Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

wifi weggedrukt door buren.

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Om dit in m'n appartement te voorkomen, heb ik een Ubiquiti pro unit centraal aan het plafond bevestigd en uiteraard via PoE aangesloten. Daar zit standaard mesh in en door de positie aan het plafond dus max ontvangst en minste storing. Verder kan je het zendvermogen en kanaal instellen van zowel 2.5GHz als 5 GHz banden. Met als gevolg dat mijn draadloos weinig naar boven zendt, maar volop alleen in mijn appartement. Tot nu toe tussen 20 verschillende wifi signalen geen weggedrukt wifi. En geen klachten van de buren

Reageer

Oorspronkelijk gepost door gc089627 Bekijk bericht
      Een mesh-systeem is nu net het begin van de ellende.

In de US is er al heftig protest tegen. De forums kraken... Is (zo lees ik) al gerapporteerd bij het FCC.
      Zelfs de helpdesk van die fabrikanten twijfelt...

Het mesh-systeem is ontworpen om toegelaten maximale zendsterkte te omzeilen.

In mijn geval: ik gebruik géén wifi meer. Het is ONMOGELIJK. Zelf schaf ik zeker niet zo'n systeem aan, ik respecteer andere omwonenden. Ik "doe" het maar met powerline-adapters.

Ik vind mesh totaal fout...
      Waar lees je dat allemaal? Als mesh echt zo evil zou zijn, zou het dan niet al wereldwijd groot nieuws zijn geweest? Klinkt toch meer alsof je bevestiging hebt gezocht bij een mening die je al had. En je kunt op internet inderdaad letterlijk voor alles bevestiging vinden, enfin, korreltje zout.
      Laatst bewerkt door Koeba; 22 Jun 2024, 09:08.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht

Waar lees je dat allemaal? Als mesh echt zo evil zou zijn, zou het dan niet al wereldwijd groot nieuws zijn geweest? Klinkt toch meer alsof je bevestiging hebt gezocht bij een mening die je al had. En je kunt op internet inderdaad letterlijk voor alles bevestiging vinden, enfin, korreltje zout.
        Lees het hele bericht aub. Overigens, heb BIPT gevraagd te komen meten. Zij vonden dat zelfs buitenaards. Zelfs de fabrikant maakt nu aangepaste firmware omdat het uit de hand loopt.
        De mening die ik heb: waarom 12 signalen in een huis waar voorheen maar 2 signalen nodig waren? Er zijn wereldwijd veel met dezelfde mening. Wifi is een tool, geen statement.

Met jouw antwoord spreek je iedereen aan in dit forum die dezelfde ellende ervaart. Jammer...
        Laatst bewerkt door gc089627; 24 Jun 2024, 05:40.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door gc089627 Bekijk bericht

Lees het hele bericht aub. Overigens, heb BIPT gevraagd te komen meten. Zij vonden dat zelfs buitenaards. Zelfs de fabrikant maakt nu aangepaste firmware omdat het uit de hand loopt.
          De mening die ik heb: waarom 12 signalen in een huis waar voorheen maar 2 signalen nodig waren? Er zijn wereldwijd veel met dezelfde mening. Wifi is een tool, geen statement.

Met jouw antwoord spreek je iedereen aan in dit forum die dezelfde ellende ervaart. Jammer...
          Ook jammer dat je niet gewoon antwoord geeft. Conclusie is dus dat het niet aan mesh ligt, maar aan de mensen die er 12 ophangen in plaats van 2 of 3. Doe je er ook even een bericht van BIPT bij waarin ze het 'buitenaards' noemen?

Reageer

BIPT is in België en RDI is in Nederland

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht

Ook jammer dat je niet gewoon antwoord geeft. Conclusie is dus dat het niet aan mesh ligt, maar aan de mensen die er 12 ophangen in plaats van 2 of 3. Doe je er ook even een bericht van BIPT bij waarin ze het 'buitenaards' noemen?
              Dat doet BIPT alleen als één van die ap's individueel boven de max uitzendnorm gaat. En dat is niet zo. Is me telefonisch meegedeeld. Ik vroeg een rapport: "nee".
              Mesh veroorzaakt veel ap's. Als een ap (in automodus) op elke band +/- 3 opties heeft, en één huis heeft er al 3, dan zijn de opties gauw "op".
              Een hoop boosters geeft hetzelfde effect. Maar dan is het vaststelbaar, dat zijn immers fysieke toestelletjes.

Dit forum gaat over wifi-problematiek en mijn ervaring staat erbij. Laten we dan maar wachten tot het "wereldnieuws" is?
              Jij vindt mesh (dus veel ap's) OK, dat mag je.

Ik sluit dit hier nu af.

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
              X