Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Foto's verwijderen van 'Zeeland foto' niet mogelijk?

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Foto's verwijderen van 'Zeeland foto' niet mogelijk?

Ik vind het uitermate bevreemdend dat je je eigen foto's níet kunt verwijderen uit bovenstaand gedeelte van de Zeelandnet website.
    Aan de hand van onderstaande passage uit de eenzijdige regels, heb ik gevraagd mijn foto's te verwijderen.

QUOTE - Kan ik mijn foto aanpassen en/of verwijderen?
    Nadat u de foto heeft geupload waarna deze zichtbaar is op de ZeelandNet Foto site, is het niet mogelijk enige aanpassing toe te passen. Indien u een aanpassing wenst, kunt u dit kenbaar maken aan de webmasters.
    - UNQUOTE

Per email kreeg ik te horen dat dit NIET mogelijk was.

Het is dus wél mogelijk om zónder in te loggen (!) één of meerdere foto's op de site te plaatsen. Bevreemdend dat dit kan. Iedereen die een willekeurig zeelandnet-emailadres weet, kan zonder verdere controle een foto plaatsen.......
    Bij plaatsing tegen de (Zeelandnet-) regels kunnen 'verkeerde' foto's wel worden weggehaald....... Bevreemdend, dat dit niet kan op verzoek van de wettelijke eigenaar van de foto's.....
    Technisch is het uiteraard wél mogelijk. Dat het 'niet kan' is onjuist.

"User Generated Content" bevat onderstaande tekst:
    3. Door het door een Klant plaatsen van Content op het Portal, verleent de Klant aan ZeelandNet en andere delen van de DELTA-groep een wereldwijde, niet-exclusieve, royaltyvrije, overdraagbare licentie (met het recht tot sublicentie) voor het gebruik, de verveelvoudiging, de verspreiding, het maken van afgeleide werken, het tonen en uitvoeren van die Content in verband met de Diensten en anderszins in verband met het Portal. Voorts kunnen ZeelandNet en onderdelen van de DELTA-groep voorgaande rechten op de Content gebruiken voor promotie-doeleinden ongeacht het te kiezen media-format en het in te zetten mediakanaal.

Deze tekst is zal niet aan iedereen die hier foto's plaatst duidelijk zijn en verder ook niet door iedereen die er (achteraf) kennis van neemt, acceptabel zijn.
    Voor mij in geen geval.
    Natuurlijk had ik vóórdat ik foto's plaatste, deze 'regels' moeten lezen. Dit heb ik niet bijtijds gedaan, zoals waarschijnlijk velen met mij.

Echter, als Klant van Delta/Zeelandnet, heb ik per email op de aangegeven manier contact gemaakt mét en aán de webmaster gevraagd om de foto's te verwijderen.
    Dat dit zonder meer wordt geweigerd, zonder opgave van redenen, vind ik niet acceptabel en vraag via dit 'Service(!)forum' mijn foto's alsnog te verwijderen.

Groet
    Rinus

Hoi Rinus,

Wanneer je gebruik gaat maken van een dienst, maakt niet uit welke, dan is het de verantwoordelijkheid van de gebruiker om zich eerst op de hoogte te stellen van de regels die gelden voor het gebruik van zo'n dienst. In dit geval heb je foto's gepost en daarmee ben je akkoord gegaan met de regels die gesteld worden voor deze dienst. Onderdeel van deze regels is dat je afstand doet van eventuele rechten op de foto's waardoor jij de wettelijke eigenaar niet meer bent van de betreffende foto's.

Het is daarom belangrijk om altijd goed na te denken wat er online wordt gezet. Want ook als de foto's wel verwijderd zouden worden, dan zullen foto's nog steeds vindbaar blijven dankzij diensten zoals bijvoorbeeld Goolge (cache). Iets wat je online zet zal bijna niet meer offline te krijgen zijn. Andere mensen kunnen de foto downloaden en zelf ergens opnieuw plaatsten.
    A prudent question is one-half of wisdom

Reageer

Ik zou ze gewoon als 'ongepast' bestempelen, dan worden ze verwijderd.. Zo had ik eens een foto van een dode haas geplaatst met de tekst 'haasje over', blijkbaar vond iemand dat dermate ongepast, want die foto was erg snel verwijderd..

Zie deze ervaring verder als een wijze les, vergeet niet dat de meeste (eigenlijk alle) online diensten dergelijke 'gebruikers voorwaarden' hebben. En dat je alle eigendomsrechten verspeelt op dingen (foto en video) die je online post.

Reageer

Mij zijn deze 'regels' bekend.
        Mij zijn ook de (on)mogelijkheden van het gebruik door derden van materiaal op het internet bekend.

Wat mij uitermate bevreemd, en waar ik het niet mee eens ben, dat iemand door het plaatsen van foto's op Zeelandnet het eigendomsrecht verliest.
        Er zijn legio voorbeelden ook op internet te vinden, dat er zelfs gerechtelijk uitspraken zijn, dat de maker van foto's ten allen tijde de eigendomsrechten behoudt. Met één uitzondering: wanneer van tevoren schriftelijk wordt overeengekomen dat foto's in opdracht zijn gemaakt en dat alle rechten overgaan naar de opdrachtgever.

Aangezien ik géén schriftelijke overeenkomst heb met Zeelandnet, behoud ik het eigendomsrecht op deze foto's.

Dat mijn foto's van internet worden 'geplukt' en ge- of misbruikt zal mij worst zijn: ik ben er me terdege van bewust dat dit gebeurt.

Verder ben ik lid van diverse foto communitie's, waar regelmatig door mij en anderen foto's worden geplaatst ter lering ende vermaak. Echter 'Zeeland foto' is bij mijn weten de ENIGE openbare foto site waar foto's WEL kunnen worden geplaatst en NIETn worden verwijderd door de maker/eigenaar van de foto's.

Omdat een discussie hierover ellenlang kan gaan duren, verzoek ik de moderatoren van dit forum nogmaals mijn foto's van 'Zeeland foto' te verwijderen.

Groet
        Rinus

Reageer

Op verzoek zijn de foto's verwijderd.
          Bedankt
          Rinus

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
          X