Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Aanleggen internet

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Aanleggen internet

    Beste,

    Mijn schoonvader woont in Rilland, de Stationsbuurt om precies te zijn. Hij heeft thuis geen televisiekabelaansluiting. Hij heeft nooit de behoeft gehad om televisie binnen te hebben.

    Welnu, jij heeft mij gevraagd of ik uit kan zoeken hoe er bij hem thuis internettoegang gerealiseerd kan worden. Lijkt mij dat dan eerst de kabel tbv televisie binnen gebracht moet worden. Volgens hem ligt deze wel al gereed onder de voortuin. Ik vermoed dat Delta hiervoor een aansluiting moet maken binnen alvorens ik Zeelandnet kan vragen een internetmodem te kunnen komen plaatsen. klopt dit? Of kunnen jullie die grondkabel ook binnenbrengen? Wellicht zou mijn schoonvader zelf al wel de spa ter hand kunnen nemen om zo de kabel vast binnen te brengen?

    Een wifi-router en verdere aansluiting kan ik wel voor hem verzorgen.
    Zou u mij hierover kunnen inlichten wat de volgorde van handelen is om mijn schoonvader bij Zeelandnet aangesloten te kunnen krijgen?

  • #2
    Hallo coen, welkom op het forum.

    Zoals je zelf al aangeeft is er inderdaad een kabelaansluiting noodzakelijk alvorens internet kan worden geactiveerd.
    Op de volgende pagina vind je meer uitleg:
    http://www.zeelandnet.nl/abonnemente...ldevragen.html

    Reageer


    • #3
      Die kabelaansluiting zal er eetsy moeten zijn en kan worden aangevraagd: https://kbank.delta.nl/SRVS/CGI-BIN/WEBCGI.EXE?St=283,E=0000063090032902148,K=8272,Sxi =5,case=guid({5F8F153B-0099-448A-8C4B-9D310A248588}),TS=ZeelandnetNL_2016

      Pas dan kan er Internet aangesloten worden.

      Reageer


      • #4
        Mocht een nieuwe kabelaansluiting een te dure oplossing blijken dan kan je ook nog kijken naar een internet verbinding via de telefoonlijn, dit is dan een ADSL of VDSL verbinding.
        Via https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ kan je checken door middel van postcode+huisnr welke snelheid er te behalen is op de betreffende locatie.

        Reageer


        • #5
          Mee liften op Wifi van een goede buur?

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Jeroen06
            Mocht een nieuwe kabelaansluiting een te dure oplossing blijken dan kan je ook nog kijken naar een internet verbinding via de telefoonlijn, dit is dan een ADSL of VDSL verbinding.
            Via https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ kan je checken door middel van postcode+huisnr welke snelheid er te behalen is op de betreffende locatie.
            He dat wist ik niet dat dat ook kon.
            Heb even gekeken bij die link en kom uit op:

            VDSL2*
            24 Mbit/s

            zou een optie kunnen zijn.

            Reageer


            • #7
              Dank u voor de snelle reacties en tips trouwens

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Coen
                He dat wist ik niet dat dat ook kon.
                Heb even gekeken bij die link en kom uit op:

                VDSL2*
                24 Mbit/s

                zou een optie kunnen zijn.
                Er is dus op dat adres VDSL beschikbaar met een redelijke snelheid, gewoon internetten en bijvoorbeeld Netflix kijken kan prima met een dergelijke snelheid even informeren bij KPN dus

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Jeroen06
                  Oorspronkelijk gepost door Coen
                  He dat wist ik niet dat dat ook kon.
                  Heb even gekeken bij die link en kom uit op:

                  VDSL2*
                  24 Mbit/s

                  zou een optie kunnen zijn.
                  Er is dus op dat adres VDSL beschikbaar met een redelijke snelheid, gewoon internetten en bijvoorbeeld Netflix kijken kan prima met een dergelijke snelheid even informeren bij KPN dus
                  Inderdaad, helemaal zo gek nog niet. Zou best wel eens een hoop duiten kunnen schelen. Bedankt!

                  Reageer


                  • #10
                    Hey Coen,

                    als je vraag beantwoord is, kun je dan nog even klikken op 'beste antwoord' ?

                    Overigens aanvullende info: het is zo dat als de cai kabel wel al voor de deur ligt, maar nog niet is binnengebracht, je dit kunt aanvragen via www.huisaansluitingen.nl. Afhankelijk van de werkzaamheden zullen deze kosten meevallen, omdat de kabel al bij de woning ligt.
                    Je krijgt na het aanvragen altijd een offerte van de verantwoordelijke partij.

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door Laura
                      Hey Coen,

                      als je vraag beantwoord is, kun je dan nog even klikken op 'beste antwoord' ?

                      Overigens aanvullende info: het is zo dat als de cai kabel wel al voor de deur ligt, maar nog niet is binnengebracht, je dit kunt aanvragen via www.huisaansluitingen.nl. Afhankelijk van de werkzaamheden zullen deze kosten meevallen, omdat de kabel al bij de woning ligt.
                      Je krijgt na het aanvragen altijd een offerte van de verantwoordelijke partij.
                      Dag Laura,

                      Dankjewel voor de tips. Ik heb het met m'n schoonvader besproken en we zullen t.z.t. inderdaad de kabelaansluiting boven de telefoonlijn prefereren gezien hij ook een dagje ouder wordt en wellicht soms behoeft heeft aan een beetje televisie kijken.

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door Coen
                        Oorspronkelijk gepost door Laura
                        Hey Coen,

                        als je vraag beantwoord is, kun je dan nog even klikken op 'beste antwoord' ?

                        Overigens aanvullende info: het is zo dat als de cai kabel wel al voor de deur ligt, maar nog niet is binnengebracht, je dit kunt aanvragen via www.huisaansluitingen.nl. Afhankelijk van de werkzaamheden zullen deze kosten meevallen, omdat de kabel al bij de woning ligt.
                        Je krijgt na het aanvragen altijd een offerte van de verantwoordelijke partij.
                        Dag Laura,

                        Dankjewel voor de tips. Ik heb het met m'n schoonvader besproken en we zullen t.z.t. inderdaad de kabelaansluiting boven de telefoonlijn prefereren gezien hij ook een dagje ouder wordt en wellicht soms behoeft heeft aan een beetje televisie kijken.
                        En eigenlijk zijn alle antwoorden evengoed, want die van die telefoonlijn wist ik zelf toch ook nog niet eens.

                        Reageer

                        Om te reageren, moet je eerst .

                        verwerken...
                        X