Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

wifi weggedrukt door buren.

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • wifi weggedrukt door buren.

    Al zolang onze buren naast ons wonen hebben ze om de haverklap nieuwe routers, kastjes, versterkers enz.
    Ze hebben dus beter bereik in ons huis dan wijzelf. Ander kanaal geprobeerd maar dat hielp ook niet.De hoop was na de glasvezelaansluiting dat het beter zou zijn. Dat was van korte duur. Ze drukken ons weer weg, zitten op ook op hetzelfde kanaal. Ze hebben 5 verschillende verbindingen dus alles is bezet. Heb er een wifi scanner op los gelaten en we zitten elkaar in de weg naar mijn idee. Aanspreekbaar zijn ze niet en om zelf weer andere apparatuur aan te schaffen heeft geen zin, ze gaan er gewoon overheen.
    Mobiel bellen lukt ook maar met moeite, zal ook wel een versterker of iets voor staan. wat kunnen we hier nu mee ?

  • #2
    Ik zou een goede Wifi Mesh set kopen. Denk dat jouw wifi signaal te zwak is.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door Citroentje. Bekijk bericht
      Ik zou een goede Wifi Mesh set kopen. Denk dat jouw wifi signaal te zwak is.
      Dat hebben we gedaan, maar ze hebben zelf zoveel signalen overal naar toe dat ze zichzelf ook in de weg zitten volgens de monteur die hier laatst was. En dan wordt er weer wat bijgekocht en gezet... Mijn dochter heeft niet eens meer normale wifi op haar kamer terwijl ze 2,5 meter van de box zit.

      Reageer


      • #4
        je wifi op kanaal 100 zetten

        Reageer


        • #5
          "Aanspreekbaar zij zij ook niet" Ja ,dan houdt het 'in gesprek gaan' op. Hebben zij toevallig ook WiFi problemen die zij proberen op te lossen door de aanschaf van allerlei netwerk apparatuur? Gezien de behoefte van je buren aan, meer dan een gewone hoeveelheid, bandbreedte, zou het kunnen zijn dat zij overgegaan zijn op het gebruik van een jammer?

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Merel Bekijk bericht
            Al zolang onze buren naast ons wonen hebben ze om de haverklap nieuwe routers, kastjes, versterkers enz.
            Ze hebben dus beter bereik in ons huis dan wijzelf.
            Als ze inderdaad zo vaak nieuwe hardware aanschaffen zou het best kunnen zijn dat ze zelf ook slechte wifi hebben :-)

            Probeer eerst eens met 5Ghz ipv 2,4Ghz. Het voordeel van deze frequentie is dat het signaal maar een beperkte bereik heeft (dat geldt ook voor jouw buren). Zo zitten jullie elkaar minder in de weg, ook al gebruiken jullie hetzelfde kanaal. Bij een 5 GHz netwerk is de kans kleiner dat het te maken krijgt met interferenties, omdat de meeste draadloze apparaten zoals Bluetooth®-apparaten, draadloze telefoons, magnetrons en computers de 2,4 GHz band gebruiken.

            Houd er ook rekening mee dat er ook andere hardware van invloed kan zijn op jouw wifi signaal zoals drones, draadloze microfoons, op afstand bestuurbare auto’s en magnetrons.

            Ook is de plaats waar je wifi router staat zeker van invloed op je wifi-signaal.

            De voorgestelde Mesh oplossing zou kunnen helpen. De satellieten communiceren echter met een eigen wifi netwerkfrequentie met de mesh hub en dat kan dan weer het wifi signaal (dat ze beschikbaar stellen en) waarover jij draadloos over communiceert, in de weg zitten.

            @
            https://www.wirelessinfo.be/wifi-frequentie-tabel
            Laatst bewerkt door Webkabouter; 5 Oct 2023, 17:21.
            Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

            Reageer


            • #7
              Of?
              Een gemiddelde wifi router of access point heeft een zendvermogen van 50mw, producten met hoog zendvermogen beschikken over zendvermogens tot wel 200mw.
              Misschien een optie om een "sterkere" router of AP te kopen, kosten wel wat maar je hebt er wel veel plezier van, helaas je buren dan weer wat minder!
              (Is volgens mij alleen niet helemaal legaal in Nederland) maar dat kan je navragen lijkt mij ;-)

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door nixdus Bekijk bericht
                Of?
                Een gemiddelde wifi router of access point heeft een zendvermogen van 50mw, producten met hoog zendvermogen beschikken over zendvermogens tot wel 200mw.
                Misschien een optie om een "sterkere" router of AP te kopen, kosten wel wat maar je hebt er wel veel plezier van, helaas je buren dan weer wat minder!
                (Is volgens mij alleen niet helemaal legaal in Nederland) maar dat kan je navragen lijkt mij ;-)
                Dit is misschien wel het probleem bij de buren dat ze illegale access points gebruiken die met een hoger vermogen kunnen zenden, helaas heeft dit geen zin als de ontvanger dan pok niet met een hoger niveau kan zenden aangezien het duplex verkeer is. Ik zou inderdaad kijken naar Wifi5 of Wifi6 maar hiervoor heb je dus ook devices nodig die dit ondersteunen.

                Reageer


                • #9
                  Ik begin me af te vragen of die tp link deco m5 dingen niet te licht zijn. Ik heb een 1 gig abonnement en dat halen we bij lange na de helft niet eens. Vliegen steeds van de wifi af en zien dan de buren op onze apparatuur. Ben het flink zat. Iemand tips voor een grote satelliet op het dak ( geintje)?

                  Reageer


                  • #10
                    1) Beveilig je verbinding met een wachtwoord, kennelijk staat alles open
                    2) Kijk eens welke apparatuur aan je Wifi zit en of deze uberhaupt 1 Gig kan downloaden (of dat de download zelf beperkt is door de aanleverende kant).
                    3) Staat de wifi op het modem wel uit?

                    De deco's is verder niets mis mee
                    Laatst bewerkt door Bordewolf; 7 Mar 2024, 17:20.

                    Reageer


                    • #11
                      Dankje,
                      Er zit een wachtwoord op de verbinding. Ik heb een Nokia modem, hoe kan ik zien op de wifi op de modem uit staat? Ik zit te kijken in mijn menu maar volgens mij staat het daar aan.

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
                        1) Beveilig je verbinding met een wachtwoord, kennelijk staat alles open
                        Waar heb jij het in vredesnaam nou weer over.

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door Vrieskist Bekijk bericht

                          Waar heb jij het in vredesnaam nou weer over.
                          De opmerking lijkt zo gek niet omdat Metel aangeeft dat de buren op hun apparatuur zitten. Of eea is niet beveiligd of het wachtwoord is aan de buren gegeven.

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door Merel Bekijk bericht
                            Ik begin me af te vragen of die tp link deco m5 dingen niet te licht zijn. Ik heb een 1 gig abonnement en dat halen we bij lange na de helft niet eens. Vliegen steeds van de wifi af en zien dan de buren op onze apparatuur. Ben het flink zat. Iemand tips voor een grote satelliet op het dak ( geintje)?
                            misschien is internet via het stroomcircuit een idee? (devolo) dan heb je internet via je stopcontact en tevens kunnen dit wifi punten zijn als je daar voor kiest....ok de eerste aanschaf is best prijzig maar hier werkt het geweldig. die deco dingen heb ik na een paar dagen al de deur uit gedaan, elke keer geen verbinding, of ze vallen weer uit enz.... en ja je moet je wifi wel beveiligen met een goed wachtwoord, dat zou je toch moeten weten, en misschien de wifi voor gasten uitschakelen???? je kunt in je modem heel veel veranderen door in te loggen in je modem..Ga in je browser naar http://192.168.11.1 log in met de gegevens die achter op je modem staan, daar vind je gebruikersnaam en wachtwoord. kijk ook eens op de site van Devolo, dan weet je wat ik bedoel.

                            Reageer

                            Om te reageren, moet je eerst .

                            verwerken...
                            X