Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Port forwarding op f@st 3890v3

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Port forwarding op f@st 3890v3

    Momenteel ben ik bezig zonnepanelen te leggen, de omvormer moet kunnen communiceren met servers die daaraan verbonden zijn. Hiervoor moeten er een aantal poorten opengezet worden. Dit heb ik gedaan in mijn f@st 3890v3 modem, maar zonder resultaat. Een rondje Google leerde me dat hier nogal wat om te doen is.

    De beste oplossing lijkt het modem in Bridge te zetten en een eigen router aan te koppelen. Hier zit ik niet op te wachten. Is het open zetten van poorten inmiddels al mogelijk op de f@st 3890v3? En zo ja, hoe precies?

  • #2
    Hopelijk leg je bedrading aan volgens de voorschriften (getwist) en zorg je bij de omvomer voor een goede hoogfrequent ontkoppeling.
    Klopt dit niet, dan kan de installatie storing op radio en/of tv veroorzaken.
    Het mogelijke boete bedrag kan je nooit meer opbrengen met de zonnepanelen.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door r0n625 Bekijk bericht
      Hopelijk leg je bedrading aan volgens de voorschriften (getwist) en zorg je bij de omvomer voor een goede hoogfrequent ontkoppeling.
      Klopt dit niet, dan kan de installatie storing op radio en/of tv veroorzaken.
      Het mogelijke boete bedrag kan je nooit meer opbrengen met de zonnepanelen.
      Ik ben elektriciën, ik geloof dat ik wel weet wat ik doe.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door bark2342 Bekijk bericht
        Ik ben elektriciën, ik geloof dat ik wel weet wat ik doe.
        Dat roepen velen, maar meer dan 80% van de zonnepaneel installaties voldoen niet aan de eis.
        Zelf ga ik in mijn omgeving met een kortegolf ontvanger in de buurt van nieuwe installaties kijken, pas sinds een jaar (ongeveer) ontstoren ze de installaties standaard.
        Dit omdat ik zeg dat ik altijd melding doe bij het Agentschap Telecom (en dat doe ik ook).
        Dit zou al af fabriek zo moeten zijn, maar helaas is dit (nog) niet zo.
        Dit gaat dus over de electronica, en dat is iets anders dan wat je leert als electriciën.

        Mijn opmerkingen zijn niet hatelijk, of persoonlijk bedoeld, maar meer als waarschuwing.
        Neem het congresgebouw in Denhaag, daar moesten tijdens het bezoek van Trump alle zonnepanelen uit gezet worden, omdat het communicatie systeem van de openbare orde en veiligheid (C2000) meer dan 60% van de reikwijdte kwijtraakte door de installatie.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door bark2342 Bekijk bericht

          Ik ben elektriciën, ik geloof dat ik wel weet wat ik doe.
          Haha, als ik een dubbeltje had gekregen voor elke keer dat ik dat hoorde of las....

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door bark2342 Bekijk bericht
            Momenteel ben ik bezig zonnepanelen te leggen, de omvormer moet kunnen communiceren met servers die daaraan verbonden zijn. Hiervoor moeten er een aantal poorten opengezet worden. Dit heb ik gedaan in mijn f@st 3890v3 modem, maar zonder resultaat. Een rondje Google leerde me dat hier nogal wat om te doen is.

            De beste oplossing lijkt het modem in Bridge te zetten en een eigen router aan te koppelen. Hier zit ik niet op te wachten. Is het open zetten van poorten inmiddels al mogelijk op de f@st 3890v3? En zo ja, hoe precies?
            Uit interesse: Welk merk/type omvormer heb je dat dit nodig is? De meeste werken tegenwoordig zonder portforwarding.

            Portforwarding werkt gewoon. Je stelt het als volgt in: (tcp port 1234 forwarden naar intern apparaat 192.168.11.123 poort 1234)

            Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: f3890v3_portforward_example.PNG
Bekeken: 551
Grootte: 15,9 Kb
ID: 207845

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door deltacpe Bekijk bericht

              Uit interesse: Welk merk/type omvormer heb je dat dit nodig is? De meeste werken tegenwoordig zonder portforwarding.

              Portforwarding werkt gewoon. Je stelt het als volgt in: (tcp port 1234 forwarden naar intern apparaat 192.168.11.123 poort 1234)

              Klik op de afbeelding voor grotere versie  Naam: f3890v3_portforward_example.PNG Bekeken: 0 Grootte: 15,9 Kb ID: 207845
              Bedankt voor dit bericht dat daadwerkelijk ingaat op de vraag die ik stelde, zonder daar allerlei NS* praktijken bij te halen of de kennis in twijfel te trekken (al dan niet gegrond). Met dit antwoord ga ik vanavond even aan de slag. De omvormer betreft een Solar Edge SE4000
              Laatst bewerkt door bark2342; 9 Nov 2021, 13:02.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door bark2342 Bekijk bericht
                Bedankt voor dit bericht dat daadwerkelijk ingaat op de vraag die ik stelde, zonder daar allerlei NS* praktijken bij te halen of de kennis in twijfel te trekken (al dan niet gegrond).
                Kennis in twijfel trekken doe ik niet.

                In de gebruiksaanwijzing van je omvormer staat:
                Naleving van emissieregels
                Dit apparaat is getest en voldoet aan de normeringen die van toepassing zijn in lokale regelgeving. Deze
                normeringen zijn bedoeld om bescherming te bieden tegen schadelijke storing in residentiëleinstallaties.
                Dit apparaat genereert en maakt gebruik van een hoogfrequent signaal en kan dit uitzenden. Indien het
                apparaat niet volgens de instructies wordt geïnstalleerd en gebruikt, kan schadelijke storing aan
                radiocommunicatie veroorzaakt worden. Er is echter geen garantie dat er in een specifieke installatie geen
                storing zal plaatsvinden. Als dit apparaat de radio-of televisieontvangst verstoort (dit kan worden
                vastgesteld door het apparaat uit en aan te zetten), wordt geadviseerd een of meer van devolgende
                maatregelen te nemen om de storing te verhelpen.

                Stel de ontvangstantenne opnieuw af of verplaats hem.
                Maak de afstand tussen het apparaat en de ontvanger groter.
                Sluit het apparaat aan op een ander stopcontact of circuit dan waarop de ontvangeris aangesloten.
                Neem contact op met de installateur of met een bekwame radio-/tv-monteur.

                Wanneer wijzigingen en aanpassingen worden doorgevoerd die niet expliciet zijn goedgekeurd door de
                verantwoordelijke partij, dan kan de gebruiksbevoegdheid van de eigenaar komen te vervallen. Maak de
                afstand tussen het apparaat en de ontvanger groter.
                Dit betekend dus, dat wanneer ik storing heb van de zonnecellen van een buurman, hij zijn installatie moet verplaatsen, en dat kan honderden meters zijn.
                Daar wilde ik je op attent maken, niets meer en niets minder.
                Laatst bewerkt door r0n625; 9 Nov 2021, 13:44.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door bark2342 Bekijk bericht
                  ...zonder daar allerlei NS* praktijken bij te halen of de kennis in twijfel te trekken (al dan niet gegrond)
                  Wauw, wat heeft rOn625 gedaan of gezegd om dit te verdienen?

                  Reageer

                  Om te reageren, moet je eerst .

                  verwerken...
                  X