Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Portforwarding Sagecom Fast 3890 V3

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Portforwarding Sagecom Fast 3890 V3

    Goeiedag,
    Ik wil een aantal poorten open gooien, maar ik krijg dan de melding Poortconflict.
    Dit ivm met een zeer lage upload snelheid. Deze blijft 95% van verbindingtest onder de 10Mbps terwijl het tussen de 30 en 40Mbps moet zitten.
    Het gaat hier om de volgende poorten:
    TCP 80
    TCP 443
    UDP 3478
    UDP 3479
    Kan iemand mij vertellen waarom dit is en/of hoe ik dit eventueel kan omzeilen?

  • #2
    Ik denk niet dat het openzetten van deze poorten gaat helpen tegen een te trage upload.

    Maar goed hier staat het nader beschreven :

    https://www.zeelandnet.nl/forum/stel...841#post207841

    Reageer


    • #3
      Vishal poorten open zetten betekent dat je een apparaat op jouw netwerk (je pc) toegankelijk maakt vanaf het grote boze internet. UDP 3478 en 3479 zijn voor STUN traversal, dit wordt gebruikt bij VoIP en bijvoorbeeld Microsoft Teams. Dat zijn uitgaande poorten, die moet je dus niet open zetten. Het gaat ook zeker niet helpen voor je uploadsnelheid. Daar kun je echt beter ergens anders voor verder zoeken.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
        Ik denk niet dat het openzetten van deze poorten gaat helpen tegen een te trage upload.

        Maar goed hier staat het nader beschreven :

        https://www.zeelandnet.nl/forum/stel...841#post207841

        Bedankt voor je reactie. Het poortforwarden lukt mij wel, alleen ging het mij om waarom ik bij bepaalde poorten een conflict kreeg.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht
          Vishal poorten open zetten betekent dat je een apparaat op jouw netwerk (je pc) toegankelijk maakt vanaf het grote boze internet. UDP 3478 en 3479 zijn voor STUN traversal, dit wordt gebruikt bij VoIP en bijvoorbeeld Microsoft Teams. Dat zijn uitgaande poorten, die moet je dus niet open zetten. Het gaat ook zeker niet helpen voor je uploadsnelheid. Daar kun je echt beter ergens anders voor verder zoeken.
          Ik heb echt van alles geprobeerd. Ik weet verder ook niet meer wat ik er tegen kan doen. Ik heb met mijn PS4 online (FIFA) 90% van de tijd een trage verbinding. Ik heb de PS4 bekabeld aangesloten met een CAT5 of 6 kabel. Als die kabel rechtstreeks op de laptop aansluit dan krijg ik precies de snelheid volgens mijn pakket. Maar op de PS4 blijft mijn uploadsnelheid vaak onder de 10 Mbps. Is er een ander manier om je upload omhoog te krikken?

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Vishal Bekijk bericht

            Ik heb echt van alles geprobeerd. Ik weet verder ook niet meer wat ik er tegen kan doen. Ik heb met mijn PS4 online (FIFA) 90% van de tijd een trage verbinding. Ik heb de PS4 bekabeld aangesloten met een CAT5 of 6 kabel. Als die kabel rechtstreeks op de laptop aansluit dan krijg ik precies de snelheid volgens mijn pakket. Maar op de PS4 blijft mijn uploadsnelheid vaak onder de 10 Mbps. Is er een ander manier om je upload omhoog te krikken?
            Als je de PS4 bij een buurman of vriend bekabeld aansluit, hoe is het dan?

            Reageer

            Om te reageren, moet je eerst .

            verwerken...
            X