zeelandnet gemanipuleerd wordt.
    Laatst bewerkt door Rinus40; 15 Nov 2022, 18:16.

  • #2
    NOOIT op in gaan.
    ZeelandNet heeft hier juist tegen gewaarschuwd.

    Kwaadwillende zijn uit op je gegevens.

    Zie ook: Nep-koerier na verkoop op handelsplaats - Fraudehelpdesk
    Laatst bewerkt door Ptrol; 15 Nov 2022, 19:02.

    Reageer


    • #3
      Zie de andere topic: Nep-koerier na verkoop op handelsplaats - Fraudehelpdesk

      Reageer


      • #4
        Inderdaad, het is een manier van oplichting.
        Men maakt een gratis account aan en verstuurt een hele zooi reacties naar verkopers in de hoop dat er iemand in trapt.

        Niet op reageren dus en de naam van de afzender even doorgeven aan [email protected], dan kunnen we ze blokkeren.
        Dat je advertentie vaak bekeken wordt kan goed. Wij manipuleren dat niet.
        Laatst bewerkt door Jeroen; 15 Nov 2022, 20:15.

        Reageer


        • #5
          Zonet heb ik u de mail die ik ontving als bijlage gemaild. Zie ook de topic die ik was gestart:
          Vrij kort na het opnieuw plaatsen van een advertentie op het prikbord kreeg ik de vraag of het artikel nog te koop was. Nadat ik dit bevestigd had, kreeg ik de volgende reactie: "Bedankt voor je antwoord ik woon in Utrecht en als je bankoverschrijvingen accepteert, stuur ik de Geodis bezorgservice naar je huis zodra je je

          Reageer


          • #6
            Ik krijg ook steeds berichten op mijn advertentie van een student uit Utrecht met de zelfde inhoud. Anna Smets en nu weer Julie Smets. Iedere keer een andere student uit Utrecht.

            Reageer


            • #7
              Ik probeer ze juist zo lang mogelijk aan het lijntje te houden in de chat met domme vragen en steeds om uitleg te vragen etc. Dat is de enigste manier om ze een beetje dwars te zitten. Ik maak er een spelletje van mijn record is er 3 dagen. Dat vinden ze heel vervelend kan ik je zeggen haha Niet reageren vinden ze prima, dan gaan ze gewoon door naar de volgende.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door bstroo Bekijk bericht
                Ik probeer ze juist zo lang mogelijk aan het lijntje te houden in de chat met domme vragen en steeds om uitleg te vragen etc. Dat is de enigste manier om ze een beetje dwars te zitten. Ik maak er een spelletje van mijn record is er 3 dagen. Dat vinden ze heel vervelend kan ik je zeggen haha Niet reageren vinden ze prima, dan gaan ze gewoon door naar de volgende.
                Dus je verspilt ook zelf tijd, waar je ze totaal niet mee raakt. Klinkt als geen werk overdag.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht

                  Dus je verspilt ook zelf tijd, waar je ze totaal niet mee raakt. Klinkt als geen werk overdag.
                  Waarom nou weer op de persoon spelen?
                  Het is weer weekendnzeker??!

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door Jeroen Bekijk bericht
                    Inderdaad, het is een manier van oplichting.
                    Men maakt een gratis account aan en verstuurt een hele zooi reacties naar verkopers in de hoop dat er iemand in trapt.

                    Niet op reageren dus en de naam van de afzender even doorgeven aan [email protected], dan kunnen we ze blokkeren.
                    Dat je advertentie vaak bekeken wordt kan goed. Wij manipuleren dat niet.
                    Ik zie er wel een oplossing voor en die is heel simpel.
                    Stop met gastaccounts voor dat soort zaken.
                    En als dat niet werkt enkel met je account van delta of Zeelandnet in laten loggen.

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht

                      Dus je verspilt ook zelf tijd, waar je ze totaal niet mee raakt. Klinkt als geen werk overdag.
                      Aah koebatje de expert met zijn 2386 forum reacties, zeker niks beters te doen dan een hele dag op het forum te hangen, (dat klinkt als geen werk overdag) ;-) hahaha

                      Ik zie het niet als tijd verspillen hoor, via de app kost het nog geen 10 seconde om een berichtje terug te sturen naar een scammer. Het enige wat ik verspil is de scammer zijn tijd en dat vinden ze niet leuk.
                      Zoals meneer Postduif ook al zegt kan het wel opgelost worden door geen gastaccounts toe te laten.

                      Reageer


                      • #12
                        Alleen een prikbord voor delta of zeelandnet accounts lijkt me geen oplossing. Er zouden dan beduidend minder kopers en verkopers op het prikbord komen.
                        Oplichters gelijk melden is het handigste, en sowieso nooit reageren, want dan merken ze dat het de moeite is om reacties te blijven sturen.

                        We zijn nu bezig het aanmaken van een gastaccount moeilijker te maken, en het gebruik van het berichtensysteem voor nieuwe gastaccounts anders in te richten.

                        Klik op de afbeelding voor grotere versie  Naam: Screenshot_34.jpg Bekeken: 0 Grootte: 14,1 Kb ID: 265796
                        Laatst bewerkt door Jeroen; 19 Jun 2023, 11:37.

                        Reageer


                        • #13
                          Goed om te lezen dat er aan gewerkt wordt.

                          Reageer

                          Om te reageren, moet je eerst .

                          verwerken...
                          X