Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

EPC3940 problemen.

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • EPC3940 problemen.


  • #2
    Kees, heb je misschien nog een tweede wifipunt in gebruik? Want met alleen de wifi van het modem zou het goed moeten gaan... als het signaal sterk genoeg is.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht
      Kees, heb je misschien nog een tweede wifipunt in gebruik? Want met alleen de wifi van het modem zou het goed moeten gaan... als het signaal sterk genoeg is.
      Nee, ik heb maar 1 wifipunt. En het signaal is optimaal. Ipad en thermostaat zitten op de 2.4 verbinding, pc en mobieltjes op de 5ghz. verbinding.
      De beveiliging van de 2.4 staat op wpa personal en AES, de 5 staat op wpa+wpa2 en TKIP+AES
      Op de 2.4 heb ik de beveiliging veranderd om de ipad3 in te kunnen loggen.
      Het probleem is ook zo onvoorspelbaar. Het kan weken goed gaan en dan om de een of andere reden valt er een verbinding weg. Altijd maar 1 van de 2 verbindingen, maar vaker de 2.4
      Het modem resetten is dan de enige manier om de verbinding weer tot stand te brengen, opnieuw inloggen werkt niet.
      Groet, Kees

      Reageer


      • #4
        Sinds donderdag klant van delta..

        Hier hetzelfde probleem met de Lan verbinding nadat de pc is uitgegaan moet ik het modem restten wil ik kunnen verbinden met het internet. Met de WIFI vreemd genoeg nog geen problemen.

        Toen mijn ouders het modem kregen hadden ze geen toegang gekregen tot het modem "beheerder" met wachtwoord: "zeelandnet"/<<leeg>> werkten niet.
        Ik wilde namelijke beide WIFI kanalen uitzetten omdat zij nog in bezit waren van een relatief goed wifi modem. En ik vind dat je de buurt niet moet vervuilend met EXTRA ongebruikte WIFI kanalen wat dus extra stoort!

        Na diverse pogingen van resets door de helpdesk eindelijk in kunnen loggen en de WIFI uit proberen te zetten. Modem is zelfs even in bridge modus gezet waarna het helemaal niets meer deed.

        -> De 2.4G kan echter pas uitgezet worden nadat je wifi hotspot via de delta instellingen heb uitgezet.

        Toen begonnen de problemen met de Lan verbinding, zelfs met de alternatieve router eruit dus alleen het modem nog steeds deze problemen. Ik hoop dat er maandag iemand langst kan komen om een nieuw WERKEND modem te installeren wat dit begint niet goed ook niet zo leuk dat er na 13:00 uur niets meer gebeurt op de helpdesk zeker niet als je al in de wacht staat.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Nieuweklant01 Bekijk bericht
          Sinds donderdag klant van delta..

          Hier hetzelfde probleem met de Lan verbinding nadat de pc is uitgegaan moet ik het modem restten wil ik kunnen verbinden met het internet. Met de WIFI vreemd genoeg nog geen problemen.

          Toen mijn ouders het modem kregen hadden ze geen toegang gekregen tot het modem "beheerder" met wachtwoord: "zeelandnet"/<<leeg>> werkten niet.
          Ik wilde namelijke beide WIFI kanalen uitzetten omdat zij nog in bezit waren van een relatief goed wifi modem. En ik vind dat je de buurt niet moet vervuilend met EXTRA ongebruikte WIFI kanalen wat dus extra stoort!

          Na diverse pogingen van resets door de helpdesk eindelijk in kunnen loggen en de WIFI uit proberen te zetten. Modem is zelfs even in bridge modus gezet waarna het helemaal niets meer deed.

          -> De 2.4G kan echter pas uitgezet worden nadat je wifi hotspot via de delta instellingen heb uitgezet.

          Toen begonnen de problemen met de Lan verbinding, zelfs met de alternatieve router eruit dus alleen het modem nog steeds deze problemen. Ik hoop dat er maandag iemand langst kan komen om een nieuw WERKEND modem te installeren wat dit begint niet goed ook niet zo leuk dat er na 13:00 uur niets meer gebeurt op de helpdesk zeker niet als je al in de wacht staat.
          Kan je mij per e-mail je klantgegevens doorsturen en een korte omschrijving van de problemen die je ervaart. Dan kijk ik dit even voor je na. Dit is uiteraard niet de bedoeling.
          Je mag de e-mail richten aan [email protected]

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door lescatalpas Bekijk bericht

            Nee, ik heb maar 1 wifipunt. En het signaal is optimaal. Ipad en thermostaat zitten op de 2.4 verbinding, pc en mobieltjes op de 5ghz. verbinding.
            De beveiliging van de 2.4 staat op wpa personal en AES, de 5 staat op wpa+wpa2 en TKIP+AES
            Op de 2.4 heb ik de beveiliging veranderd om de ipad3 in te kunnen loggen.
            Heb je beide dezelfde naam gegeven maar met een andere beveiliging? Dan is dat het probleem.
            Ik zou je in alle gevallen aanraden om de beveiliging op WPA2+AES te zetten.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht
              Heb je beide dezelfde naam gegeven maar met een andere beveiliging? Dan is dat het probleem.
              Ik zou je in alle gevallen aanraden om de beveiliging op WPA2+AES te zetten.
              Ik heb de beveiliging van beiden op wpa2 en AES gezet. Ik hou u op de hoogte of het probleem opgelost is of niet.
              Bedankt.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door lescatalpas Bekijk bericht

                Ik heb de beveiliging van beiden op wpa2 en AES gezet. Ik hou u op de hoogte of het probleem opgelost is of niet.
                Bedankt.
                GoeRoe
                Zoals gezegd staan de beveiligingen van beide kanalen hetzelfde, maar nu net viel toch de 2.4 verbinding weer weg. Na reset van het modem werkt alles weer. Er is dus blijkbaar toch wat anders aan de hand. Maar wat?

                Reageer


                • #9
                  lescatalpas Als de verbinding wegvalt en je opnieuw verbinding probeert te maken is het netwerk dan nog wel zichtbaar in het overzicht van beschikbare netwerken?

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door Edwinb Bekijk bericht
                    lescatalpas Als de verbinding wegvalt en je opnieuw verbinding probeert te maken is het netwerk dan nog wel zichtbaar in het overzicht van beschikbare netwerken?
                    Ja, allebei de kanalen zijn dan zichtbaar. Maar opnieuw inloggen met het wachtwoord gaat niet. Alleen een modem reset herstelt de verbindingen. Er valt altijd maar 1 kanaal uit, meestal de 2.4 maar soms ook de 5g.

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door lescatalpas Bekijk bericht

                      Ja, allebei de kanalen zijn dan zichtbaar. Maar opnieuw inloggen met het wachtwoord gaat niet. Alleen een modem reset herstelt de verbindingen. Er valt altijd maar 1 kanaal uit, meestal de 2.4 maar soms ook de 5g.
                      Om een of andere reden verergerd de wifi verbinding. Met mijn pc krijg ik nu helemaal geen verbinding meer, met beide kanalen ( de verbinding knippert, aan uit, het signaal is uitstekend.) Ik heb de pc nu op de ethernet kabel gezet, en dat werkt uiteraard als een zonnetje.

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door lescatalpas Bekijk bericht

                        Om een of andere reden verergerd de wifi verbinding. Met mijn pc krijg ik nu helemaal geen verbinding meer, met beide kanalen ( de verbinding knippert, aan uit, het signaal is uitstekend.) Ik heb de pc nu op de ethernet kabel gezet, en dat werkt uiteraard als een zonnetje.

                        Ik wil dit even verder voor je laten nakijken. Kan je mij een e-mail sturen met je klantgegevens en een korte omschrijving van het probleem. Dit samen met een e-mailadres en telefoonnummer waarop wij je mogen benaderen. Je mag deze e-mail richten aan [email protected]. Dan neemt mijn collega contact met je op.

                        Reageer


                        • #13
                          Edwinb : mailtje verstuurd. Ik wacht af. Groet, Kees

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door lescatalpas Bekijk bericht
                            Edwinb : mailtje verstuurd. Ik wacht af. Groet, Kees
                            Ben van de week gebeld door de helpdesk. Ze hebben wat aanpassingen in het modem gedaan (beveiliging?) en sinds is er geen uitval meer geweest. Hopelijk is het probleem opgelost.

                            Reageer


                            • #15
                              lescatalpas
                              Bedankt voor de update. Mocht je onverhoopd toch nog problemen ervaren dan horen we dit graag.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X